• 2
  • 3
2008-02-18, 19:11
Medlem
najass avatar
Jag ogillar också kallprat. I frisörsalongen har jag förmodligen yttrat något som lätt skulle platsa på en lista över världens dummaste kommentarer.

Frisören pratade på och jag svarade enstavigt. Sedan frågade han vad jag jobbade med och jag sa det, varpå han förblev tyst, och det är nu det slår slint för mig.

Efter en stund kände jag att jag trots allt måste ta initiativ och säga nåt och frågar:

- och vad jobbar du själv med?
Citera
2008-02-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Hatar att kallprata överallt!
De flesta frisörerna verkar ju bara kunna kallprata eftersom de ofta är ointelligenta eller oallmänbildade, vilket leder till obehagliga frisörbesök.
Själv skulle jag vilja ha en frisör som kan prata om filosofi eller historia och politik utan att för den skull klippa snett. Men det är väl och förblir en önskedröm.

du tog orden rätt ur munnen på mig
Citera
2008-02-19, 00:52
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Its freezing in here..
Klä på dig då & sluta gnäll.
Du är förmodligen en ensam människa som otroligt gärna babblar frivilligt med alla från Konsum killen till din lokala frisör, men alla är vi inte så. Jag njuter som sagt att slippa småtjattret med obekanta människor. Jag sitter & pratar med min vänner, familj & jobb i timmar varje dag, så att unna sig en tyst halvtimme är fan inte så konstigt.
Citera
2008-02-19, 00:55
Bannlyst
Nejdå, det har sina fördelar.

En väldigt bystig syrianska (för den som undrar var det frisörsalongen brevid frisörskolan vid Rosenlund/Grönsakstorget ) klippte mig sist. Efter lite prat så drog jag ett skämt som tydligen gjorde henne väldigt glad för hon småhoppade lite när hon skrattade.

Grädden på moset: Hennes otroligt fruktsamma och bystiga bröst rörde sig så otroligt vackert under den scenen. Jag var en väldigt lycklig man då.
Citera
2008-02-19, 13:21
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag avskyr verkligen kallprat när jag betalar för tjänster. Ska jag bli masserad, få ansiktsbehandling, bli klippt eller få manikyr så vill jag njuta utan att tjattra.

mm, det där lät bra!

Dock är det vell bara att man säger till om man inte vill prata, visst kanske kan skapa en lite dålig stämning men annars märker vell frisörer att du inte vill kallprata genom att du är fåordig?
Citera
2008-02-19, 13:56
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunglouie
Funderar på att dra och klippa mig det börjar blir på tiden. Men det som tar emot är att man oftast måste sitta och kallprata när man sitter där medan man får hårstrån i både mun och ögon. Bara jag som tycker det är drygt att sitta där och kallprata, tycker det räcker om h*n håller sig till att samtala om mitt hår.
Håller med tycker också det är ganska obehagligt. Man får aldrig nåt att prata om.. suck.. så känner man a tt det blir pinsam stämning.. näe det är ingen höjdare
Citera
2008-02-19, 14:48
Medlem
Hatar att kallprata hos frisörer. Har fått för mig att vissa frisörer kanske tar det som en förolämpning och sen klipper därefter. Så är väl bäst att försöka vara lite trevlig iaf
Citera
2008-02-19, 15:33
Medlem
Chelos avatar
Är väl tur att min frisör har tidningar, så kan man koncentrera sig på dem istället och har en utmärkt ursäkt för att slippa tjattra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in