Citat:
Jag uttalade mig överhuvudtaget inte om huruvida någon, framför allt inte den ena eller andra eller tredje mamman hade gjort fel. Det enda jag konstaterade är att en fjortonårig tjej som åker från Mora till Karlstad utan sina föräldrars vetskap är lite mer riskbenägen än snittet. Har du någon avvikande åsikt i det avseendet? Om du tar och använder din läsförmåga ser du att jag i övrigt har försvarat Rosie och hennes minne.
Ursprungligen postat av roxi
egentligen hade inte jag behövt svara på ditt inlägg här men gör det ändå. har en fråga förresten: Hur många av dagens 14-15 årigar är en försiktig tjej?På ditt svar om Karlstad: Hon for dit med en klasskompis och dennes familj utan mammans vetskap. Mamman i den familjen hade ej ringt och kollat upp att det var oki att hon fick lift med dom. Hon blev avlämnad på en vägkrog, ensam, där en kille på 14 år och hans föräldrar (som hon stämt träff med) kom och mötte upp henne. Inte ens någon i den familjen hörde av sig till Rosie mamma heller. Mycket märkligt! Som tur var fick Rosies mamma och stora systern vetskap om var hon befann sig och for ner och hämtade hem henne. Klasskompisen mamma sa att hon inte gjort nå fel då mamman ringde upp henne igen. Vem/vilka gjorde fel? Då mamman kom fram till karlstad tyckte den mamman att flickan kunde gott stanna hos dom för dom tog hand om henne och hon var ju så go tjej. De insåg ej faran i det hela eller att deras handlande var fel.
Så snälla! Ta reda på fakta innan du spyr ur dig skit.
Så snälla! Ta reda på fakta innan du spyr ur dig skit.
Så vem av oss som "spyr ur sig skit" kan nog diskuteras en smula.