• 1
  • 2
2008-02-15, 13:32
Medlem
Brunbanans avatar
Tjenare,
Jag ska snart hämta ut min "cola nut" jag beställt från Edit, (Otroligt snabb leverans, 2dagar! Beställde nämligen i onsdags)
Det skall vara kraftigt uppiggande i ganska låga doser, det står om produkten:

Herbs of the Gods - Cola Nut
One of the main ingredients of a world famous drink, Cola Nut is a pretty powerful stimulant not dissimilar to coffee. Though it’s a booster that will keep you awake similar to coffee, the psychoactive effect however is much stronger.

You will feel lively and talkative and your stamina will increase. Concentration levels will improve and a certain clearness of mind is achieved.

A versatile product, Cola Nut can be used for work-outs including sex, sports and dancing or hard concentration on work. Can also aid weight management due to its appetite suppressing qualities.

Dosage:
1 to 3 teaspoons for a serious boost, less than 1 for a milder effect, while more than 3 may result in the inability to sit still.

Vad tror ni om detta?
Kanske en perfekt lösning för att bli pigg på jobbet, preparatet kostar 100kr för 80g!
Jag har sett att många "Legala party piller" innehåller just cola nut, även stacker på SD.

Hittade även ingen tråd om cola nut på FB så kan köra allt snack om den i denna tråden.

Blås på med tankar och funderingar, tänkte jag skulle pröva preparatet imorgon eller Måndag beroende på hur när mitt Desoxy jag precis intagit kommer ur kroppen.
Fixar en rapport i denna tråden vad jag tycker!

Cheers
Citera
2008-02-15, 13:38
Medlem
Tord_Ywels avatar
Innehåller inte den bara koffein?
Citera
2008-02-15, 13:54
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Innehåller inte den bara koffein?
http://en.wikipedia.org/wiki/Kola_nut

Litet Fint Citat:
Kola nuts are used mainly for their stimulant and euphoriant qualities. They have effects similar to other xanthine containing herbs like cocoa, tea, coffee, guarana and yerba mate. However, the effects are distinctively different, producing a stronger state of euphoria and well being. They have stimulant effects on the central nervous system and heart. Animal experiments indicate that kola nuts have analeptic and lipolytic (fat-burning) properties, and stimulate the secretion of gastric juices. Human studies show kola nuts have positive chronotropic and weak diuretic effects. In humans it enhances alertness and physical energy, elevates mood, increases tactile sensitivity, suppresses the appetite and is used in Africa as an aphrodisiac. Autonomic changes include increased body temperature, increased blood pressure and increased respiratory rate. Effects may last up to 6 hours after ingestion.
Citera
2008-02-15, 13:56
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Testa den då och avlägg rapport, karljävel.
Citera
2008-02-15, 14:10
Medlem
TheBoots avatar
Låter ganska tradig men som sagt, testa och avlägg rapport
Citera
2008-02-15, 15:04
Medlem
Brunbanans avatar
Burken var mkt större än vad jag förväntade mig, räcker väldigt länge om man tar 3-4teskedar per gång!! månader med daglig användning.

Luktade på den, tyckte jag fick fram lukten av jord, annars inte mkt!!

Återkommer när jag testat, vågar inte slänga i mig av det nu då jag tagit desoxy för första gången.
Citera
2008-02-15, 15:55
Medlem
snuptiks avatar
Det är väl kolanöten(koffein) som ersatt kokain som den "aktiva" ingrediensen i Coca-Cola? Det kommer nog pigga upp dig men förvänta dig inte så mycket mer än ett koffeinrus.
Citera
2008-02-15, 15:57
Medlem
nerdys avatar
har ochså beställt samma nu

hoppas det inte tar för långt tid att få det, men det verkar inte vara några problem.

kan dom funka mot ADHD tro? isåfall kanske det skulle vara nåt, jag uppdatera mer när jag testat.

ha det kalas
Citera
2008-02-15, 16:01
Medlem
Peta_Es avatar
Personligen tycker jag det är roligare att dricka Redbull & vodka för uppiggande och sköna effekter
Citera
2008-02-15, 16:08
Medlem
Brunbanans avatar
They have effects similar to other xanthine containing herbs like cocoa, tea, coffee, guarana and yerba mate. However, the effects are distinctively different, producing a stronger state of euphoria and well being. They have stimulant effects on the central nervous system and heart.

Detta får mig att tro att det _inte_ ger samma effekt som koffein.
Dock kanske man måste ta mer än 3teskedar för att ha roligt med det
Klarar jag somna galant i natt testar jag nog det redan imorgon ^^ 2.5teskedar.
Citera
2008-02-16, 09:52
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
Det är väl kolanöten(koffein) som ersatt kokain som den "aktiva" ingrediensen i Coca-Cola? Det kommer nog pigga upp dig men förvänta dig inte så mycket mer än ett koffeinrus.

Nix. Coca kommer av Coca, Cola kommer av Cola. Båda dessa fanns från början med i receptet. Numer lär det enbart finnas knappt spårbara mängder kokain kvar i Coca-Cola och ingen kolanöt alls.
Citera
2008-02-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Nix. Coca kommer av Coca, Cola kommer av Cola. Båda dessa fanns från början med i receptet. Numer lär det enbart finnas knappt spårbara mängder kokain kvar i Coca-Cola och ingen kolanöt alls.

Du sitter alltså och påstår att det finns KOKAIN i coca-cola? Am i right?
Snälla spotta upp bevisen omgående, jag tror du snackar så mycket skit att det inte är sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in