2008-02-16, 13:20
Medlem
Tjena.

Tog emot en .EXE fil nyss av en polare som hette msn-spy och han sa att man kunde kolla andras cam.
Min frga r: Jag ppnade den s stog det p tyska och det fanns bara 2 knappar man kunde klicka p s jag klickade p den ena s brjade den ladda ngonting sen helt pltsligt str det "!!unknown error!!" lite misstnktsam liksom.. S jag undrar om ni vet om jag blivit infekterad och isfall vad kan jag gra t saken.
Citera
2008-02-16, 13:25
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SizoR
Tjena.

Tog emot en .EXE fil nyss av en polare som hette msn-spy och han sa att man kunde kolla andras cam.
Min frga r: Jag ppnade den s stog det p tyska och det fanns bara 2 knappar man kunde klicka p s jag klickade p den ena s brjade den ladda ngonting sen helt pltsligt str det "!!unknown error!!" lite misstnktsam liksom.. S jag undrar om ni vet om jag blivit infekterad och isfall vad kan jag gra t saken.
Kr en virus scan p hdd'n och hittar antiviruset ngot s ta bort det och virus scanna igen.
Citera
2008-02-16, 13:25
Medlem
Stormis84s avatar
Lter ju inte s smart och ta imot en .exe fil..
bad luck
Citera
2008-02-16, 13:30
Medlem
Spejnars avatar
Tnk vad lskunnigheten i Sverige r urusel.

Citat:
Ursprungligen postat av Posta i rätt forum - LÄS DETTA
Har du problem med att din dator blivit seg och misstnker att det beror p virus eller spyware, ska du posta detta i underavdelningen fr respektive OS (d.v.s. kr du windows ska du posta dina hijack-loggar i "Datoranvndning - MS Windows") fr att dr utrna vad problemen kan vara.
Citera
2008-02-16, 13:30
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormis84
Lter ju inte s smart och ta imot en .exe fil..
bad luck
Nej men nu har han gjort det och frgar om hur han ska gra med filen inte om de e smart r inte att ta emot filen.
Men jag hller med, bst r om man r hundra p vad det r fr fil alt. att inte ta emot utan att sjlv ladda ner den etc..
Citera
2008-02-16, 13:31
Medlem
Stormis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Tnk vad lskunnigheten i Sverige r urusel.

haha. inte ltt alla gnger
Citera
2008-02-16, 13:34
Medlem
Stormis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Nej men nu har han gjort det och frgar om hur han ska gra med filen inte om de e smart r inte att ta emot filen.
Men jag hller med, bst r om man r hundra p vad det r fr fil alt. att inte ta emot utan att sjlv ladda ner den etc..

Jo visst r det s.. Menade inte direkt och tracka ner p honom. Alla har vi ju gjort vra missar.
Men som du sger nog r de allt bst och virus scanna datorn.. kan ju allt frga "polaren" va de r fr skit han har skickat ocks.. r han en bra vn s berttar han nog.. Kan ju dock va s att han i sin tur kanske har virus.. r ju s mycke skit ute p msn nu fr tiden tycker jag
Citera
2008-02-16, 16:37
Medlem
DaVajjs avatar
IT-skerhet -> Datoranvndning - MS Windows

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem