Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Måste bara fråga var du gick i skolan? Mig veterligen finns det typ två skolor som man behöver pröjsa terminsavgift på i Sverige, ena är Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket. Resten vet jag inte, men överlag är det ju så att skolor inte får ta betalt, däremot kan man inte få resebidrag alltid, om man går i friskola i annan kommun exempelvis.
OffTopic: Jag vet inte var jag skall börja att rätta alla dina fel. Men före 1991 fick inte friskolor del av skolpengen. Detta betydde att friskolor var tvungna att ta en terminsavgift.
91 ändrade borgarna så att friskolor skulle få en del av skolpengen, och hur det är nu vet jag inte, men jag har för mig att friskolor i de flesta kommuner kan få upp till 100% av skolpengen.
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Det är snarare tvärtom, jag vet inget "rikemansbarn" som är liberal. De är mest moderater och har ingen koll.
jag tror du har mycket rätt i det du säger. De som är födda med silversked i mun är oftast konservativa och har nog inget emot "klasskampen" eftersom det befäster deras ärvda position.
jag tror det är just dessa som blir posterboys åt den fördomsfulla bilden av liberaler