Citat:
Ursprungligen postat av Kavaj
Nu har jag fått låss skiten!
Jag bankade lite på bromsoket så släppte det nästan helt. Sen körde jag och slet loss resten
Jag fattar dock inte riktigt hur och var själva handbromsen verkar... Någon som har en bild eller en bättre förklaring på var på oket jag ska nypa och smörja?
Tror inte det finns nån justeringsmutter på en sån... gör så här: kolla längst bak på oket. Sär sitter det en fjäder och en klack som jag nämnde ovan. Där smörjer du så mycket du kan efter att du borstat loss lite bös med stålborste. Följ sen wiren från fjädern, så ser du att den löper in i ett rör. Tryck in så mycket olja du bara kan där, och dra i spaken några gånger tills den släpper som den ska.
När du väl fått den att släppa, använd den ofta, annars rostar det ihop igen.
Så var det iallafall på min galant 89.