2013-05-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uno-kronkvist
Är inte så jättekunnig inom det här med ecigg men har iaf införskaffat en lavatube för ca en månad sedan och är väl ganska nöjd med den. Det enda jag inte gillar är den otroligt urusla batteritiden. Finns det bättre batteri att köpa till den och isf var?

Fyllde på en helt ny clearomizer idag och det smakar bara sjukt brännt hela tiden och nu när jag kollade lite närmare på den så såg jag att vekarna är mycket kortare än i den gamla. Asså vi snackar vekar på typ en halv centimeter. Är det därför det bara smakar bränt?

Ohm på atomizern och vilken volt på batteriet? Men det kan visst vara så om vekarna är för korta, då drar du dem torra ganska fort.

Jag undrar också en sak, beställde en Vamo från Vaporbreak den 20:e, jag har försökt spåra paketet, men utan att lyckats. Där stod upp till 3 dagar, och det är den övre sökrutan som skall användas?
Citera
2013-05-22, 22:19
Medlem
uno-kronkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
Ohm på atomizern och vilken volt på batteriet? Men det kan visst vara så om vekarna är för korta, då drar du dem torra ganska fort.

Jag undrar också en sak, beställde en Vamo från Vaporbreak den 20:e, jag har försökt spåra paketet, men utan att lyckats. Där stod upp till 3 dagar, och det är den övre sökrutan som skall användas?

Det är den här jag har
http://www.eciggbutik.se/tillbehor/c...earomizer.html

3.7v står det på batteriet
Citera
2013-05-22, 22:32
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Det är den här jag har

Svårt att se på bilden men jag antar att det är en mizer med top coil. Då kan du behöva vinkla den eller t.o.m hålla den upp-och-ner ett tag så att vekarna suger upp såsen ordentligt. Därför jag kör med bottom coil (Kanger T3, Kanger Pro Tank eller Kanger EVOD).
Citera
2013-05-22, 22:56
Medlem
Citat:
Det är den här jag har

Vekarna på CE4+ skall i princip vara lika långa som tanken är, är vekarna som du skrev innan en halv centimeter, så är det definitivt de som ställer till det då din är en top coil.

Vill tipsa om att prova en annan clearo också, jag började också med den, men jämfört mot Vivi Nova (top coil) och Kanger ProTank (bottom coil) så är den inget att ha. Smak och rökutvecklingen är så mycket bättre (speciellt Kanger). Mycket bättre. Fast det är förstås subjektivt

Du får ut max 5,4 watt med din uppsättning, bara lite fyi.
Citera
2013-05-22, 23:08
Medlem
uno-kronkvists avatar
Okej tack för hjälpen.
Har en vivinova också men tänkte använda upp dom där billiga först för jag fick ju en massa såna med min lavatube. Gillar helt klart vivinovan bättre.

Men angående batteriet, någon som vet om man kan köpa bättre batteri?
Gick in på eciggbutiken i malmö och killarna där såg ut som frågetecken när jag frågade dom. Köpte ett bstteri där som dom sa skulle vara lite bättre men jag har inte märkt nån skillnad. Efter ett par timmar är battrriet tomt igen.
Citera
2013-05-22, 23:14
Medlem
vilken smak i munnen får man av att puffa på en elektrocigg?
ger det samma eufori som att digga till electromusik?
båda är ju lika konstgjorda
Citera
2013-05-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Detta är ett grymt paket till ett grymt pris!

http://www.fasttech.com/products/1411/10004394/1354200

Antar att det är "Nitecore Euro Plug" man ska ha?
Citera
2013-05-23, 01:15
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Antar att det är "Nitecore Euro Plug" man ska ha?

Jupp!
Citera
2013-05-23, 07:33
Medlem
Citat:
Okej tack för hjälpen.
Har en vivinova också men tänkte använda upp dom där billiga först för jag fick ju en massa såna med min lavatube. Gillar helt klart vivinovan bättre.

Men angående batteriet, någon som vet om man kan köpa bättre batteri?
Gick in på eciggbutiken i malmö och killarna där såg ut som frågetecken när jag frågade dom. Köpte ett bstteri där som dom sa skulle vara lite bättre men jag har inte märkt nån skillnad. Efter ett par timmar är battrriet tomt igen.

Aha, du har en Lavatube, då kan du ställa volten och då kan du få ut mer watt än jag skrev (själv tycker jag 8 watt är gött).

Jag tror att du har 18650 batteri, och där finns en uppsjö av 18650 batterier. Och det är skillnad på batterier och batterier. Panasonic och Sanyo är de som jag har hört är bäst.

Hur långe de håller är högst beroende på användaren, vejpar du mycket, så tar de fortare slut.

Jag har själv just nu ett Twist-batteri på 1300 mah, det håller 2 dagar cirkus, min användning är väl normal, förbrukar kanske 3 ml på en dag.
Citera
2013-05-23, 23:02
Medlem
LegaliseItNows avatar
Jävlar säger jag bara. E-Pipa verkar vara det häftigaste som finns.

Går det att fixa ett batteri som är formad som en pipas bottendel?
http://i.imgur.com/Tfl67Vl.jpg

Asså att precis som ett normal batteri ha en helt vanlig knapp och går att ladda som ett vanligt batteri.
http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...o-batteri-1100

Tack om någon kunnig kan svara.

Citera
2013-05-23, 23:40
Medlem
BigFuckingAls avatar
Hej!

Jag är nybörjare inom det här och vill hemskt gärna sluta röka. Jag har kollat runt lite på e-cig men jag blir inte riktigt klok. Därför skulle jag uppskatta det nå oerhört om ni kunde länka en bra elcigg, helst billig men ändå bra. Jag vill kunna ha den att sluta röka med och vill därför att den ska vara utav bra kvalité osv. Helst inom sverige.

Tack så mycket på förhand.
Citera
2013-05-23, 23:48
Medlem
Bra början är en clearomizer kolla på light Your Fire eller ännu hellre maila dom Pamela fixar åt dej kanger och Vivi som är nämnda ovan är en bra början imo kan landa på en 300 eller så att börja med sen får du lägga till vätska. Räkna med en kostnad på runt 1000 för att komma igång bra och billigast i längden. Vill du ha billigt bara för att prova så sikta på ett batteri med en clearomizer och en liten flaska vätska. Blir dyrare i längden med frakt etc men billigare ebgångssumma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in