2008-02-17, 11:22
Medlem
klant0ns avatar
Jag har ingen aning om vart jag ska posta den här tråden men jag gör ett försök!
Förlitar mig helt på er Flashback

Såhär ligger det till.
Jag har under morgondagen ägnat min tid åt att bygga ihop en liten dator för att få tiden att gå och alla komponenter är på plats och Windows ME är installerat.

Nu möts jag av problemet, med tanke på hur många år datorn har på nacken. Det är en mer eller mindre gammal skärm, närmare bestämt en CM615 från Hitchi (stavning?) och antalet färger i är låst till 16bit (upplösning: 640x480).
Det här stör mig så fruktansvärt mycket att jag inte längre vet vad jag ska ta mig till.

Jag har försökt leta efter drivrutiner till CM615:an utan någon större framgång. Jag hittade faktiskt en fil vid namn mon_inf.zip vilket enligt distributören innehöll drivrutiner till datorskärmen i fråga men ingen av dessa drivisar förbättrar färgläget.

Jag har tidigare haft samma problem men då lyckades jag lösa det. Tyvärr var det väldigt länge sen så jag vänder mig till er, Flasback.
Citera
2008-02-17, 11:51
Medlem
Mandic!s avatar
Googlade lite, och fann detta:
http://list.driverguide.com/list/com...ge2/index.html (fri registrering krävs).
Citera
2008-02-17, 12:21
Medlem
indens avatar
Vad har farbror för grafikkort?
Citera
2008-02-17, 13:23
Medlem
klant0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Googlade lite, och fann detta:
http://list.driverguide.com/list/com...ge2/index.html (fri registrering krävs).

Det är den jag har provat

Citat:
Ursprungligen postat av inden
Vad har farbror för grafikkort?

För att vara helt ärlig har jag ingen aning om vad det sitter för grafikkort i burken, det är så pass gammalt. Jag skulle kunna försöka ta reda på det på någon vänster och återkomma med ett svar.

Har du något jag skulle kunna testa undertiden?
Citera
2008-02-17, 13:28
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klant0n
Det är den jag har provat

För att vara helt ärlig har jag ingen aning om vad det sitter för grafikkort i burken, det är så pass gammalt. Jag skulle kunna försöka ta reda på det på någon vänster och återkomma med ett svar.

Det är ju grafikortet som skall ha drivrutiner inte skärmen
Citera
2008-02-17, 13:32
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klant0n

Farbror måste först ta reda på vad det är för grafikkort och installera drivrutiner för det. Skärmens drivrutiner innehöll inte så mycket.
Citera
2008-02-17, 17:15
Medlem
klant0ns avatar
Burken har följande grafikkort:

MATROX-G4 MILA/16/ CPQ

Jag prövade själv att Googla efter drivrutiner utan framgång, kikade även på MATROX's hemsida men det såg inte ut att finnas några nedladdningsbara drivisar i överhuvudtaget.
Citera
2008-02-17, 17:59
Medlem
ugge_das_boots avatar
http://www.google.com/search?num=100...G=S%C3%B6k&lr=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in