Citat:
Ursprungligen postat av PillerLina
Så efter att ha läst tråden i två månader verkar sammanfattningen vara något i den här stilen:
E-cigaretter är inte bra än.
Däremot: I väntan på utvecklandet av framför allt bättre batteriliv och sekundärt uppfinnandet av en i allmänhet hållbarare elektronik.
Om bara några år eller så.
Fel. Tekniken har varit där i ett par år nu, problemet är att det är en relativt ny marknad som är översvämmad av opportunistiska försäljare som "hoppat på tåget" och säljer skitprodukter till ovetande kunder med hjälp av diverse försäljningsknep.
Jag blev själv lurad att köpa dyra grejer från V2cigs som visade sig vara skräp jämfört med mycket annat som man kan få för halva priset med dubbelt så bra kvalitet. Då hade jag ändå forskat rätt så mycket innan jag köpte något.
Mina två batterier som jag har nu kostade en hundring styck, räcker en hel dag av puffande och är allmänt pålitliga apparater.
Jag garanterar att 99% av alla i tråden som skriver att e-cigg är dåligt och inte funkar, endast har provat såna man kan köpa i tobaksaffärer etc.. Det vill säga billiga kinesiskt plastskräp som de köper in med vinstmarginalen i åtanke, inte att produkten ska vara bra..