Citat:
Ursprungligen postat av stray_dog
Ska bli spännande att se om neurologen hittar något. Om han/hon inte hittar något kanske du ska överväga att släppa det hela.
MS var min första tanke innan MRT-svaret. Men du ska veta att det kryllar av patienter (särskilt unga kvinnor) som söker Akuten mitt i natten med pirrningar och domningar och det ena och det andra som aldrig visar sig vara något kroppsligt allvarligt. Ofta ligger nog själsliga faktorer bakom men det vågar man ju oftast tyvärr inte uttala högt eftersom denna patientgrupp kan vara ytterst rabiat.
Jag kan säga att jag har inga larviga stolthetshinder för att acceptera panikångest eller något annat sådant, jag tror helt enkelt bara inte att det rör sig om det. Dels pga babinskireflexen och dels för att jag helt enkelt inte har några problem och har egentligen aldrig haft heller, ingen stress heller för den delen. Förrens nu, över det här.
Jag vet att sådant kan vara dolt också, men det är där babinskireflexen lägger det slutliga tvivlet över det hela. Rätta mig om jag har fel, men den tyder väl på ett direkt fysiskt fel? Inget som kan orsakas av ångest?
Jag kommer släppa det när ryggmärjsprov och magnetröntgen över ryggraden är gjord, dom gjorde bara magnetröntgen över hjärnan av någon anledning. Som jag förstår det så är det tydligen ryggraden som krävs för att diagnosera dom två stora skräckmomenten ALS och MS. Visar det inget blir jag lugn. Innan dess, aldrig. Har en vän vars far blev lam i benen efter han blivit hemskickad gång på gång av läkare som inte tog honom på allvar, jag vill inte bli en del av den statestiken...