2008-02-19, 06:21
Medlem
monogamis avatar
Tänker ta ett sabbatsår innan jag börjar plugga igen. Vad finns det för någorlunda hyfsade jobb för en som tar studenten nu i vår? Jobb som faktiskt ger mer än 5k i månaden.

Jobb som
*telemarketing
*mcdonald
*prostitution
*fältsäljare
*städare
och dylika skitjobb är thank not!

Motbevisa mig gärna om jag är för kräsen.
Men tips på hyfsade jobb är välkommen.

in before a-kassa, suck my dick. så lågt sjunker jag inte
Citera
2008-02-19, 07:26
Medlem
kultingens avatar
Lagerarbetare fungerar, hitta ett lugnt och modernt lager så kan du säkert få 120:-/h + semesterersättning.
Citera
2008-02-19, 09:15
Medlem
Flinta82s avatar
Som att det inte skulle finnas bra jobb för någon med gymnasieutbildning???

Trams. Men okej, om du bara ska jobba ett år är väl lagerjobb helt okej.
Citera
2008-02-19, 11:11
Medlem
boogeys avatar
Lager, och support om du är lite teknisk. Finns iofs supportjobb där man inte behöver vara det heller. Sen tycker jag att städjobb är klart uthärdliga ett tag, men det skiftar en jävla massa mellan arbetsgivaren. De som har tagit över efter de gamla kommunala bolagen tävlar ofta i att lägga orimligt låga bud, så du kan få 4 timmar på dig att själv göra vad 2 personer tidigare gjort på åtta. Det senare ligger ofta i överkant, men inte speciellt mycket. Men har man rimligt schema så är det som sagt var helt okej, lönen är den stora nackdelen, men den ligger väl iofs på nivå med McDonalds iallafall.
Citera
2008-02-19, 14:04
Medlem
storytellers avatar
Jobb i en etablerad matbutik (ej Lidl/Willys) kan vara ganska lugnt och trevligt... kunder är mycket sällan otrevliga och det är bra betalt.
Citera
2008-02-19, 14:10
Medlem
Drunkpunks avatar
man behöver inte direkt nån utbildning för att jobba på t ex Intersport eller Stadium. Isåfall vore väl inte det så "pjåkigt"?

Annars finns ju lagerjobb, jobb på ica/konsum.. Kommer inte på nåt mer just nu
Citera
2008-02-21, 16:17
Medlem
monogamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Som att det inte skulle finnas bra jobb för någon med gymnasieutbildning???

Trams. Men okej, om du bara ska jobba ett år är väl lagerjobb helt okej.

tänkte ta sabbats år och plugga nästa år istället. Med bra betyg lär jag få hyfsade arbeten, undrar bara vilka :P
Citera
2008-02-21, 20:25
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
tänkte ta sabbats år och plugga nästa år istället. Med bra betyg lär jag få hyfsade arbeten, undrar bara vilka :P

Betyg är mer eller mindre skitsamma, ingen som kollar på dom. Man behöver inga MVGs för att jobba på lager
Citera
2008-02-21, 20:30
Medlem
Sartres avatar
Lär dig något du kan ha nytta av senare i ditt yrkesverksamma liv. Det är ett hett tips från coachen.
Citera
2008-02-21, 20:38
Medlem
Draqs avatar
Grovis på nått bygge borde passa dig. Skitgöra endast dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in