• 1
  • 2
2008-02-17, 00:06
Medlem
windows vista ultimate x64

Hela tiden nr jag ppnar nya applikationer/program/mappar eller vad som helst, s blir det "not responding".
Allst datorn hnger sig och efter 30-60 sekunder hoppar det igng igen, men ibland s illa att man mste starta om datorn.
Jag har installerat drivrutinerna till moderkortet samt grafikkortet.
S jag frstr inte varfr det blir s, det r extremt strade, som att sitta p en gammal 200Mhz.

AMD x2 6400+
MSI K9n platnium
8800GT

Har ni vart med om samma sak?
Har du lst ngot om det ngon stans?
Eller vet du precis vad det r?
HJLP tack!
Senast redigerad av sebastian883 2008-02-17 kl. 00:10.
Citera
2008-02-17, 00:42
Medlem
EDIT: Jag har vissa funderingar ver att det beror p min externa hrddisk som mer n grna lgger sig i standby lge.
Hur gr jag s att den inte hamnar i standby?

Western Digital My Book USB 2.0
Senast redigerad av sebastian883 2008-02-17 kl. 00:44.
Citera
2008-02-17, 09:39
Medlem
Kr igenom ett anti-virusprogram? Och hur mycket minne har du? Kanske de som r flaskhalsen i ditt system.
Citera
2008-02-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argit
Kr igenom ett anti-virusprogram? Och hur mycket minne har du? Kanske de som r flaskhalsen i ditt system.

Har gjort flera virusskningar och minnena r det inget fel p (svida dom inte r trasiga)

4x1024 PC6400 @ 800Mhz
Citera
2008-02-17, 13:54
Medlem
Kolla bland energiinstllningar. Det finns en instllning att USBporten tillflligt inaktiveras efter x antal minuters inaktivitet.

Kontrollpanelen -> Energialternativ (I klassiskt lge) - ndra schemainstllningar (Fr det schema du anvnder) -> ndra avancerade instllningar

Sen gr du ner p USB-instllningar -> Instllning fr valbar frnkoppling.

prova att ndra den, och kolla om det blir ngon skillnad. Om det nu r den externa hrddisken som du trodde.
Citera
2008-02-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Kolla bland energiinstllningar. Det finns en instllning att USBporten tillflligt inaktiveras efter x antal minuters inaktivitet.

Kontrollpanelen -> Energialternativ (I klassiskt lge) - ndra schemainstllningar (Fr det schema du anvnder) -> ndra avancerade instllningar

Sen gr du ner p USB-instllningar -> Instllning fr valbar frnkoppling.

prova att ndra den, och kolla om det blir ngon skillnad. Om det nu r den externa hrddisken som du trodde.

Nej, jag testade och det funkar fortfarande inte.
Installerade om vista idag, samma sak.
MEN innan jag har installerat drivrutinen till mitt 8800GT verkar det fungera. Vad kan det bero p?
Citera
2008-02-17, 19:36
Medlem
Efter lite googlande s hittar jag ngon med samma problem.
Dock fick han inget vettigt svar.
Kanske har ni ett bttre svar?

http://www.datormagazin.se/expertpan...icle189006.ece
Citera
2008-02-17, 22:03
Medlem
Allts ligger det i att du har instabila drivers till ditt gpu?
Har du verkligen uppdaterat drivrutinerna fr allt du ger? ink. bios m.m?
Citera
2008-02-17, 23:37
Medlem
Citat:
Allts ligger det i att du har instabila drivers till ditt gpu?
Har du verkligen uppdaterat drivrutinerna fr allt du ger? ink. bios m.m?

allt jag gjort r att uppdatera drivrutinerna i windows, exe filen jag tankat frn nvidias hemsida. Vad mer skulle jag kunna gra menar du?
Citera
2008-02-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian883
allt jag gjort r att uppdatera drivrutinerna i windows, exe filen jag tankat frn nvidias hemsida. Vad mer skulle jag kunna gra menar du?
no more ideas. var kpte du datorn?
Citera
2008-02-17, 23:55
Medlem
Citat:
no more ideas. var kpte du datorn?

Jag har plockat ihop den sjlv, fr 3 veckor sedan.
Allt kpt frn komplett.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=605768

En med precis samma problem som jag.
Citera
2008-02-18, 00:05
Medlem
Kaststjrnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian883
Jag har plockat ihop den sjlv

Och du har vana vid att bygga ihop datorer? Eller r det frsta gngen du prvar dig p ngot sdant?

Anledningen till att jag frgar r att jag knner igen situationen: mnga av mina kompisar skaffar komponenter fr att bygga sjlv, eftersom det oftast blir billigast. Men sedan har de inte ngon vana vid hanteringen s att det oftast sker ngon liten tabbe under monteringsprocessen, vilket ger skumma fel nr maskinen sedan ska tagas i bruk.

Drefter ringer de till mig, som oftast inte har en aning om vad det r fr prylar de har kpt eller vad de har haft fr sig under hopbyggandet. Ibland ser jag med en gng var de har klantat sig, men lika ofta ger jag dem fingret nr jag sett deras konstruktioner.

Ska tillgga att jag r av feminin ras, s av prestigeskl frvrrar de sina hopbyggen ngra varv till innan det passar att ringa mig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in