2012-09-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har nog bestmt mig fr att kra med pipa nu.
Denna kostar en slant, men verkar vara vl vrd slantarna. cartomizern kan man ocks fylla p sjlv.

http://jazzepipe.com/index.php?route...&product_id=61
Har du ftt den nnu? Jag har funderat p att kpa en likadan.
Citera
2012-09-19, 11:46
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda

Nej, fretaget tog alla mina pengar den hr mnaden, s jag har lagt det p is ett litet tag till.
Citera
2012-10-02, 22:05
Medlem
strawberrykings avatar
Blev en liten uppgradering efter flytten som skrdare mina halvfungerande moddar och tillbehr.
Kpte en ego-c frn Heaven-gifts.com , gick p en 550kr ungefr, samt ngra flaskor med nya smaker, ett gng klassiska cartos och lite tillebehr

Efter att ha krt med bde Joye 510 och ego-t s kndes ego-c som ett naturligt val, kalla mig en sucker men jag har testat mnga olika tillverkare nu, svl kinakopior som "riktiga" s r den tillverkare jag alltid tyckt om Joyetech, aldrig haft strul med dessa

Dock r inte ego-c perfekt men oj vilken uppgradering frn ego-t det har blivit! Stllbart batteri frn reglerade 3.3V till oreglerat 3.7 - 4.2V via en enkel knapp tryckning, uppdelad atomizer som gr att man inte mste slnga hela verdelen utan endast den ack s lilla atomizern.

Sitter och njuter av lite Mocha Coffee frn Dekang som r min personliga favorit p 3.3V sjukt len i smaken (krde dock den i en ego 1,8Ohm's carto) fr att byta ver till lite ~4V Menthol som det r riktigt krm i nu

Det negativa med ego-c enligt mig r nog att deras tanksystem fortfarande r lite fr klent om man ska kedjerka p den, den fr inte in tillrckligt med juice utan man mste suga lite p den utan att aktivera fr att det ska ka in snabbare eller vnta ngra sekunder.

HG's egna juicer r riktigt grymma om man vill prova en annan leverantr och gillar man inte deras s har dom utver sina egna bde Joytech's och Dekang's juicer till bra pris.
Jag har aldrig behvt tulla frn HG och jag har bestllt nu en 15 gnger

Fr er som vill prova en VV mod men inte vill betala fr en provari r deras GS VV Mod vldigt bra prissatt, det r ingen provari frvisso, men en bra pvv fr en billig peng.
Citera
2012-10-03, 03:16
Medlem
Togaxmeds avatar
www.Super-smoke.com

Inte billigast men bra kvalite, snabb leverans och utan fraktkostnad. Kan fs med valfri nikotinstyrka. Dessutom r frngaren/atomizern inbyggd i filtret. Man slipper drmed sitta och kladda med oljor och vtskor sjlv och rensa frngaren var och varannan dag. Kommer i tre smaker. Marlboro, Virginia och Menthol och styrkan finns i nikotinfri, light, normal och stark.

Startpaket med tv extra filterpaket gr p 877 riksdaler inkl moms och frakt. Det motsvarar tre limpor eller trettio paket. S man sparar allts ca 700 kr jmfrt med att kpa riktiga cigg.

Filter bestlles sedan frn samma hemsida. Finns i 5 pack (150 cigaretter) fr 149kr och 25 pack (750 cigaretter) fr 699kr.
Citera
2012-10-03, 20:03
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
www.Super-smoke.com

Inte billigast men bra kvalite, snabb leverans och utan fraktkostnad. Kan fs med valfri nikotinstyrka. Dessutom r frngaren/atomizern inbyggd i filtret. Man slipper drmed sitta och kladda med oljor och vtskor sjlv och rensa frngaren var och varannan dag. Kommer i tre smaker. Marlboro, Virginia och Menthol och styrkan finns i nikotinfri, light, normal och stark.

Startpaket med tv extra filterpaket gr p 877 riksdaler inkl moms och frakt. Det motsvarar tre limpor eller trettio paket. S man sparar allts ca 700 kr jmfrt med att kpa riktiga cigg.

Filter bestlles sedan frn samma hemsida. Finns i 5 pack (150 cigaretter) fr 149kr och 25 pack (750 cigaretter) fr 699kr.
Nej men istllet s betalar man verpris fr enkla kr808 cartos som r pfyllda..
jag har provat endel olika kr808 modeller, och jag kan med 99% skerhet sga att ven denna r skrp, visst den funkar men batteriet r vll p max 200mah, antagligen standard p 160/180mah, vilket i sig r ett problem d den inte klarar av att hlla uppe volten ver 3,2 lngre n ngon minut, efter det r det bara dov smak som vntar.

Cart's ska kosta MAX 50kr fr ett 5-pack, och ligger oftast p ~35kr.
Oljan, juicen kalla den fr vad du vill, r fortfarande det som r vrt att lgga pengarna p, fr det r dr smaken ligger, och att kunna vlja mellan tre smaker i ograderade styrkor r bara trkigt.
Sen kan man om man rkat kpa detta paket, spara "filterna" och fylla p med egen vtska tills de har ntt sin livsspan, men att slnga bara fr att de behvs fyllas r terigen dligt.

Min mormor som jag fick ver till ett kr808 set r mycket njd ver det, men det har sina begrnsningar, batteriet mste laddas vldigt ofta och det r inte lika bra smak som p kraftigare batterier.

D mste ha ngon sorts anknytning till detta fretag som annonserar deras verprisade skrp.
Citera
2012-10-04, 13:04
Medlem
searchfunctions avatar
Har beslutat mig fr att kpa detta i present till morsan, men vet inte vart jag ska brja. Har ingen aning om vad som behvs eller hur det fungerar med exempelvis pfyllning och snt. ven var man ska kpa ifrn r riktigt svrt bland alla alternativ.

Morsan rker dagligen, 5 gnger tror jag. John silver r det som puffas och det vore endast fr att minska eller stilla begret s det ska innehlla nikotin. Fr man med en bruksanvisning? Finns det e-ciggaretter som inte avger ngon rk?

Ngra tips?
Senast redigerad av searchfunction 2012-10-04 kl. 13:24.
Citera
2012-10-04, 19:35
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Har beslutat mig fr att kpa detta i present till morsan, men vet inte vart jag ska brja. Har ingen aning om vad som behvs eller hur det fungerar med exempelvis pfyllning och snt. ven var man ska kpa ifrn r riktigt svrt bland alla alternativ.

Morsan rker dagligen, 5 gnger tror jag. John silver r det som puffas och det vore endast fr att minska eller stilla begret s det ska innehlla nikotin. Fr man med en bruksanvisning? Finns det e-ciggaretter som inte avger ngon rk?

Ngra tips?
Det hela r faktiskt vldigt enkelt om vi bara bryter ner det lite.
Olika versioner fungerar olika men fr att ta ett vldigt bra startkitt s skulle jag rekomendera en 510-t.

Den har ett batteri, med antingen automatiskt batteri (man suger bara s aktiveras det) eller manuellt som aktiveras nr man trycker p en liten knapp.
P batteriet skruvar man p en valfri frngare, den som fljer med 510-t r anpassade fr plastpatroner som bara innehller vtska och nr ens tank har tagit slut drar man ut den ut frngaren , ppnar skyddet och hller i valfri vtska.
Alla frngare har en viss livsspan, och tumregeln r att om det brjar smaka dligt fast den fr vtska s ska den tvttas rent i ex. kokande vatten, eller bytas ut. Smakar det dligt s kan man ven kolla s att frngaren fr tillrckligt med vtska, annars gr den torrt (det mesta gr att hitta p youtube).
Utver detta finns det ven sk. cartomizers och mycket annat men det r nog verkurs hr.
Vtskan man anvnder har olika namn verallt, men e-juice r nog det vanligaste, kostar ~70kr/30ml i utlandet med nikotin i sig och finns i alla olika smaker, man kan ven kpa 10ml flaskor som ligger runt 35kr. Det r vist att lgga ngon hundring p olika smaker fr att komma fram till vad som gr hem, sta smaker kan vara goda och caramel frn HG r underbar, men har man den fr lnge s blir det bara fr mycket, liks med menthol. Ngot att testa om hon gillar kaffe r Mocha Coffee, lite st men inte s mycket och det r min personliga favorit, men alla har ju olika smaklkar

Ingen ecigarett kommer ngonsin avge rk utan vattennga, och kper du frn en certifierad terfrsljare s kommer du alltid f med rtt instruktioner, mjligt att dom som sljer kopior/no-names ocks har instruktioner men enligt min erfarenhet har det aldrig varit s.

Hr i sverige sljer lightyourfire.se dugliga tillbehr av vad jag hrt men de har inte nikotin i sitt, visst de bestller t dig frn england men varfr inte bestlla allt frn utlandet isfall?
http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/ r en vldigt bra sida, grymma juicer och dugliga priser.
Har lite dlig koll p engelska sidor faktiskt d jag nstan exklusivt bestller frn heaven-gifts.com, och det r inte att jag gillar sidan i sig, men allt jag har kpt frn dom har varit av bra kvalit, kta joytech produkter, snabb frakt (oftast r det hemma efter en vecka) och bra priser!

510-t startkit
http://www.heaven-gifts.com/product-361.html (kta joytech 510-t 248kr utan vtska)
http://www.lightyourfire.se/el-cigar...lcigg-510-tank (kopia/no-name 510-t 321kr utan vtska)
Citera
2012-10-04, 21:39
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda

Nu har jag gjort min bestllning. Det blev en ljus 18500 Jazz Cartopipe
Bestllde samtidigt 10mg Highland Mist frn lightyourfire. Lite lustigt att om man bestller samma direkt frn Enjuice.co s blir det en femma dyrare.

Allt som allt med frakter frn bda stllena: 1269:-
Antagligen behver jag kpa till ett batteri ocks.

Frhoppningsvis dyker de upp om en vecka.

50 spnn fr 10mg e-juice tycker jag nd r lite dyrt. Gr det att komma billigare undan?
Senast redigerad av Humbug 2012-10-04 kl. 21:41.
Citera
2012-10-04, 22:04
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Nu har jag gjort min bestllning. Det blev en ljus 18500 Jazz Cartopipe
Bestllde samtidigt 10mg Highland Mist frn lightyourfire. Lite lustigt att om man bestller samma direkt frn Enjuice.co s blir det en femma dyrare.

Allt som allt med frakter frn bda stllena: 1269:-
Antagligen behver jag kpa till ett batteri ocks.

Frhoppningsvis dyker de upp om en vecka.

50 spnn fr 10mg e-juice tycker jag nd r lite dyrt. Gr det att komma billigare undan?
Lser du lite hgre upp s har jag tipsat om sidor som sljer fr lite bttre priser

HG 10ml, 35kr
HG 30ml, 75kr
Dekang 30ml, 65kr
30ml Joytech, 102kr

Inte det bsta utbudet av smaker, men en hel del och med bra priser, frakten brukar ligga runt en 30kr fr mig.
Citera
2012-10-05, 08:48
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
Lser du lite hgre upp s har jag tipsat om sidor som sljer fr lite bttre priser

HG 10ml, 35kr
HG 30ml, 75kr
Dekang 30ml, 65kr
30ml Joytech, 102kr

Inte det bsta utbudet av smaker, men en hel del och med bra priser, frakten brukar ligga runt en 30kr fr mig.

Vilka sidor rekommenderar du att man kper ifrn?
Det har ju pratats om att kineserna stoppar mycket skit i sina vtskor. Vad anser du om detta?
Citera
2012-10-05, 10:16
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Vilka sidor rekommenderar du att man kper ifrn?
Det har ju pratats om att kineserna stoppar mycket skit i sina vtskor. Vad anser du om detta?
Just Heaven-gifts.com r den bsta kinesiska terfrsljaren jag knner till, skriver ut alla ingridienser p deras egna juicer.
Det som det ofta talas illa om r den lite billigare sortens juicer, oftast frn Dekang, inte mycket till information om vad som r i dom,tillverkarna, flaskorna, utsende och smak kan skilja sig frvnansvrt mycket beroende p vart man bestller.

Men jag har prvat bde HG's egna och Dekangs och HG's r vldigt starka och fylliga i smaken men kostar drefter, jag brukar kra dom p eftermiddagen/kvllen nr man vill lugna sig lite.
Dekang brukar jag kra under dagen, mocha coffe r den som jag kr mest av, och den r billig nog fr att man ska kunna leva med att den inte r lika stark i smaken, vilket oftast fr mig r sknt d det annars kan bli lite "fr mycket".
Man kan ven kpa osmaksatt PG / VG juice frn dom som endel gr fr att blanda ut deras smaker som annars kan bli lite mastiga.

Om jag fr veta att ngon stoppar i skit i mina juicer s skulle jag sluta anvnda dom, men det r en spass billig blandning som inte verkar lnt att frstra. Dock har det kommit fram efter lite forskning att juicer som innehller citrus inte skall anvndas i frngare med ex. plasttank d den smaken KAN ha en frmga att lsa upp delar av plasten, men i glas / metall frngare r det inget som kommit fram.

Vill du vara helt sker p att veta vad du fr s kan du kolla in Joyetechs egna juicer, dom har ngra av de starkaste kontrollerna och skickar med information om hur farligt nikotin faktiskt r/ hur man ska handskas med det p bsta stt.

Jag tror att dom juicerna man ska hlla sig borta frn r dom som sljs frn ex. DX och liknande, nada koll p vad som r i, lckande flaskor, helt oklart vilken nikotinstyrka man fr etc.
Citera
2012-10-05, 14:43
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking

Fr tacka fr ditt utfrliga svar. Riktigt synd att Light your fire inte hade nikotin i. Fr se vem det blir och fr ven frska vertala morsan att det vore en bra id att prva, men det gr inte s bra just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in