2011-09-11, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KingstoneCP
Det r varken mellanting eller avvnjning, det r istllet fr. Jag har ingen som helst tanke om att sluta med el-ciggen, det finns ingen anledning till det ju. Rkknslan r precis lika god som med cigaretter och smaken r nnu godare!

Och jag skms definitivt inte, min r av silver metal och skitsnygg och folk tycker den r cool

Kan du inte slnga upp en bild p den?
Var kpte du din?
Funderar ocks p att skaffa mig n. Har inte alls lst denna trden fr den r alltfr lng men e-cigg r vl inte farligt? Frutom nikotinet?

Tacksam fr svar!
Citera
2011-09-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeyhell
Kan du inte slnga upp en bild p den?
Var kpte du din?
Funderar ocks p att skaffa mig n. Har inte alls lst denna trden fr den r alltfr lng men e-cigg r vl inte farligt? Frutom nikotinet?

Tacksam fr svar!

Jag misslyckades totalt med att f ett bra kort p den, sorry Men hr ser du den http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket det var dr jag kpte den. Min r den som heter 510-Tank. Sg ven nr jag skulle hmta lnken till dig, att de har en massa nytt p vg - nsta vecka ska jag kpa en RD!!

Nej den r inte farlig. r man orolig fr nikotin s finns det ven nikotinfritt, men jag tror inte att nikotin r ett sdant stort problem egentligen. Jag lste ganska nyligen en del citat frn forskare och lkare om just detta (mjligtvis hr p flashback tom, ska se om jag hittar det igen).

Lngre upp i detta trd finns det en hel del lnkar till utlndska sidor, om du orkar med att leta s kan de ibland rea ut billigt. Fast jag gillar nd kpa hr i Sverige. Man blir lite srbar med el-cigarett och i fall att ngot skulle sluta funka eller jag tappar bort den eller vad som helst, s gillar jag att veta att jag kan f nytt meddetsamma (sg att jag missade svara p en frga frut, klart att det r endagsleverans inom Sverige).
Citera
2011-09-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Jag misslyckades totalt med att f ett bra kort p den, sorry Men hr ser du den http://www.lightyourfire.se/e-cigarett-startpaket det var dr jag kpte den. Min r den som heter 510-Tank. Sg ven nr jag skulle hmta lnken till dig, att de har en massa nytt p vg - nsta vecka ska jag kpa en RD!!

Nej den r inte farlig. r man orolig fr nikotin s finns det ven nikotinfritt, men jag tror inte att nikotin r ett sdant stort problem egentligen. Jag lste ganska nyligen en del citat frn forskare och lkare om just detta (mjligtvis hr p flashback tom, ska se om jag hittar det igen).

Lngre upp i detta trd finns det en hel del lnkar till utlndska sidor, om du orkar med att leta s kan de ibland rea ut billigt. Fast jag gillar nd kpa hr i Sverige. Man blir lite srbar med el-cigarett och i fall att ngot skulle sluta funka eller jag tappar bort den eller vad som helst, s gillar jag att veta att jag kan f nytt meddetsamma (sg att jag missade svara p en frga frut, klart att det r endagsleverans inom Sverige).

Tack som fan fr tipsen! Detta tls att tnka p! Fr mig r ju det nikotinet man vill t, vet inte om min kropp har ett direkt skrik efter kolmonoxid och benzen, men skulle kunna dra en lttnads suck (bloss) om jag visste att det inte ingick i rkningen
Citera
2011-09-29, 19:11
Medlem
Citat:

hej! jag har precis kpt en 510-tank frn lightyourfire, en rd. mkt fin. jag har problem med rkandet dock. fr det frsta smakar det brnt. frsta tv-tre blossen smakade gtt, men nu smakar det skit. brnner i halsen! jag testade d att droppa en droppe vtska direkt i frbrnnar-thingyn och sen stta dit patronen med vtska i igen, och d smakade det gott i tv-tre bloss till, men sen brnt igen. jag har dock inte kokat frbrnnaren som dom tipsar om, men mste man det? lr ju ta sn jvla tid. :P men det kanske blir bra d? str ju ocks att det kan smaka illa i brjan, men att man ska ge det ett par timmar. min fundering r d hur fan jag ska palla rka det dr cklet i tv timmar? ;P och en frga till! min r vldigt "tungrkt", ska det vara s? nu r jag visserligen en vattenpiperkare och r van vid det "motstndet", ingen aning om hur det r i riktiga cigaretter, men min e-cig knns vldigt tung att rka.

tacksam fr tips.
Citera
2011-09-29, 20:06
Medlem
Visst r den rda lcker! N det ska inte vara s. Det r jvla fls i min Lite torrt frsta blossen men det gick ver mycket fort. Har du testat med den andra frbrnnarthingyn? Frbrnnarn p min rda r av nyare sort n dem vart innan och du br inte behva koka den. Prova med en annan tank ox, och vrid den ngra varv s att det blir ett bra hl. Men frga dem p lyf om du har problem de hjlpte mig nr jag haft frgor. Du fr kanske bttre svar n du fr hr
Citera
2011-09-29, 20:16
Medlem
Citat:
Visst r den rda lcker! N det ska inte vara s. Det r jvla fls i min Lite torrt frsta blossen men det gick ver mycket fort. Har du testat med den andra frbrnnarthingyn? Frbrnnarn p min rda r av nyare sort n dem vart innan och du br inte behva koka den. Prova med en annan tank ox, och vrid den ngra varv s att det blir ett bra hl. Men frga dem p lyf om du har problem de hjlpte mig nr jag haft frgor. Du fr kanske bttre svar n du fr hr

tack! problemet var nog att jag inte hade ett tillrckligt bra hl. jag vred runt massa ggr och s blev den mkt mkt bttre. men nu har jag en till frga. hur lng tid rcker ditt batteri innan du laddar? jag fick hem min e-cig kl 15 idag, laddade den till kl 19 (det stod 4 timmar i manualen). men nu r det slut och mste laddas igen! ska det vara slut redan verkligen? jag har allts rkt lite till och frn i en timme. och d inte speciellt mkt, eftersom det smakade skit som sagt. knns lite snlt med en timmes batteri..?
Citera
2011-09-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icicle
tack! problemet var nog att jag inte hade ett tillrckligt bra hl. jag vred runt massa ggr och s blev den mkt mkt bttre. men nu har jag en till frga. hur lng tid rcker ditt batteri innan du laddar? jag fick hem min e-cig kl 15 idag, laddade den till kl 19 (det stod 4 timmar i manualen). men nu r det slut och mste laddas igen! ska det vara slut redan verkligen? jag har allts rkt lite till och frn i en timme. och d inte speciellt mkt, eftersom det smakade skit som sagt. knns lite snlt med en timmes batteri..?

Kanske ondigt att inkludera ditt inlgg det r nd bara vi tv kvar hr i detta trd haha

N en timme r fr lite, men man kan gra slut p mer batteri n man tror av att brnna bort smaken p en ny eller nyligen rengjord frbrnnaer. Kolla ven nr du laddar batteriet att den grna lampan p usb laddarn byter till rd. D vet du att laddning r p g

Nr jag rker "normalt" vill sga motsv. en cigg i timme eller varannan timme s kan jag ha ett batteri nstan hela arbetsdagen. Tyvrr gr jag sllan s Nr jag ser p tv eller sitter vid datorn kan jag ta mig genom ett batteri p ett par-tre timmar. Men en timme r som sagt fr lite. Ladda en gng till och kolla att laddning kommer igng och blir det likadant s br du reklamera batteriet.
Citera
2011-10-12, 17:19
Bannlyst
Kommer hem till jul, frn en hemlig plats.. Och funderar p att kpa med mig massvis med el cigg...

Ngon som r intresserad av att kpa i sthlms omrdet?
Citera
2011-10-14, 23:56
Medlem
Kallemedkulans avatar
Hur funkar dessa egentligen? Smakar rken ngot och fr man ngon tillfredstllelse?
Citera
2011-10-18, 01:42
Medlem
Denoms avatar
Tnkte kpa en sn dr e-cigarett. r det ngon som kan ge mig en lnk till vad jag br kpa om jag vill ha hgsta kvalitet ett bra pris?
Citera
2011-10-18, 06:52
Medlem
Varierar sklart frn person till person, men hur lnge varar en flaska p 10ml ungefr?
Citera
2011-10-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tnkte kpa en sn dr e-cigarett. r det ngon som kan ge mig en lnk till vad jag br kpa om jag vill ha hgsta kvalitet ett bra pris?

Kolla fregende sidan dr finns en massa tips bda utlndska och svenska sajter. Kp ett ordentligt startpaket dvs 2st batteri+2st atomizers+laddare. Grna tanks eller cartridges, inte cartomizers.

Citat:
Ursprungligen postat av Traceur
Varierar sklart frn person till person, men hur lnge varar en flaska p 10ml ungefr?

Mig rcker det ca 2 veckor

Citat:
Ursprungligen postat av Kallemedkulan
Hur funkar dessa egentligen? Smakar rken ngot och fr man ngon tillfredstllelse?
Svar Ja, och Ja. Det funkar att det blir nga av oljan, som knns mer som ett halsbloss n man skulle kunna tro. Hll p hosta ihjl mig med allra frsta blosset fr jag trodde inte egentligen att det skulle bli ngot

Tycks hr ha kommit mest frgor och inga svar, kndes dax att ngon frsker hjlpa till ngot hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in