2008-02-15, 18:02
Medlem
thepunishers avatar
Ligger denna fel så flytta på..

Kan jag på nåt vis konfigurera ett användar konto helt ut på datorn? Med nåt program eller utan. Alltså så man kan ta bort behörigheten att ladda ner (både genom IE/FF och torrents/Dc osv)? Och tabort så man inte kan innstalera spel/program eller kunna komma åt hårdiskarna.

Alltså ska den användaren istortsett bara kunna surfa på nätet oså.
Tacksam för hjälp.
Citera
2008-02-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepunisher
Ligger denna fel så flytta på..

Kan jag på nåt vis konfigurera ett användar konto helt ut på datorn? Med nåt program eller utan. Alltså så man kan ta bort behörigheten att ladda ner (både genom IE/FF och torrents/Dc osv)? Och tabort så man inte kan innstalera spel/program eller kunna komma åt hårdiskarna.

Alltså ska den användaren istortsett bara kunna surfa på nätet oså.
Tacksam för hjälp.

Hmm, du kan ju använda dig och labba lite med "guest" kontot? För att den inte ska kunna ladda ner kan du ju bara köra med diskkvotering.
Citera
2008-02-15, 19:18
Medlem
thepunishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjul89
Hmm, du kan ju använda dig och labba lite med "guest" kontot? För att den inte ska kunna ladda ner kan du ju bara köra med diskkvotering.

Okej. Kikat på innstälningar där men inte hittat nåt överhuvudtaget. Är då inne under "Användarkonton".
Citera
2008-02-15, 19:19
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Med gruppprinciper kan du göra en del. Skulle ju inte skada om du skriver vad du har för OS, Home/Pro etc.
Citera
2008-02-15, 19:44
Medlem
Homelezzs avatar
Du kan alltid logga in på kontot och sedan gå in på Administrationsverktyg -> Tjänster och klicka bort dom tjänster som du inte vill att man ska ha tillgång till.
Citera
2008-02-15, 19:47
Medlem
thepunishers avatar
Home tror jag att jag använder.

Under tjänster så hittade jag ju en massa,ska bara försöka förstå lite också. Tackar för denna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in