Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Min syrra körde ungefär 100 meter med sin bil när ena bakhjulets handbroms låst sig. Bilen gick lite trögt tyckte hon.. Och efter bilen löpte ett svart spår på asfalten..

Ye va gott de däcket mådde sen, verkar inte va alltför ovanligt att det händer med släp, både stora som små.
Tillhör kanske ovanligheten men stött på en 140 där handbromsen låste sej men backa man en halvmeter så släppte handbromsen ända till sden användes nästa gång.
Höll på så ett par år tills bilen skrotades men handbromsen, den fungera, 3:e hacket så nöp den.