Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Hör och häpna mina vänner. Endast etniskt svenska barn inblandade. I huvudrollerna iaf.
Bägge är elever i Häggviksskolan. Olika niondeklasser. Pålitliga andrahandsuppgifter gör gällande att han som slog under en längre period varit rejält strulig och dessutom mobbat ett antal elever.
Killen som blev slagen har inget rykte om sig vad jag har hört (men kan givetvis ha fel mina kontakter är inte lika goda här) men skall vid tillfället varit duktigt på lyset och tjafsat med gärningsmannens yngre bror. Vilket utlöste händelsen.
Tilläggas bör att Häggviksskolans rektor Tord Näktergal är lika stollig som namnet antyder. När James Waite mördades borde väl arbetet med en sundare ungdomsmiljö i skolan på allvar startats men i vanlig PK-mupps-anda var det skyla undan och prata om problemen som gällde. Av allt att dömma blir det samma modus operandi nu...
Låter inte alls otroligt att det skulle varit en svensk inblandad som gärningsman.
Dådet verkar nämligen sakna de utmärkande blattedragen av ett helt gäng mot en person med efterföljande sparkar på den liggande.
Det verkar bara ha varit en kille som dragit en flaska hårt i huvudet på en annan kille.