Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-25, 00:34
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Vilken eller vilka sidor använder ni för att köpa bra ejuice ifrån?

Jag har bara erfarenhet utav http://www.elcigg.se och dom smakar väll bra jag har inget att direkt jämnföra med. Folk pratar om Dekang och Liqua.

Har en försändning med just Dekang och Liqua påväg från fasttech fast det verkar ta tid, fick min vaporizer efter ca 1½-2 veckor men juicerna verkar ta längre tid. Borde tagit ett snabbare transportalternativ.

EDIT:
Reserverat för en någon dum fråga men spelar det någon roll åt vilket håll man säter in batterierna, om man ska sätta in "+" sidan först och "-" pekandes neråt på Vamon?
http://www.ukecigstore.com/

Denna sida, 10x bättre än någonting annat.

köp inte chocholate cream, och inte heller cotton candy. Blue Cola rekomenderas starkt! Köp 30ml! det kommer gå åt det är så jävla gött!
Citera
2013-07-25, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced

EDIT:
Reserverat för en någon dum fråga men spelar det någon roll åt vilket håll man säter in batterierna, om man ska sätta in "+" sidan först och "-" pekandes neråt på Vamon?
+ in först som du skrev
Citera
2013-07-25, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
http://www.ukecigstore.com/

Denna sida, 10x bättre än någonting annat.

köp inte chocholate cream, och inte heller cotton candy. Blue Cola rekomenderas starkt! Köp 30ml! det kommer gå åt det är så jävla gött!

Jämför jag Hangsen med t.e.x Vaporbreak eller Fasttech, så är de skitdyra. UK tar typ £11 för 30 ml, Vaporbreak tar $4,5 för 50 ml.
Citera
2013-07-25, 14:50
Medlem
Hepp, fått mitt paket från Vaporbreak idag, 12 dagar från order till leverans. Helt ok tycker jag.
Citera
2013-07-26, 00:07
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Visserligen inga cartos men används med carto-tanks, Diver eller Killer 705.

Den där killer 705 ser väldigt intressant ut, ska se om ja kan hitta en sån när jag åker till Los Angeles nästa vecka
Senast redigerad av Kolagubben 2013-07-26 kl. 00:10.
Citera
2013-07-26, 00:21
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Den där killer 705 ser väldigt intressant ut, ska se om ja kan hitta en sån när jag åker till Los Angeles nästa vecka

Fan vad kul. När du ändå är där så får du gärna plocka upp en Ihybrid åt mig. Visst, du får säkert leta en hel del och lägga ut 2 papp, men det borde väll vara lugnt?

Får hem nya aromer imorgon. Grape, blueberry och peach. Ska bli kul att testa dessa och kanske speciellt grape som ska smaka som amerikansk grape soda, härligt artificiell med andra ord.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-07-26 kl. 00:24.
Citera
2013-07-26, 20:22
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Fan vad kul. När du ändå är där så får du gärna plocka upp en Ihybrid åt mig. Visst, du får säkert leta en hel del och lägga ut 2 papp, men det borde väll vara lugnt?

Får hem nya aromer imorgon. Grape, blueberry och peach. Ska bli kul att testa dessa och kanske speciellt grape som ska smaka som amerikansk grape soda, härligt artificiell med andra ord.

2 papp, jisses :P

Var har du beställt juicerna ifrån?
Citera
2013-07-26, 20:47
Medlem
MrDeltoids avatar
Tänkte sammanfatta lite info om några av dom aromer jag hittills samlat på mig från Inawera. Det kanske är intressant information för någon som antingen är intresserad av att börja blanda egen juice eller för den som är ute efter att prova nya aromer.

Banana(Wera Garden)
Mycket koncentrerad och två droppar per 10ml räcker gott och väl. Smaken kan närmast beskrivas som en Banana Skids eller en skumbanan, alltså ingen naturlig banan. Ett givet val för den som uppskattar godisbanan.
6/10

Apple(Wera Garden)
Mycket koncentrerad. Så koncentrerad att jag upplever 2 droppar på 10ml som aningen starkt. Smakar som ett omoget äpple. Jag upplever även tvåliga och parfymerade undertoner. Inget för mig.
2/10

Peach(Wera Garden)
Inte fullt så koncentrerad som jag upplevt dom flesta av Wera Gardens aromer, 5 droppar till 10ml gav en balanserad e-juice. Smakar persika, om än en aningen omogen sådan. Denna skulle funka i blandningar med andra smaker som hallon, jordgubbe eller mango.
6.5/10

Chocomint(Wera Garden)
Till denna använde jag 5 droppar till 10ml. Denna är en av dom bästa juicerna jag provat. Fyllig halvmörk choklad med svalkande mint. Smakar exakt som en Junior Mint och ganska lik en After Eight. Finns inte mycket att säga om denna förutom att den är jävligt bra.
9/10

Spicy Biscuit
Till denna använde jag 7 droppar till 10ml. Smakar ungefär som det låter, en kaka med honung, kanel, nejlika och ingefära. Mycket välbalanserad och fyllig. Jag ser till att alltid ha en dripper eller tank fylld med detta nära till hands.
8/10

Pina Colada
Använde 13 droppar till 10ml. Den här juicen har varit min "All day vape" den senaste månaden. Saftig ananas och krämig kokosnöt. Mild och svalkande, perfekt för sommarväder.
7/10

Grape
Använde 5 droppar till 10ml. Knepig smak att beskriva. Det smakar definitivt inte som naturliga vindruvor utan går mer åt det amerikanska, artificiella hållet. Påminner starkt om grape Poptarts. Mycket söt och för mig omöjlig att vejpa en hel dag men har definitivt sina stunder.
5.5/10

Blueberry
Till denna använde jag 6 droppar till 10ml. Smakar som stora odlade blåbär och inte som våra vilda skogsblåbär. Mycket fyllig och saftig, aningen för söt, men funkar som en "All day vape" för mig. Denna skulle kanske vinna på att blandas med en eller ett par droppar citronjuice eller en cookie dough.
Jag blev positivt överraskad av denna.
7/10

Hoppas att detta kunde hjälpa någon som är intresserad av DIY.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-07-26 kl. 20:53.
Citera
2013-07-26, 20:48
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
2 papp, jisses :P

Var har du beställt juicerna ifrån?

Sjukt dyra, ja.

Inawera.com
Citera
2013-07-27, 18:26
Medlem
cookizs avatar
Har hittat ett par flaskor med olika mint smaker och blev sugen på att vejpa lite mint nu under den varma sommaren. MEN har för mig att mint är dåligt ifall man kör plast behållare.. (Kör vivinovas) stämmer det? Börjar dem läcka eller? Vad kan gå fel? anledningen till att jag är orolig är för att jag ofta har eciggen i fickan o vill inte att det ska läcka längst med benet
Citera
2013-07-27, 18:42
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Har hittat ett par flaskor med olika mint smaker och blev sugen på att vejpa lite mint nu under den varma sommaren. MEN har för mig att mint är dåligt ifall man kör plast behållare.. (Kör vivinovas) stämmer det? Börjar dem läcka eller? Vad kan gå fel? anledningen till att jag är orolig är för att jag ofta har eciggen i fickan o vill inte att det ska läcka längst med benet

Det stämmer, mint och menthol gör så att en plasttank spricker. Ditt säkraste kort är att använda metall eller glastanks.
Citera
2013-07-28, 12:24
Medlem
Fan vad trött jag blir nu har något nytt as gått ut och varnat för ecigg läser man noga på vd det varnas för är det 2 saker. 1 att man inte bör dricka nikotin 2 att unga ev kan börja då det finns godis smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in