2008-02-17, 16:23
Medlem
ETHELs avatar
Jag har fått blåskärm 2 gånger på min nya laptop som jag köpte på Siba för bara 3 dagar sen, och eftersom jag för första gången har lagligt OS som jag fick med datorn så har jag ingen lust att få critical errors hela tiden. Vem ska jag vända mig till? Siba eller Microsoft? Bluscreenen kommer helt oväntat från ingenstans.

Så här ser rapporten ut efter att den startade om:

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 116
BCP1: 83F02008
BCP2: 8B56DB50
BCP3: C0000001
BCP4: 00000003
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini021708-01.dmp
C:\Users\xxxx\AppData\Local\Temp\WER-55037-0.sysdata.xml
C:\Users\xxxx\AppData\Local\Temp\WEREE15.tmp.versi on.txt

Läs vår sekretesspolicy:
http://go.microsoft.com/fwlink/?link...3&clcid=0x041d

Och när jag trycker på "Sök efter problemlösning" så säger den att lösning har hittats! Hurra tänker jag med hopp på att skiten har lagats, men icket, för det första så är den bara tillgänglig på Engelska, tyska och några asiatiska språk. Nåväl, man tar engelska. Men "sidan kan inte hittas". Jag försker igen men samma skit. Så var det när jag fick första blåskärmen också, lösningar hade hittats men sidan var inte tillgänglig.. Förbannade redmondjävlar..

Känns lite taskigt att allt kollapsar när man pröjsat ordentligt nu för att ha mjukvaran laglig.
Senast redigerad av ETHEL 2008-02-17 kl. 16:27. Anledning: felstavning
Citera
2008-02-17, 16:51
Medlem
Son of Foxs avatar
Vad det gäller vem du ska vända dig till är det ganska enkelt. I de allra flesta konsumentärenden är det den som tagit emot dina pengar som ska se till att du har en fullvärdig produkt. (En bra regel att ha i bakhuvudet.) I det här fallet vänder du dig alltså till Siba i första hand...

Lycka till!

/Son of Fox
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in