2013-02-12, 08:32
Medlem
General-Thugs avatar
Har någon här testat den eller?
Citera
2013-02-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-Thug
Har någon här testat den eller?

Har hittat en sida som är billig där det finns e-cig med nikotin.
Till skillnad mot tvins.com som är svindyra och dessutom inte har med nikotin
http://www.e-cigaretter24.se/
Citera
2013-02-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PillerLina
Så efter att ha läst tråden i två månader verkar sammanfattningen vara något i den här stilen:

E-cigaretter är inte bra än.
Däremot: I väntan på utvecklandet av framför allt bättre batteriliv och sekundärt uppfinnandet av en i allmänhet hållbarare elektronik.
Om bara några år eller så.

Fel. Tekniken har varit där i ett par år nu, problemet är att det är en relativt ny marknad som är översvämmad av opportunistiska försäljare som "hoppat på tåget" och säljer skitprodukter till ovetande kunder med hjälp av diverse försäljningsknep.
Jag blev själv lurad att köpa dyra grejer från V2cigs som visade sig vara skräp jämfört med mycket annat som man kan få för halva priset med dubbelt så bra kvalitet. Då hade jag ändå forskat rätt så mycket innan jag köpte något.

Mina två batterier som jag har nu kostade en hundring styck, räcker en hel dag av puffande och är allmänt pålitliga apparater.
Jag garanterar att 99% av alla i tråden som skriver att e-cigg är dåligt och inte funkar, endast har provat såna man kan köpa i tobaksaffärer etc.. Det vill säga billiga kinesiskt plastskräp som de köper in med vinstmarginalen i åtanke, inte att produkten ska vara bra..
Citera
2013-02-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instable
Batterier och laddare säljs separat, iaf på lightyourfire.
Jag skulle rekomendera ett batteri med variabel volt, då en del juicer smakar bäst i olika volt.
En "Mod" kan vara något att titta på efter du kommit in i "the world of vaping".
Vaping är något man fastnar vid, så två batterier är verkligen något man ska satsa på (fick ladda min vision spinner ikväll och var glad att jag hade två..)

Haha fattigmanselcigg.. känner igen mig i det.. alla som börjar vill ha en elcigg som ser ut som en cigarett..
Vill du börja med vaping, så punga ut en ordentlig slant och få en riktig Vaper.
Du tjänar på det i längden samt får en bra början på ditt "Vejpande".

Denna: http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...-ego-c-upgrade

Har väl variabel volt?

Känns inte alltför dyr heller. Vet att man inte ska snåla, men samtidigt vejpar jag inte överdrivet mycket. Mest på fest och lite vid datorn om kvällarna, tvivlar därför på att jag behöver mer än ett batteri. Tror du man blivit nöjd med ett sådant?

Faktiskt så köpte jag en sån mest för att testa, tycker de "riktiga" elciggarna ser mycket coolare ut.
Citera
2013-02-12, 22:43
Medlem
Det vart ego twist från elcigg.se, tog en mentol och en blåbär e-juice. Valde nikotinhalt 16 mg/ml, skulle vara lite svagare än vanliga cigg.
Tack för all hjälp Instable!
Citera
2013-02-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongbox
Fel. Tekniken har varit där i ett par år nu, problemet är att det är en relativt ny marknad som är översvämmad av opportunistiska försäljare som "hoppat på tåget" och säljer skitprodukter till ovetande kunder med hjälp av diverse försäljningsknep.
Jag blev själv lurad att köpa dyra grejer från V2cigs som visade sig vara skräp jämfört med mycket annat som man kan få för halva priset med dubbelt så bra kvalitet. Då hade jag ändå forskat rätt så mycket innan jag köpte något.

Mina två batterier som jag har nu kostade en hundring styck, räcker en hel dag av puffande och är allmänt pålitliga apparater.
Jag garanterar att 99% av alla i tråden som skriver att e-cigg är dåligt och inte funkar, endast har provat såna man kan köpa i tobaksaffärer etc.. Det vill säga billiga kinesiskt plastskräp som de köper in med vinstmarginalen i åtanke, inte att produkten ska vara bra..

Det verkar ändå inte finnas något i cylinderform och cigarett-storlek som håller.
Ett dygns batteri... Nej du, jag vill inte behöva ladda mobiltelefoner eller elcigaretter eller vad som oftare än en eller två gånger veckan.
Citera
2013-02-12, 23:38
Medlem
Det verkar ändå inte finnas något i cylinderform och cigarett-storlek som håller?
Ett dygns batteri... Nej, jag vill inte behöva ladda mobiltelefoner eller elcigaretter eller vad som oftare än en eller två gånger veckan.
Citera
2013-02-13, 00:32
Medlem
Citat:
Det verkar ändå inte finnas något i cylinderform och cigarett-storlek som håller?
Ett dygns batteri... Nej, jag vill inte behöva ladda mobiltelefoner eller elcigaretter eller vad som oftare än en eller två gånger veckan.

Okej men det är väldigt höga krav du har enligt mig, det kommer dröja mer än "några år" innan vi har det du beskriver. Kanske är det realistiskt om en 10-15 år med så små batterier som räcker en halv vecka av konstant användande. En dags batteritid är ganska imponerande ändå tycker jag.

Om det är jobbigt att behöva lägga ett batteri på laddning varje varje/varannan dag så är det ju bara att köpa på sig några extra batterier och laddare så kan man ladda flera samtidigt en gång i veckan eller så.

Om jag inte visste bättre hade jag misstänkt att du är en rökare som försöker finna fel för att hon innerst inne ej vill sluta röka
Tur att jag vet bättre!
Citera
2013-02-13, 01:04
Medlem
Citat:
Det verkar ändå inte finnas något i cylinderform och cigarett-storlek som håller.
Ett dygns batteri... Nej du, jag vill inte behöva ladda mobiltelefoner eller elcigaretter eller vad som oftare än en eller två gånger veckan.

Vad har du för mobiltelefon egentligen? Min måste laddas en gång om dagen, eller åtminstone varannan. Det är väl inte så jobbigt att ladda elciggen eller telefonen, för den delen, över natten? Inte för att jag försöka övertala dig, men de produkter du efterfrågar finns inte. Kanske äldre mobiltelefoner, de hade faktiskt bättre batteritid.
Citera
2013-02-13, 02:27
Medlem
Tycker ni att den här: http://www.elcigg.se/ego510-tank-900...0ml-p-449.html är en bra start för mitt allra första elcigg?

Har aldrig testat elcigg innan. Känns det inte för dyrt för en första elcigg?
Citera
2013-02-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crystalii
Tycker ni att den här: http://www.elcigg.se/ego510-tank-900...0ml-p-449.html är en bra start för mitt allra första elcigg?

Har aldrig testat elcigg innan. Känns det inte för dyrt för en första elcigg?

Köp denna http://www.elcigg.se/ego-ce4-express...0ml-p-385.html

Funkar helt ok, köp även extra clearomizers tex denna http://www.elcigg.se/cleromizer-ce4-p-407.html
Bra smaker att börja med är vattenmelon, redbull, päron, köp bara inga kaffe och choklad smaker.

Tänk på att när du fyllt din clearomizer första gången så låt den ligga typ 20min och sug gärna några gånger utan att trycka på knappen för att för att prima veken. Inga utdragna drag för då bränner du den fort.
Citera
2013-02-13, 17:33
Moderator
Humbugs avatar
Kört några månader nu och trivs bra, jag vapar som bara den dagligen.
Kostnaden blir väl lite hög och jag lyckas bränna mina cartos ideligen. Tekniken sitter inte där än och jag provar fortfarande runt med lite olika juicer. Just nu testar jag en juice från amerikat "Longbottom Leaf" från epipemods.com.

100 % PG så den blir lite mer trögflytande och man får inte samma riv som med PG/VG, men jag är nöjd. Har beställt deras andra smaker och väntas få om nån vecka så jag är säker på att jag ska finna någon favorit.
Senast redigerad av Humbug 2013-02-13 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in