2008-02-16, 13:20
Medlem
Tjena.

Tog emot en .EXE fil nyss av en polare som hette msn-spy och han sa att man kunde kolla andras cam.
Min fråga är: Jag öppnade den så stog det på tyska och det fanns bara 2 knappar man kunde klicka på så jag klickade på den ena så började den ladda någonting sen helt plötsligt står det "!!unknown error!!" lite misstänktsam liksom.. Så jag undrar om ni vet om jag blivit infekterad och isåfall vad kan jag göra åt saken.
Citera
2008-02-16, 13:25
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SizoR
Tjena.

Tog emot en .EXE fil nyss av en polare som hette msn-spy och han sa att man kunde kolla andras cam.
Min fråga är: Jag öppnade den så stog det på tyska och det fanns bara 2 knappar man kunde klicka på så jag klickade på den ena så började den ladda någonting sen helt plötsligt står det "!!unknown error!!" lite misstänktsam liksom.. Så jag undrar om ni vet om jag blivit infekterad och isåfall vad kan jag göra åt saken.
Kör en virus scan på hdd'n och hittar antiviruset något så ta bort det och virus scanna igen.
Citera
2008-02-16, 13:25
Medlem
Stormis84s avatar
Låter ju inte så smart och ta imot en .exe fil..
bad luck
Citera
2008-02-16, 13:30
Medlem
Spejnars avatar
Tänk vad läskunnigheten i Sverige är urusel.

Citat:
Ursprungligen postat av Posta i rätt forum - LÄS DETTA
Har du problem med att din dator blivit seg och misstänker att det beror på virus eller spyware, ska du posta detta i underavdelningen för respektive OS (d.v.s. kör du windows ska du posta dina hijack-loggar i "Datoranvändning - MS Windows") för att där utröna vad problemen kan vara.
Citera
2008-02-16, 13:30
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormis84
Låter ju inte så smart och ta imot en .exe fil..
bad luck
Nej men nu har han gjort det och frågar om hur han ska göra med filen inte om de e smart är inte att ta emot filen.
Men jag håller med, bäst är om man är hundra på vad det är för fil alt. att inte ta emot utan att själv ladda ner den etc..
Citera
2008-02-16, 13:31
Medlem
Stormis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Tänk vad läskunnigheten i Sverige är urusel.

haha. inte lätt alla gånger
Citera
2008-02-16, 13:34
Medlem
Stormis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Nej men nu har han gjort det och frågar om hur han ska göra med filen inte om de e smart är inte att ta emot filen.
Men jag håller med, bäst är om man är hundra på vad det är för fil alt. att inte ta emot utan att själv ladda ner den etc..

Jo visst är det så.. Menade inte direkt och tracka ner på honom. Alla har vi ju gjort våra missar.
Men som du säger nog är de allt bäst och virus scanna datorn.. kan ju allt fråga "polaren" va de är för skit han har skickat också.. är han en bra vän så berättar han nog.. Kan ju dock va så att han i sin tur kanske har virus.. Är ju så mycke skit ute på msn nu för tiden tycker jag
Citera
2008-02-16, 16:37
Medlem
DaVajjs avatar
IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem