2008-02-18, 01:10
Medlem
909bds avatar
ga till en frisor fr mellanostern sa slipper ni kallprat, dessutom klipper dem snabbare ocksa.
Citera
2008-02-18, 01:13
Medlem
Khapis avatar
Om man inte gillar kallpratet så är det väl bara att låta bli? För den som inte vill uttrycka något sådant rakt av så är det bara att svara kort och ointresserat vid varje frågeställning. Efter ett par-tre stycken brukar de sluta, inte bara frisörer, utan servicefolk över huvud taget.

Personligen så gillar jag pratet, särskilt med tanke på att frisörer är så harmoniska av sig. Kruxet är väl att jag bara varit hos en frisör en enda gång i mitt liv. Innan det var det den ena föräldern som gjorde jobbet, senare i livet en totalt oklippt kalufs, och därefter trimmern.

Förlåt, nu kallpratar jag.
Citera
2008-02-18, 01:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Om man inte gillar kallpratet så är det väl bara att låta bli? För den som inte vill uttrycka något sådant rakt av så är det bara att svara kort och ointresserat vid varje frågeställning. Efter ett par-tre stycken brukar de sluta, inte bara frisörer, utan servicefolk över huvud taget.

Personligen så gillar jag pratet, särskilt med tanke på att frisörer är så harmoniska av sig. Kruxet är väl att jag bara varit hos en frisör en enda gång i mitt liv. Innan det var det den ena föräldern som gjorde jobbet, senare i livet en totalt oklippt kalufs, och därefter trimmern.

Förlåt, nu kallpratar jag.
Det är inte alla som tystnar bara för att man inte svarar på tilltal...
Citera
2008-02-18, 06:08
Medlem
Schnyggves avatar
Har inget emot det, de får gärna babbla på lite, fast lagom! sist jag klippte mig sade han inte enda ord! då blir det fan obekvämt åt andra hållet nästan! hade jag inte haft en såpass lättklippt frisyr som mycket väl kan fixas till hos närmsta turk hade jag tveklöst gått till en svensk salong! men att väga 120:- mot 3-800 i detta fall är inte svårt! tilläggas skall att jag upplever det som att det överlag är turkfrisörerna som är tystast....
Citera
2008-02-18, 12:06
Medlem
Beror faktist på hur man känner sig. Ibland behöver man prata av sig, så då är de bra att gå till frissan. Mycket billigare än en psykolog: )
Citera
2008-02-18, 12:28
Bannlyst
Jag klippte mig i helgen och hon var inte lika pratglad som alla andra frisörer och frågade massa onödiga frågor. Vi pratade mest om mitt hår och mina hårprodukter. Riktigt trevlig tjej, och jag tycker det är roligt att bara sitta och titta i spegeln på en duktig(läs: fin) frisör göra sitt jobb.
Citera
2008-02-18, 13:35
Bannlyst
Hatar att kallprata överallt!
De flesta frisörerna verkar ju bara kunna kallprata eftersom de ofta är ointelligenta eller oallmänbildade, vilket leder till obehagliga frisörbesök.
Själv skulle jag vilja ha en frisör som kan prata om filosofi eller historia och politik utan att för den skull klippa snett. Men det är väl och förblir en önskedröm.

Jag har helt sonika slutat gå till frisören och har istället hår som är långt som fan.
Citera
2008-02-18, 13:46
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Är man i någorlunda samma ålder som personen som klipper en faller sig småpratet ganska så naturligt oftast. Är det en äldre person kan samtalet kännas lite påtvingat ibland...

Är det en snygg frisörska är det ju helt klart värt att försöka småprata lite, man vet ju aldrig ifall man skulle råka stöta på henne ute nånstans (och då har man förhoppningsvis gjort ett hyggligt intryck). Det gäller ju att hålla alla dörrar öppna hehe
Citera
2008-02-18, 14:45
Medlem
ugglans avatar
Jag tycker det är trevligt att tjöta lite, då går tiden fortare.

Ska dom ta 5-600 spänn för en klippning ska dom fan ha nåt kul att prata om
Citera
2008-02-18, 18:10
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Jag tror att en frisersalong som marknadsför sig med "Vi är tysta när vi klipper dig" skulle få massor med kunder.

Lustigt nog så var det en frisörsalong som hade annonser med rubriken "Vill du betala för klippning eller kallprat?" i lokalblaskan för något år sedan och sedan stod det bara "Klippning 150:-" och adress samt telefonnummer under.

Jag har inte sett deras annonser något mer så jag vet inte om de har lagt ned eller fick så mycket kunder att de inte behöver annonsera längre...
Citera
2008-02-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag avskyr verkligen kallprat när jag betalar för tjänster. Ska jag bli masserad, få ansiktsbehandling, bli klippt eller få manikyr så vill jag njuta utan att tjattra.

Its freezing in here..
Citera
2008-02-18, 19:05
Medlem
Denoms avatar
Det beror väl helt på vilken frisörsalong man besöker. Om jag är inne på en frisörsalong där jag har vart flera gånger förr och frisören känner igen mig och vice versa så tycker jag att kallpratet inte är så farligt. Om jag däremot är i en frisörsalong där jag aldrig vart förr så skippar jag helst pratet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in