2016-05-09, 13:06
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neppson
vad tycker ni om ett sånt här start kit?

http://pink-mule.com/ce4-vision-kit-...-ml-eliquid-en
Eller kanske

http://pink-mule.com/get-started-kit...h-black-yellow

Vill som många andra ha en billig men bra. Och sen att man kan byta ut delarna är ett plus.
Hur mycket jag läser här så tycker jag inte att jag blir nått klokare på vilken man
Ska köra på + att saker har uppdaterats sen tråden startade.

Så ett bra startkit för under 500kr hjälp!!

Som jag tidigare skrev rekommenderar jag att undvika sådana kit. Kan verkligen rekommendera ijust kittet, fungerar väldigt bra till nybörjare. Värt att nämna är att du måste dra lung/vattenpips bloss på denna typen av tank. Men tro mig, det är så mycket bättre. De brukar ligga på 300-400 för både tank och mod. Laddas med USB, coilen brukar behöva bytas ungefär var tredje vecka.

Edit: Här är en länk till kittet http://esmokes.se/ijust2?search=ijust
kan rekommendera den sidan. Handlar därifrån ibland och är lite bekant med nissarna som driver det. Väldigt bra service och priser och stort utbud
Senast redigerad av RabarbFantast 2016-05-09 kl. 13:10.
Citera
2016-05-09, 14:25
Medlem
Då kanske det är lika bra att gå något bättre direkt.
Då kommer jag ju in på den här, http://www.nofire.se/startkit/49-ele...ilus-mini.html
Kanske är något som jag kan använda mig av.

Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Joyetech har isåfall bättre grejer enligt mig, min erfarenhet med kanger är att kvaliten oftare är skit.
Och jag har ägt och provat måånga kanger produkter

Sen är dem batterierna jäkligt klena, jag rekommenderar dig 100ggr mer att köpa ett enkelt och billigt mod. Finns många att välja bland, istick (eleaf) gör bra nybörjar mod enligt mig. Även om batteriet du länkade (ego typ) är bra för nybörjare är det ganska utdött. Det finns setups som kan ge dig en mycket bättre upplevelser än det där för ungefär samma pris. Jag började med sådana ego-style batterier och jag hoppas innerligt att dem snart kan få vila i frid de är mer eller mindre värdelösa enligt mig om man jämför med annat du hade kunnat få för samma peng. Kolla upp te.x Istick 20w med Nautilus mini. Kanske en Joyetech ego one? Hör av dig ifall du vill ha nåt tips.
Citera
2016-05-09, 16:03
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuska
Då kanske det är lika bra att gå något bättre direkt.
Då kommer jag ju in på den här, http://www.nofire.se/startkit/49-ele...ilus-mini.html
Kanske är något som jag kan använda mig av.

Köpte den och testade för ett år sedan ungefär, om du gillar mouth to lung bloss (som på en cigarett, först i munnen så att säga och sen halsbloss) så är den att rekommendera! Moddet har bra kvalitet enligt mig och du slipper klydda med lösa batterier Personligen gjorde jag mig av med den pga att jag föredrar lung bloss ( som på vattenpipa) både pga ångproduktionen och smaken överlag. Men om du gillar Mouth to Lung är det ett bra kit.
Citera
2016-05-09, 16:12
Medlem
Ja jag är ju gammal rökare så jag föredrar ju det första alternativet.
Jag ska fundera någon dag till så får vi se vad det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Köpte den och testade för ett år sedan ungefär, om du gillar mouth to lung bloss (som på en cigarett, först i munnen så att säga och sen halsbloss) så är den att rekommendera! Moddet har bra kvalitet enligt mig och du slipper klydda med lösa batterier Personligen gjorde jag mig av med den pga att jag föredrar lung bloss ( som på vattenpipa) både pga ångproduktionen och smaken överlag. Men om du gillar Mouth to Lung är det ett bra kit.
Citera
2016-05-10, 12:53
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuska
Ja jag är ju gammal rökare så jag föredrar ju det första alternativet.
Jag ska fundera någon dag till så får vi se vad det blir.

Misstänkte det med, brukar vara så med och sen med tiden när du är "mer vejpare än rökare" så att säga så kanske man byter. Det är vanligast iallafall, jag vejpade bara mouth to lung i 2 år ungefär.
Lycka till med att sluta röka! Har du några andra frågor osv är det bara o slänga iväg ett PM
Citera
2016-05-10, 16:12
Medlem
Jättekul att se hur vapingvärlden växer och att allt fler blir intresserade. Jag uppmanar alltid rökare jag träffar att ta steget. Ni kommer inte att ångra er..

Jag var själv rökare i 20 år och trots att kondisen sög och man stank askkopp ( stanken har jag hajat först efter jag själv slutade ) för att inte tala om cancerrisk och gud vet allt så verkligen älskade jag mina Marlboro. Visst ville jag sluta men snus och nikotintuggumin funkade inte för mig så jag var helt övertygad om att jag skulle dö som rökare..

Snappade upp fenomenet E-cigg och googlade runt men allt verkade så jävla besvärligt så det blev inte av men så fick jag reda på att det öppnat en butik här i Stockholm så jag åkte dit. Det som verkade så besvärligt vid en första anblick var inte det när man väl snackade face to face med någon som kunde sin sak och visade upp olika grejer etc etc..

Rökfri ett år nu och mår som en jävla prins. Rosslingarna på morgnarna är borta. Inga sura uppstötningar. Kondisen tillbaka. Enda minuset är att jag är ökentorr i käften men det kan jag leva med..

Ett tips är att det finns ett par bra youtubekanaler om man vill fördjupa sig i vaping och se olika hårdvaror samt juicer recenseras så man själv slipper köpa grisen i säcken. Särskilt på juicefronten så finns det en del helt horribelt usla grejer som säljs. Många av recensenterna är tyvärr jävla lallare som ger tummen upp till allt dom får skickat till sig men det finns som sagt ett par bra gubbar. Mike vapes,convicted vapes och suck my mod är dom namn som ploppar upp i huvudet just nu men det finns ett par till..

Som sagt så ta steget bort från stinkpinnarna. Ni kommer inte att ångra er..
Citera
2016-05-11, 23:52
Medlem
Beställde nyss ett ijust2 startkit och ska nu beställa e-juice. Vilket ställe är billigast? Och hur är det att röka med och utan nikotin? Tips på någon god fruktig smak?
Tacksam för svar!
Senast redigerad av klirre 2016-05-12 kl. 00:19.
Citera
2016-05-12, 00:55
Medlem
Gick inte att redigera mitt inlägg ovanför så jag skriver om det här.

Beställde nyss ett ijust2 startkit och ska nu beställa e-juice och undrar vilken nikotinstyrka jag bör köra på, 6, 12 eller kanske 0? Jag köpte denna e-cigg mest för att kunna vejpa lite goda smaker osv. brukar annars bara feströka eller ta en cigg i solen ibland men jag är snusare så är van nikotin.
Vilket ställe är billigast?
Samt vilka e-juicer rekommenderar ni?
Citera
2016-05-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klirre
Gick inte att redigera mitt inlägg ovanför så jag skriver om det här.

Beställde nyss ett ijust2 startkit och ska nu beställa e-juice och undrar vilken nikotinstyrka jag bör köra på, 6, 12 eller kanske 0? Jag köpte denna e-cigg mest för att kunna vejpa lite goda smaker osv. brukar annars bara feströka eller ta en cigg i solen ibland men jag är snusare så är van nikotin.
Vilket ställe är billigast?
Samt vilka e-juicer rekommenderar ni?

Ijust2 har subohm-tank så 12 mg nikotin är för mycket. Max 6 mg ska man ha till subohm-tank men jag tror dom flesta föredrar 3 mg då mindre nikotin lyfter smaken mer..

Det finns två kategorier av hårdvaror. Subohm-tankar ger en varm vape med mycket ånga som är helt annorlunda jämfört med mouth to lung-produkter som är mer likt att röka vanliga cigg och drar betydligt mindre juice. Inget är är rätt eller fel utan det handlar om personlig smak. Själv gillar jag att växla. Om du vill ha en schysst mouth to lung-produkt så kan jag rekommendera Joyetech AIO som finns hos Esmokes.se för 279 spänn..

Ang e-juice så är ju smaken som baken så häng inte mig om du inte gillar mina tips. Liquid voyage har flera bra smaker tex pink custard och oh my lemonpie. Helt överkomliga priser också. 130 kr för 30 ml hos Cigoteket.se och säkert även på andra ställen. One hit wonder gör bra grejer till bra pris men nackdelen är att deras juicer säljs i 180 ml så läs på smakerna noga innan du beställer. Flawless gillar jag också..

En del juicer är färdiga att köra direkt medan andra måste steepas ( inget svårt alls och det finns guider om du googlar ) någon vecka. Varierar från gång till gång och det även inom märkena..
Citera
2016-05-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Ijust2 har subohm-tank så 12 mg nikotin är för mycket. Max 6 mg ska man ha till subohm-tank men jag tror dom flesta föredrar 3 mg då mindre nikotin lyfter smaken mer..

Det finns två kategorier av hårdvaror. Subohm-tankar ger en varm vape med mycket ånga som är helt annorlunda jämfört med mouth to lung-produkter som är mer likt att röka vanliga cigg och drar betydligt mindre juice. Inget är är rätt eller fel utan det handlar om personlig smak. Själv gillar jag att växla. Om du vill ha en schysst mouth to lung-produkt så kan jag rekommendera Joyetech AIO som finns hos Esmokes.se för 279 spänn..

Ang e-juice så är ju smaken som baken så häng inte mig om du inte gillar mina tips. Liquid voyage har flera bra smaker tex pink custard och oh my lemonpie. Helt överkomliga priser också. 130 kr för 30 ml hos Cigoteket.se och säkert även på andra ställen. One hit wonder gör bra grejer till bra pris men nackdelen är att deras juicer säljs i 180 ml så läs på smakerna noga innan du beställer. Flawless gillar jag också..

En del juicer är färdiga att köra direkt medan andra måste steepas ( inget svårt alls och det finns guider om du googlar ) någon vecka. Varierar från gång till gång och det även inom märkena..

Tack som fan för svaret! Hade nog köpt fel juice om du inte gett mig informationen ang nikotinstyrkan.
Citera
2016-05-12, 23:34
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ska och ska, kör på 12mg på min RDA.
Juice, coil och bomull räcker i evigheter då det verkligen inte går kedjeröka på den utan att bli alldeles knäsvag av nikotinhalten. 10ml räcker typ en vecka.

Dessutom underlättar det diskret inomhusbruk tack vare att man inte behöver lite stora bloss.
Citera
2016-05-13, 14:31
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Liquid voyage har flera bra smaker tex pink custard och oh my lemonpie. Helt överkomliga priser också. 130 kr för 30 ml hos Cigoteket.se och säkert även på andra ställen.

Går att klona rätt enkelt och billigt, innehåller 8 olika essenser och är i sig redan en klon av ett välkänt recept.

Den andra gillade jag inte men det är uppenbart att den bygger på Vanilla Custard från Capella Flavors, det fruktiga i den minns jag inte hur det smakade så jag kan inte säga exakt vilka det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in