Citat:
Ursprungligen postat av
klirre
Gick inte att redigera mitt inlägg ovanför så jag skriver om det här.
Beställde nyss ett ijust2 startkit och ska nu beställa e-juice och undrar vilken nikotinstyrka jag bör köra på, 6, 12 eller kanske 0? Jag köpte denna e-cigg mest för att kunna vejpa lite goda smaker osv. brukar annars bara feströka eller ta en cigg i solen ibland men jag är snusare så är van nikotin.
Vilket ställe är billigast?
Samt vilka e-juicer rekommenderar ni?
Ijust2 har subohm-tank så 12 mg nikotin är för mycket. Max 6 mg ska man ha till subohm-tank men jag tror dom flesta föredrar 3 mg då mindre nikotin lyfter smaken mer..
Det finns två kategorier av hårdvaror. Subohm-tankar ger en varm vape med mycket ånga som är helt annorlunda jämfört med mouth to lung-produkter som är mer likt att röka vanliga cigg och drar betydligt mindre juice. Inget är är rätt eller fel utan det handlar om personlig smak. Själv gillar jag att växla. Om du vill ha en schysst mouth to lung-produkt så kan jag rekommendera Joyetech AIO som finns hos Esmokes.se för 279 spänn..
Ang e-juice så är ju smaken som baken så häng inte mig om du inte gillar mina tips. Liquid voyage har flera bra smaker tex pink custard och oh my lemonpie. Helt överkomliga priser också. 130 kr för 30 ml hos Cigoteket.se och säkert även på andra ställen. One hit wonder gör bra grejer till bra pris men nackdelen är att deras juicer säljs i 180 ml så läs på smakerna noga innan du beställer. Flawless gillar jag också..
En del juicer är färdiga att köra direkt medan andra måste steepas ( inget svårt alls och det finns guider om du googlar ) någon vecka. Varierar från gång till gång och det även inom märkena..