Nu är det såhär att några har dissat mgi som jag har skrivit innan och mitt svar kommer inom kort, det jag undrar är hur stor risk är det att dom som blir dissade elr folk som lyssnar på låten stänger av mitt i allt eftersom låten är 7 minuter och 7 sekunder :P
Nu är det såhär att några har dissat mgi som jag har skrivit innan och mitt svar kommer inom kort, det jag undrar är hur stor risk är det att dom som blir dissade elr folk som lyssnar på låten stänger av mitt i allt eftersom låten är 7 minuter och 7 sekunder :P
Vad undrar du? Ifall folk orkar lyssna på långa låtar?
Green Carnations Light of Day, Day of Darkness är 60 min och 5 sek lång. De kortade ner den till ~45 minuter live. Mycket bra låt, den har jag lyssnat på många gånger. Likaså Opeths Black Rose Immortal som är strax över 23 minuter så långa låtar är väl inga problem så länge det är bra.
För att man ska orka lyssna på riktigt långa låtar krävs det nästan att de är mästerverk. Bättre att göra den kortare om du är osäker på om folk kommer att orka lyssna på den eller inte.
Mitt förra band spelade in en 80 minuter lång låt, vi hadde en grundlåt på ca 7 minuter, men sedan slutade vi aldrig spela och vi fortsatte att improvisera utifrån grundlåten. Jag har lyssnat på den en gång efter att vi spelade in den, det var en dag jag hadde gott med tid.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!