• 1
  • 2
2008-02-16, 19:35
Medlem
Blancos avatar
Hur vanligt tror ni att det är med droghandel på FB? Det är ju många varningar som kommer pga att folk vill köpa droger men åker majoriteten ut? Själv har jag fått frågor både om att köpa och ifall jag vill sälja cannabis. Borde väll ha anmält men användaren avstängdes 1 vecka senare iaf så skit samma.

Så, hur vanligt tror ni att det är med handel av olagliga droger på FB?
Citera
2008-02-16, 19:38
Medlem
lamajägarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanco
Hur vanligt tror ni att det är med droghandel på FB? Det är ju många varningar som kommer pga att folk vill köpa droger men åker majoriteten ut? Själv har jag fått frågor både om att köpa och ifall jag vill sälja cannabis. Borde väll ha anmält men användaren avstängdes 1 vecka senare iaf så skit samma.

Hmm jadu. tror det händer en hel del i pm men tycker själv inte detta spelar någon roll då inte allmänheten kan ta del utav det...
Citera
2008-02-16, 19:42
Medlem
willedenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanco

Det har hänt att man blivit erbjuden. Det är nog rätt vanligt, vet fler som gjort och genomfört köp. Om jag är en av dem? Kanske
Citera
2008-02-16, 19:48
Medlem
Blancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willedenstore
Det har hänt att man blivit erbjuden. Det är nog rätt vanligt, vet fler som gjort och genomfört köp. Om jag är en av dem? Kanske
Haha, självmotsägelse i meningen (Jag lär väll inte vara en av de som du vet köpt)

Nej skulle nog tycka att det var för osäkert att köpa vi FB. Sälja via FB känns ganska tragiskt, hur lite folk känner man då?
Citera
2008-02-16, 21:23
Medlem
Ödlans avatar
Det har varit riktigt tragiska försök varje gång någon erbjudit mig något via PM.
Citera
2008-02-16, 21:24
Medlem
Reflexivitets avatar
Fick ett PM en gång. Så visst verkar det vara ganska så vanligt förekommande.
Citera
2008-02-16, 21:27
Medlem
Det är vanligt, det är bara att lägga ut poster som mer eller mindre relaterad till försäljnng. Om jag är har blivit erbjuden eller fått frågor på att sälja har hänt
Citera
2008-02-16, 21:28
Medlem
Himmler!s avatar
Jag tror att alla har fått minst ett par erbjudanden om att köpa eller sälja saker. Personligen så svarar jag aldrig på sådanna mail.
Citera
2008-02-16, 21:39
Medlem
choralones avatar
Det är ju skitbra att ni skyltar med att ni handlar droger på FB.

Själv har jag aldrig blivit erbjuden att köpa någonting, genom något av mina konton genom åren.
Citera
2008-02-16, 21:53
Medlem
Chims avatar
hatar alla dessa "jag har fått 4000 PM om att köpa och sälja" av personer som har jävligt få inlägg.
Själv har jag fått erbjudanden via PM och även frågor om jag kan sälja/skaffa åt andra, speciellt efter det jag sa att det finns en svensk motsvarighet till BM.
Dock innan dess att jag fick upp antalet inlägg fick jag knappt något, fattar inte hur folk med så få inlägg lyckas lura till sig så många.
Dock är jag glad och tänker "dom blåser de nyreggade, naiva personerna"

I övrigt behöver jag ingenting, om jag hade behövt, så har jag så att jag klarar mig. Teoretiskt sett dvs.
Citera
2008-02-16, 22:02
Medlem
On Steroidss avatar
Jag har varit medlem sen 2004 och har på dom åren blivit erbjudena att köpa engång... ja just det en enda gång! Tro det eller ej!
Trots att jag hänger nästan dagligen i drog och doping forumet!

Däremot har det ibland dimpt ned PM om folk som vill köpa och då är det en röd tråd att det är nya användare. Polisen?
Säger som alltid: Jag är konsument inte distributör!

Så jag får väl säga som Reflexivitet: Fick ett PM en gång. Så visst verkar det vara ganska så vanligt förekommande.
Senast redigerad av On Steroids 2008-02-16 kl. 22:04.
Citera
2008-02-16, 22:19
Medlem
Raxs avatar
Är det tillåtet att handla privat via PM eller blir det avstängning direkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in