2016-04-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryptoEmber
För ett par månader sen så va man inne på detta, men eftersom man inte förstod ett piss, och inte vågade fråga massa dumma frågor så sket man i det...

Jag undrar, om någon som är väldigt insatt bland e-cigg skulle kunna hjälpa mig hitta ett bra "startkit"
Det som är viktigt för mig är just.
#1 Den ska vara säker, inte sprängas i ansiktet på mig.
#2 Att den är säker så som att den inte överhettas och ger ut farliga gifter pga av det, (du försåt nog va jag menar.)
#3 Att den inte är 40cm lång så du måste ha en ryggsäck till den, utan lagom för att ha i handen. (behöver inte vara liten som en vanlig cigarett).
#4 Ejuice? Diacetyl? (Vad är hälsosäkra juicer?
#5 Nånting jag inte tänker på?

När folk börjar prata om mods och grejer, så blir det komplicerat å man förstår inte, och väljer att fortsätta göra det lätta, köpa ett paket camel.

Jag kanske frågar om för mycket, men hellre de och hoppas att en vänlig själ kan tänka sig att hjälpa till, istället för att man ska fortsätta att röka vanliga cigg...
Jag blev tipsad om denna.
eciggbutik.se/sv/artiklar/kangertech-topbox-mini.html
Men eftersom man inte kan någonting, uppfyller den de 3 första kriterierna ovan? finns det bättre/säkrare alternativ?
Om någon kan göra det enkelt för en att välja Ecigg och juice så skulle denna personen förmodligen rädda livet på både mig och tjejen :P

Många tack på förhand!! :s
Låter som vi sitter i samma båt! Om du får nys om något får du gärna höra av dig så gör jag detsamma
Citera
2016-04-21, 22:26
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
För ett par månader sen så va man inne på detta, men eftersom man inte förstod ett piss, och inte vågade fråga massa dumma frågor så sket man i det...

Jag undrar, om någon som är väldigt insatt bland e-cigg skulle kunna hjälpa mig hitta ett bra "startkit"
#2 Att den är säker så som att den inte överhettas och ger ut farliga gifter pga av det, (du försåt nog va jag menar.)
#3 Att den inte är 40cm lång så du måste ha en ryggsäck till den, utan lagom för att ha i handen. (behöver inte vara liten som en vanlig cigarett).

När folk börjar prata om mods och grejer, så blir det komplicerat å man förstår inte, och väljer att fortsätta göra det lätta, köpa ett paket camel.

Jag kanske frågar om för mycket, men hellre de och hoppas att en vänlig själ kan tänka sig att hjälpa till, istället för att man ska fortsätta att röka vanliga cigg...
Men eftersom man inte kan någonting, uppfyller den de 3 första kriterierna ovan? finns det bättre/säkrare alternativ?
Om någon kan göra det enkelt för en att välja Ecigg och juice så skulle denna personen förmodligen rädda livet på både mig och tjejen :P

Sitter själv i samma båt..men om någon hör något så vore jag intresserad.
Citera
2016-04-21, 22:57
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Jag är svårt förtjust i ett par smaker från Liquid voyage så när Cigoteket hade en rea för någon månad sen så passade jag på att handla på mig ett gäng flaskor..

Någon särskild smak?
Kan gå att klona.

Citat:

Förstår att främmande ord som mod och liknande kan vara avskräckande, men en mod är helt enkelt delen med batteri som du kopplar tanken till. Därför måste vi tyvärr prata mods om du inte vill hålla dig till såna där avlånga ego batterier.

Den som du länkat tycker jag är ett bra kit, även om det priset är lite väl högt. Funkar både för nybörjare och för vana användare. En nackdel (för en nybörjare) är att den drivs av externt batteri så det måste du köpa till och även en laddare om du inte tänkt ladda batteriet i moden, även om jag personligen föredrar externa batterier och det är säkrare.

Se gärna mina tidigare inlägg i den här tråden, jag har rekommenderat lite olika nybörjarkit och länkat till dem.

Diacetyl är ett ämne som finns i vissa gräddiga/smöriga smaker, seriösa företag skriver ut om produkten innehåller diacetyl.

När det gäller att sprängas i ansiktet så är det inget du behöver oroa dig över om du inte försöker med det eller pushar ett batteri alldeles för hårt. De olyckor som skett har varit mekaniska mods som inte är lika säkra som reglerade mods om man inte har kunskap om ohms lag och just kombinationen av mod och tank. Det är alltid något slags user error bakom olyckorna.

När det gäller överhettas och farliga gifter så går det också att göra med flit genom att tömma sin tank på juice och fortsätta trycka på knappen, då bränner man upp sin bomull eller silica, beroende på material i veken. Detta är ingenting en frisk människa gör och man vill inte dra in rök från bränd bomull eller silica i halsen, det är inte angenämt.
Citera
2016-04-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pung-kula
Någon särskild smak?
Kan gå att klona.

Förstår att främmande ord som mod och liknande kan vara avskräckande, men en mod är helt enkelt delen med batteri som du kopplar tanken till. Därför måste vi tyvärr prata mods om du inte vill hålla dig till såna där avlånga ego batterier.

Den som du länkat tycker jag är ett bra kit, även om det priset är lite väl högt. Funkar både för nybörjare och för vana användare. En nackdel (för en nybörjare) är att den drivs av externt batteri så det måste du köpa till och även en laddare om du inte tänkt ladda batteriet i moden, även om jag personligen föredrar externa batterier och det är säkrare.

Se gärna mina tidigare inlägg i den här tråden, jag har rekommenderat lite olika nybörjarkit och länkat till dem.

Diacetyl är ett ämne som finns i vissa gräddiga/smöriga smaker, seriösa företag skriver ut om produkten innehåller diacetyl.

När det gäller att sprängas i ansiktet så är det inget du behöver oroa dig över om du inte försöker med det eller pushar ett batteri alldeles för hårt. De olyckor som skett har varit mekaniska mods som inte är lika säkra som reglerade mods om man inte har kunskap om ohms lag och just kombinationen av mod och tank. Det är alltid något slags user error bakom olyckorna.

När det gäller överhettas och farliga gifter så går det också att göra med flit genom att tömma sin tank på juice och fortsätta trycka på knappen, då bränner man upp sin bomull eller silica, beroende på material i veken. Detta är ingenting en frisk människa gör och man vill inte dra in rök från bränd bomull eller silica i halsen, det är inte angenämt.

#1 Gällande Ejuice, Var hittar vi seriösa säljare? några ejuicer du vet är utan diacetyl?
#2 Säger dom inte att de är farligt att förånga ejuice på för hög värme?
#3 Bli Toptanken väldigt varm? (läste nånstans att det inte ska bli över 150 grader för då skapas "gift"

Tror jag köper: esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/kanger-topbox-mini
Vet bara inte vad för Ejuice jag skall köpa till, då jag vill ha så lite "farliga" ämnen genom detta så är ju ejuice och förbrännings värma viktiga? tror jag?.. :s
Känner mig så dum, men nu ligger jag i att få svar och köper en så de blir gjort.. Vill bara inte köpa fel :P
Citera
2016-04-22, 10:20
Medlem
pung-kulas avatar
Citat:
#1 Gällande Ejuice, Var hittar vi seriösa säljare? några ejuicer du vet är utan diacetyl?
#2 Säger dom inte att de är farligt att förånga ejuice på för hög värme?
#3 Bli Toptanken väldigt varm? (läste nånstans att det inte ska bli över 150 grader för då skapas "gift"

Tror jag köper: esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/kanger-topbox-mini
Vet bara inte vad för Ejuice jag skall köpa till, då jag vill ha så lite "farliga" ämnen genom detta så är ju ejuice och förbrännings värma viktiga? tror jag?.. :s
Känner mig så dum, men nu ligger jag i att få svar och köper en så de blir gjort.. Vill bara inte köpa fel :P

1. Några exempel är Liqua eller liquidvoyage. Den senare är jag övertygad om då det är uppenbart vilka ingredienser vissa av hans juicer innehåller.

Jag köper dock aldrig e juice längre utan blandar själv.

2. Aldrig hört att det skulle bildas några konstigheter vid normal vaping temperatur. Det som det varit snack om var formaldehyd, och det kan man skapa genom att överhetta en CE4 förångare utan vätska eller ha för hög volt. Tro mig, det märks när det händer och det är inget man skulle råka göra av misstag och lyckas utsätta sig för en längre tid utan vetskap.

3. Är det temperaturen inuti förångaren du tänker på? Den kan säkert bli uppemot de temperaturerna, jag brukar inte köra med TC (temp control) och har därför inte koll på vilka temperaturer jag ligger på, men min mod kan köra mellan 200-600 Fahrenheit i TC mode.
Citera
2016-04-27, 08:44
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Tog mig i kragen och köpte min första e-cigg igår, en Joyetech eGo AIO med en första flaska e-juice. Nu sitter jag och ska beställa mer men så råkade jag läsa diskussioner från andra forum där folk hävdar att juicer med vissa aromer kan skada bl.a. tanken om den är plast.

Lakrits, kanel och några till var exempel på aromer som tydligen kunde skada tanken. Har försökt läsa mig till om tanken på eGo AIO är i plast eller inte men har inte hittat någon info om det.

Så, ska jag hålla mig borta från t.ex lakrits eller?

/#LOUDmouth#
Citera
2016-04-28, 03:52
Medlem
Någon som har erfarenhet eller vet hur dessa är?
http://www.aliexpress.com/item/Carbo...7-71cd7bbd49dd

Funderar på köpa hela kitet för 16$, eller någon som har annat förslag?
Citera
2016-04-28, 21:32
Medlem
Halloj gubbar!

Har köpt detta startkit och e-juice;

http://esmokes.se/startpaket/komplet...just-start-kit
http://esmokes.se/e-juice-i-lager/dr...en-the-serpent

Fick helt det idag, satte ihop, allt gott, problemet är bara att varje bloss smakar bränt som tusan. Ungefär som att röka ett papper. Vet inte riktigt vad som kan vara felet, tips?
Citera
2016-04-29, 12:48
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Halloj gubbar!

Har köpt detta startkit och e-juice;

http://esmokes.se/startpaket/komplet...just-start-kit
http://esmokes.se/e-juice-i-lager/dr...en-the-serpent

Fick helt det idag, satte ihop, allt gott, problemet är bara att varje bloss smakar bränt som tusan. Ungefär som att röka ett papper. Vet inte riktigt vad som kan vara felet, tips?
Antagligen var du för ivrig. När du fyllt på juice måste du vänt en stund så att juicen hinner blöta upp förbränningen ordentligt.
Du Ska inte heller trycka igång din ecigarette utan juice i tanken.

Byt coil. Fyll på juice. Vänta. Börja på låg temperatur.
Citera
2016-04-29, 17:43
Medlem
Kan någon länka en bra komplett e-cigg från utlandet för ca 200-250kr
Citera
2016-04-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Tog mig i kragen och köpte min första e-cigg igår, en Joyetech eGo AIO med en första flaska e-juice. Nu sitter jag och ska beställa mer men så råkade jag läsa diskussioner från andra forum där folk hävdar att juicer med vissa aromer kan skada bl.a. tanken om den är plast.

Lakrits, kanel och några till var exempel på aromer som tydligen kunde skada tanken. Har försökt läsa mig till om tanken på eGo AIO är i plast eller inte men har inte hittat någon info om det.

Så, ska jag hålla mig borta från t.ex lakrits eller?

/#LOUDmouth#

AIO är ett mycket bra val för alla som vill börja vejpa men också för oss andra som hållt på ett tag. Den slinker lätt ner i jackfickan och läcker inte en droppe.

Du behöver inte vara orolig för juicerna då tanken är gjort av Pyrex-glas.
Glöm inte att testa olika inställningar för luftflöde. Använd det genomskinliga munstycket ifall du tycker ångan blir för varm.
Testa gärna olika coils. De som följer med är på 0.6ohm men alla Cubis coils funkar också, 0.5 1.0 1.5(clapton). Ett 5-pack på Fasttech går på 70SEK. Till och med Cubis RBA fungerar fint för den händige.
Ett mycket bra kit.
Citera
2016-04-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klirre
Kan någon länka en bra komplett e-cigg från utlandet för ca 200-250kr

Svårt att rekommendera ett kit utan att veta mer om dina preferenser.
Varför ska du köpa från utlandet? I den prisklassen hittar du t ex en Ego AIO i din lokala butik och då får du också tips om hur du kan anpassa den till just ditt sätt att vejpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in