2008-02-17, 15:16
Medlem
Zuppes avatar
Hej alla, Köpte nyligen datordelar från datorbutiken, en god vän byggde ihop den åt mig, den krånglade självklart i början, vägrade reboota (fick göra det manuelt varje gång) o andra smågrejjer...

men nu så har den slutat o funka helt, när jag sätter på den så blinkar powerdioden till bara, typ var 5e sekund o ett "klick" ljud, o inget annat händer, väldigt frustrerande ... nån som vet vad det kan vara som e fel på den ?

Väldigt tacksam för hjälp!!
Senast redigerad av Zuppe 2008-02-17 kl. 15:19.
Citera
2008-02-17, 15:43
Medlem
Bulldoozers avatar
Kan vara att nånting är felkopplat eller defekt, kolla så att all strömförsörjning stämmer och att du har kopplat med rätt kontakter.. Var ni skyddade mot ESD när ni monterade ihop? Detta kanske kan hjälpa lite..

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...6788_section_2

/mvh
Citera
2008-02-17, 17:16
Medlem
Zuppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Kan vara att nånting är felkopplat eller defekt, kolla så att all strömförsörjning stämmer och att du har kopplat med rätt kontakter.. Var ni skyddade mot ESD när ni monterade ihop? Detta kanske kan hjälpa lite..

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...6788_section_2

/mvh

tack för svar, men datorn fungerade i början även me lite krångel, hade installerat windows etc, o så helt plötsligt så la den av bara mitt i allt, powerdioden lyser till o det låter "klick" varje gång, är det vanligt att moderskorten är sönder ? frågan e hur man skall få reda på vad som e defekt för o kunna skicka tillbaka just den delen, orka skicka tillbaka allt
Citera
2008-02-18, 12:36
Medlem
Zuppes avatar
Är det vanligt att det är defekt på antingen moderskort eller nätagg på nyköpta prylar ? o hur skall man på bästa sett få reda på vad som e defekt i datorn ? tips är mer än välkomna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in