2008-02-18, 05:27
Medlem
Är på jakt efter något bra och smidigt program som klarar av att ändra windows standard-ikoner, så som .txt, .avi , och alla andra övriga.
Vill inte ha något program som måste ligga i bakgrunden hela tiden, utan 1 change, och sedan är det klart. Det smidigaste hade varit om det finns "packs" man kan importera snabbt och enkelt, så man slipper ersätta en och en.

Tips?
Citera
2008-02-18, 07:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Kan du inte göra det under Mappalternativ-Filtyper-Avancerat-Ändra ikon det har alltid funkat på min dator...
Citera
2008-02-18, 07:25
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kan du inte göra det under Mappalternativ-Filtyper-Avancerat-Ändra ikon det har alltid funkat på min dator...

Det kan han säkert, men han letar efter ett program som gör det åt han
Citera
2008-02-18, 09:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Det kan han säkert, men han letar efter ett program som gör det åt han
Varför ett extra program när funktionen redan finns inbyggd i operativsystemet...
Citera
2008-02-18, 10:10
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Varför ett extra program när funktionen redan finns inbyggd i operativsystemet...

Jag tror han menar att han vill ändra ikonen för alla filer av samma typ på hela datorn? Den inbyggda funktionen i Windows tillåter en bara att ändra ikonen på en fil i taget (vad jag vet)
Citera
2008-02-18, 12:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockey
Jag tror han menar att han vill ändra ikonen för alla filer av samma typ på hela datorn? Den inbyggda funktionen i Windows tillåter en bara att ändra ikonen på en fil i taget (vad jag vet)
Den inbyggda funktionen i windows ändar ikonen för filtypen d.v.s alla filer som är associerade till programmet på datorn...
Citera
2008-02-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockey

Precis, för att på så sätt kunna ändra ALLA standardikoner på en gång. Annars blir det förbannat omständigt.

Inga tips? :/
Citera
2008-02-18, 14:35
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Precis, för att på så sätt kunna ändra ALLA standardikoner på en gång. Annars blir det förbannat omständigt.

Inga tips? :/
Ja det är så det fungerar... Du klickar på t.ex. AVI och väljer ikon och då ändras alla AVI filer sedan klickar du på TXT och ändrar ikonen o.s.v du behöver inte ändra fil för fil utan filtypen...

Kan inte se vad ett separat program kan göra bättre än det som redan är inbyggt ifall du vill välja ikon själv. Vill du ladda färdiga ikonpaket har du ju ingen koll på vilken ikon som hamnar på vilken filtyp...
Citera
2008-02-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ja det är så det fungerar... Du klickar på t.ex. AVI och väljer ikon och då ändras alla AVI filer sedan klickar du på TXT och ändrar ikonen o.s.v du behöver inte ändra fil för fil utan filtypen...

Kan inte se vad ett separat program kan göra bättre än det som redan är inbyggt ifall du vill välja ikon själv. Vill du ladda färdiga ikonpaket har du ju ingen koll på vilken ikon som hamnar på vilken filtyp...

Gaah. Jag vet allt det du säger. Det jag vill göra är att t.ex kunna ersätta alla ikoner med ett visst tema, som t.ex ubuntu's standardikoner..
Citera
2008-02-18, 16:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Gaah. Jag vet allt det du säger. Det jag vill göra är att t.ex kunna ersätta alla ikoner med ett visst tema, som t.ex ubuntu's standardikoner..
Byt tema då http://www.manast.com/2007/04/03/mak...-ubuntu-linux/
Citera
2008-02-18, 17:07
Medlem
Citat:
Byt tema då http://www.manast.com/2007/04/03/mak...-ubuntu-linux/

Det ville jag inte göra.. men hittade vad jag sökte genom din länk ändå, så tack.
Citera
2008-03-27, 17:52
Medlem
Gurrams avatar
Jag har laddat ner ett ikon pack där filerna är .png men när jag ska byta så står det att filerna måste vara .icon, hur gör jag då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in