Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-16, 15:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Här sitter jag vid en annan dator och glor på min Macbook Pro som jag fick i julas när den ominstallerar hela datorn. Åter till fabriksinställningarna, vill säga.

Anledningen till detta är att jag bl.a. råkat fippla lite med programmmapparna och plötsligt uppförde sig saker lite konstigt. Sedan efter uppdateringen till 10.5.2 slutade min USB-interface, som används för musikinspelning (länken mellan instrumentet och datorn), att fungera på rätt sätt.

Så jag tänkte att jag gör en total återställning. Jag har backat upp filer på en annan dator så det jag ville ha kvar finns kvar.

Jag är nu inne på andra försöket, på första avbröt den mitt i och sade att den inte kunde verifiera drivrutinerna för Epson Document Writer eller något liknande och bad mig klicka på en knapp som sade "starta om datorn och ominstallationen" (ungefär).

Så nu sitter jag här och den håller på igen, det tar ju ett bra tag det här.
Tänk om den säger så igen, att den inte kan fullfölja? Är jag körd då?

Jag håller er uppdaterade.
Citera
2008-02-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Här sitter jag vid en annan dator och glor på min Macbook Pro som jag fick i julas när den ominstallerar hela datorn. Åter till fabriksinställningarna, vill säga.

Anledningen till detta är att jag bl.a. råkat fippla lite med programmmapparna och plötsligt uppförde sig saker lite konstigt. Sedan efter uppdateringen till 10.5.2 slutade min USB-interface, som används för musikinspelning (länken mellan instrumentet och datorn), att fungera på rätt sätt.

Så jag tänkte att jag gör en total återställning. Jag har backat upp filer på en annan dator så det jag ville ha kvar finns kvar.

Jag är nu inne på andra försöket, på första avbröt den mitt i och sade att den inte kunde verifiera drivrutinerna för Epson Document Writer eller något liknande och bad mig klicka på en knapp som sade "starta om datorn och ominstallationen" (ungefär).

Om den håller på när du skrev inlägget, så bör det ju inte vara några problem.
Citera
2008-02-16, 16:03
Medlem
Noetlovskijs avatar
Mjo, men den har inte kommit dit där den stannade förra gången än.

Uppdatering:

Järnspikar! Panikspikar! Det sket sig igen!
Senast redigerad av Noetlovskij 2008-02-16 kl. 16:10.
Citera
2008-02-16, 16:11
Medlem
Noetlovskijs avatar
Uppdatering:

Järnspikar och panikspikar! Det sket sig igen!

Citera
2008-02-16, 16:14
Medlem
simpalainens avatar
Citat:

lol andvänd xp skiva ist för ngt program. funkar inte de köp ny hdd
Citera
2008-02-16, 16:20
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpalainen

Yes, vilket bra svar

Är nu inne på min tredje omgång, tidigare har jag valt "Radera och installera" - nu provar jag med "Arkivera och installera".

Vilket tydligen betyder att den sparar användarkonto och nätverksinställningar.
Citera
2008-02-16, 17:25
Medlem
Noetlovskijs avatar
Efter fjärde försöket ger jag upp.

Far min får ta den till jobbet och deras support får kolla på den.

Jag kan ju inte heller gå tillbaka till innan ominstallationen. De enda valen jag har är installationsskivan eller ett nätverk. Så den är officiellt tom nu. Haha.

Kanske man kan få en ny på garantin? Det var ju inte mitt fel att installationsskivorna inte funkade i alla fall.
Citera
2008-02-16, 18:22
Medlem
Jigglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpalainen

Var bara tvungen att kommentera detta oerhört IQ-befriade inlägg.. haha.

Vad gör egentligen alla Windows-användare i Mac-forumet?
Citera
2008-02-16, 19:18
Medlem
Sgt John Keels avatar
Du skulle ju kunna testa utan skrivardrivisar?

/Adrian
Citera
2008-02-16, 19:25
Medlem
Noetlovskijs avatar
Om du menar drivrutiner för skrivaren så kommer jag inte åt dem
Vet inte hur heller, om det nu går.

Jag har aldrig haft nån skrivare heller så det är nog något på själva installationsskivan som krånglar.

Som sagt; hela hårddisken är tom - det står när man ska göra ominstallationen att det är 148 GB ledigt så det finns ingenting på den just nu. Så jag är fast med en skiva, som inte fungerar, i läsaren. Kan inte mata ut skivan heller.
Citera
2008-02-16, 20:07
Medlem
mrhenkos avatar
Du skrev att ditt audiointerface strulade i 10.5.2. Vilket interface använder du?
Citera
2008-02-16, 20:20
Medlem
Citat:

Bla bla bla bla bla....

Din dator är trasig, finns bara en sak du kan göra, ge den till mig - gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in