2024-09-06, 15:36
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavyBaby
Köpte mig nu en Xros 4 hos Cigge

Nu när det gått ett tag, få höra lite feedback då?
Citera
2024-09-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Nu när det gått ett tag, få höra lite feedback då?
Funkat betydligt bättre än den förra jag köpte coilen håller längre, föredrar 70/30 mer än 50/50. Dock tappade jag min i backen förra veckan så vet inte om den små fuckade upp coilen/vejpen men ska köpa ett 4 pack så man har iaf.
Princip bara rökt vanilla biscuit smaken ca halva kvar och kan inte sluta röka på den smaken haha. Ligger bättre i fickan samt i arbetsbyxorna. Men allmänt så känns den betydligt smidigare och smakar bättre så att säga.
Citera
2024-09-06, 21:13
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Funkat betydligt bättre än den förra jag köpte coilen håller längre, föredrar 70/30 mer än 50/50. Dock tappade jag min i backen förra veckan så vet inte om den små fuckade upp coilen/vejpen men ska köpa ett 4 pack så man har iaf.
Princip bara rökt vanilla biscuit smaken ca halva kvar och kan inte sluta röka på den smaken haha. Ligger bättre i fickan samt i arbetsbyxorna. Men allmänt så känns den betydligt smidigare och smakar bättre så att säga.

Kul att du blev nöjd! Ja det är grym smak men efter ett tag tappar man smaken av någon anledning. Antingen får man växla med någon helt annan smakprofil ett tag eller borsta tungan ordentligt. Du kommer märka om några månader lol. Det låter lustigt men det stämmer lite grann. Det blir så.

Kom ihåg att köpa nya pods med 0.4ohm!
Citera
2024-09-11, 08:12
Medlem
Gefreiters avatar
Tjabba grabbar!
Hade tänkt testa vape för att trappa ner snusandet och har siktat in mig på den https://www.vapes.se/produkt/startki...5-ml-2500-mah/ här som verkar rimlig och snygg till priset (fan vet jag).

Men har en fundering.
Säljaren rekommenderar ”70vg”-blandning till just den där men har ingen av den sorten.
Spelar det någon roll vad man använder för juice? Vad i helvete är en VG?
Går det att stoppa in en mer mångsidig coil i en sån där?

Edit: äh finns det någon bättre sida för det här? De har som högst 12mg-juicer. Behöver 20mg 😎
Senast redigerad av Gefreiter 2024-09-11 kl. 08:26. Anledning: Glömde en grej
Citera
2024-09-13, 20:39
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Tjabba grabbar!
Hade tänkt testa vape för att trappa ner snusandet och har siktat in mig på den https://www.vapes.se/produkt/startki...5-ml-2500-mah/ här som verkar rimlig och snygg till priset (fan vet jag).

Men har en fundering.
Säljaren rekommenderar ”70vg”-blandning till just den där men har ingen av den sorten.
Spelar det någon roll vad man använder för juice? Vad i helvete är en VG?
Går det att stoppa in en mer mångsidig coil i en sån där?

Edit: äh finns det någon bättre sida för det här? De har som högst 12mg-juicer. Behöver 20mg 😎

Vad ska du ha just den där för då? Jag personligen ogillar vapes med hundra inställningar.
Citera
2024-09-14, 08:25
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Vad ska du ha just den där för då? Jag personligen ogillar vapes med hundra inställningar.

Venne, tyckte den var snygg
Men körde på den till slut och ska nog kunna klura ut hur allting fungerar.
Citera
2024-09-14, 16:08
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Venne, tyckte den var snygg
Men körde på den till slut och ska nog kunna klura ut hur allting fungerar.

Det sitter ett litet optiskt öga som kan brännas sönder om det blir för varmt. Pajar den går det inte att suga i den utan man får köra på trigger. Tänk på det när du använder fel vätska så stäng inte ventilen helt.
Citera
2024-09-23, 17:05
Medlem
Citat:
Kul att du blev nöjd! Ja det är grym smak men efter ett tag tappar man smaken av någon anledning. Antingen får man växla med någon helt annan smakprofil ett tag eller borsta tungan ordentligt. Du kommer märka om några månader lol. Det låter lustigt men det stämmer lite grann. Det blir så.

Kom ihåg att köpa nya pods med 0.4ohm!
Nu vet jag exakt vad du menar, smakar knappt ingenting längre känner bara smaken lite då och då. Blir att kika på en ny smak, men känns som att 0,4ohm smakar bränt snabbare. Eller så är den jävligt känslig om du råkar tappa den.
Citera
2024-09-23, 22:37
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Nu vet jag exakt vad du menar, smakar knappt ingenting längre känner bara smaken lite då och då. Blir att kika på en ny smak, men känns som att 0,4ohm smakar bränt snabbare. Eller så är den jävligt känslig om du råkar tappa den.

Jag vet, jag vet! Men det är den som fungerar bäst med 70/30 det var därför jag rekomenderade dom. Jag kör på lägsta värmen med ventilen lite halv öppen, mellan helt stängd och mitten typ. Ska du ändå köpa ny smak kan du ju köpa 50/50 shortfill med 50/50 nicshot. Då spelar nog inte 0,4 ohm någon roll men det skulle vara mer smak i dom läste jag. Det är säkert marginellt dock.

Dom här röker jag just nu:

Drifter Sweet Blueberry Ice | 120ML
https://www.vapehuset.se/e-juice/dri...0ml-shortfill/

Panther Bar Liq Banana Ice | 120ML
https://www.vapehuset.se/e-juice/pan...0ml-shortfill/

Dom är väldigt söta dock så kanske inte riktigt din smak. Testa en tobak smak annars dom är rätt nice. Det är rea just nu. 159:- för 120ML
Senast redigerad av DroneXR7 2024-09-23 kl. 23:28.
Citera
2024-09-24, 12:30
Medlem
Citat:
Jag vet, jag vet! Men det är den som fungerar bäst med 70/30 det var därför jag rekomenderade dom. Jag kör på lägsta värmen med ventilen lite halv öppen, mellan helt stängd och mitten typ. Ska du ändå köpa ny smak kan du ju köpa 50/50 shortfill med 50/50 nicshot. Då spelar nog inte 0,4 ohm någon roll men det skulle vara mer smak i dom läste jag. Det är säkert marginellt dock.

Dom här röker jag just nu:

Drifter Sweet Blueberry Ice | 120ML
https://www.vapehuset.se/e-juice/dri...0ml-shortfill/

Panther Bar Liq Banana Ice | 120ML
https://www.vapehuset.se/e-juice/pan...0ml-shortfill/

Dom är väldigt söta dock så kanske inte riktigt din smak. Testa en tobak smak annars dom är rätt nice. Det är rea just nu. 159:- för 120ML

Tack ska testa köpa banan, eller se vad dom har för andra bakverk smak, men kan fortfarande köra 50/50 på 0,4 poddarna right?
Citera
2024-09-24, 12:49
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Tack ska testa köpa banan, eller se vad dom har för andra bakverk smak, men kan fortfarande köra 50/50 på 0,4 poddarna right?

Ja men jag tror som dig att dom inte håller lika länge.

Edit: Banan är ett bär. Jag köpte en Cream Tobacco igår, får se hur den smakar.
Citera
2024-09-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ja men jag tror som dig att dom inte håller lika länge.

Edit: Banan är ett bär. Jag köpte en Cream Tobacco igår, får se hur den smakar.
Angående 0.4 podden tappade som sagt två gånger och kort efter båda gångerna smakade det bränt efter ett tag 0.4 podden räcker typ kanske 1 vecka, 0.8 podden som följde med fick jag nästan ut 2 veckor av den. Vad kör du på för Nicotinshots till short fillsen? Ska beställa imorgon.

F.ö ganska överraskad av att jag fortfarande har kvar av vanilla biscuit, kanske 20-30ML kvar så ja ganska mer ekonomiska är dom än man ska behöva lägga ut 80-90 spänn efter typ 3 dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in