• 1
  • 2
2008-02-18, 20:35
Medlem
Crackiesmallss avatar
Nu är det såhär att några har dissat mgi som jag har skrivit innan och mitt svar kommer inom kort, det jag undrar är hur stor risk är det att dom som blir dissade elr folk som lyssnar på låten stänger av mitt i allt eftersom låten är 7 minuter och 7 sekunder :P
Citera
2008-02-18, 20:37
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Nu är det såhär att några har dissat mgi som jag har skrivit innan och mitt svar kommer inom kort, det jag undrar är hur stor risk är det att dom som blir dissade elr folk som lyssnar på låten stänger av mitt i allt eftersom låten är 7 minuter och 7 sekunder :P
Vad undrar du? Ifall folk orkar lyssna på långa låtar?
Citera
2008-02-18, 20:45
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad undrar du? Ifall folk orkar lyssna på långa låtar?
Nej jag kanske glömde skriva :P, jag udnrar hur stor risk det är att den låten är för lång för att folk ska orka höra hela
Citera
2008-02-18, 20:51
Medlem
von_Ss avatar
Citera
2008-02-18, 20:51
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Nej jag kanske glömde skriva :P, jag udnrar hur stor risk det är att den låten är för lång för att folk ska orka höra hela

Ja det beror ju snarare på om den är tillräckligt bra.
Citera
2008-02-18, 20:52
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Och det var väl ganska snarlikt till det jag undrade över?
Citera
2008-02-18, 20:54
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Och det var väl ganska snarlikt till det jag undrade över?
aah du har rätt =)
Citera
2008-02-19, 17:20
Medlem
csts avatar
Långa låtar är det väl inge fel på. Är det dåligt så kommer väl ändå ingen att lyssna. Är det bra är det ju bara skönt så man slipper sätta på repeat
Citera
2008-02-19, 19:06
Medlem
Green Carnations Light of Day, Day of Darkness är 60 min och 5 sek lång. De kortade ner den till ~45 minuter live. Mycket bra låt, den har jag lyssnat på många gånger. Likaså Opeths Black Rose Immortal som är strax över 23 minuter så långa låtar är väl inga problem så länge det är bra.
Citera
2008-02-19, 23:24
Medlem
Schnauzers avatar
För att man ska orka lyssna på riktigt långa låtar krävs det nästan att de är mästerverk. Bättre att göra den kortare om du är osäker på om folk kommer att orka lyssna på den eller inte.
Citera
2008-02-19, 23:25
Medlem
Mandic!s avatar
Jag förstod inte ett ord
Citera
2008-02-19, 23:28
Bannlyst
Mitt förra band spelade in en 80 minuter lång låt, vi hadde en grundlåt på ca 7 minuter, men sedan slutade vi aldrig spela och vi fortsatte att improvisera utifrån grundlåten. Jag har lyssnat på den en gång efter att vi spelade in den, det var en dag jag hadde gott med tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in