Citat:
Ursprungligen postat av mrhankey
Hej!
Innan besserwisserna har intagit så kan jag påbörja med att jag har visst sökt efter i sökfunktionen. Har inte hittat något klockrent, och därför tänkte jag låna tråden.
Ongame-, FullTiltpoker, iPokernetwork är bara ett par exempel där man kan lira poker på ens mac. Men finns det ingen som kan ladda hem (alltså inte bara att man ska kunna lira genom webläsaren) och lira på? Har iofs inte provat iPoker men jag tänkte mig mera av de större nätverken. Har tröttnat ganska så mycket på att man inte kan förstora/förminska borden och utnyttja mer eller mindre nödvändiga funktioner som de nerladdningsbara funktionerna har att erbjuda. Därför tänkte jag även ta upp möjligheten av att lira poker genom parallels/boot camp då jag har tröttnat ganska rejält på att sådana funktioner än inte har kommit ut på macklienterna.
Vilket är att föredra? Jag har parallels desktop installerad men kan nämligen inte spela poker på den, vad kan det bero på? Jag kan dessutom inte förstora bilden, dvs köra helskräm på parallels och få hela bilden utdragen.
Tack på förhand!
MVH
Mrhankey
Tjenare.
Själv har jag både full tilt och pokerstars som macprogram (där du kan resizea fönster osv). Dock spelar jag mest på ongame (betsson för tillfället), och det kör jag i parallells desktop. Funkar finfint. Går ju även att köra i browsern, men då är man begränsad till stora fönster och endast 4 bord, och jag gillar att 9-tabla med miniview

Jag skulle tro att du tankat det från nätet, och då kräver det lite klureri för att lyckas installera "parallell tools" (som finns att välja i en meny i parallells-programmet). Det ger dig tillgång till att kunna köra olika modes, som fullskärm, fönster, eller integrerat (så du har Windows-fönstrena direkt i OS X, mycket trevligt!).
Funkar internet överhuvudtaget för dig i parallells? För mig funkade internet direkt vill jag minnas. Däremot så var det en period (mycket sjukt) när Internet inte funkade i windows på typ 2 veckor, men helt plötsligt kom det igen, utan att jag egentligen gjorde någonting. Kolla inställningarna för hur den ska använda internet. På mitt windows har jag ikryssad "device status: enabled, connect cable at startup" och under "emulation" ska det va shared networking. Kanske kan hjälpa.