2008-02-15, 11:49
Medlem
Coolcittes avatar
Sg E3-trailern nyss, och blev riktigt intresserad. Jag har ju vntat lnge p ngot nytt frn Quantic Dream sedan Fahrenheit/Indigo Prophecy, och jag blev helt exhalterad av Heavy Rain-trailern. Helt underbart rstskdespel, snygga animationer som te x realtids-trar. Enligt intervjuer frn IGN s ska Heavy Rain vara en mrk thriller-historia och alla miljer kommer att vara interaktiva, och man kommer att kunna vxla mellan olika personer precis som i Fahrenheit.

Antagligen kommer det hr spelet inte flyta p min dator med GeForce 6600GT-kort, s jag funderar p att kpa Xbox 360 bara fr detta och Alan Wake.

Vad tror ni om Heavy Rain? Kan det kl Fahrenheit eller blir det flopp tro?
Citera
2008-02-15, 12:36
Medlem
SkinnyFistss avatar
Fahrenheit var verhypad skrp. Sg enormt mycket fram emot det, men i slutndan fanns det inte mycket att hurra ver.
Tack vare det tror jag att jag vntar p recensioner innan jag fr upp mina frhoppningar.
Citera
2008-02-15, 12:54
Medlem
Mashtars avatar
Frsta 2/3 av Fahrenheit var riktigt bra men spelet tappade fart p slutet nr de vernaturliga inslagen blev fr dominerade. Men helt klart 4/5 i betyg. Och Heavy Rain tycker jag ser mycket lovande ut.
Citera
2008-02-15, 13:12
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashtar
Frsta 2/3 av Fahrenheit var riktigt bra men spelet tappade fart p slutet nr de vernaturliga inslagen blev fr dominerade. Men helt klart 4/5 i betyg. Och Heavy Rain tycker jag ser mycket lovande ut.

Frsta scenen i Fahrenheit var ett msterverk, sen blev hela spelet en orgie i Hollywoodklyschor ett tag fr att sedan helt dissa allt vad logisk handling heter och bara kasta plot holes ver spelaren.
Frlt, men jag hatar det dr spelet nstan lika mycket som jag hatar Kane & Lynch. Jag skms ver att spela tv-spel nr spelskaparna frsker gra filmiska spel men inte kan f till ett manus vrt att ens gra en B-film av. >_<

Sen sg Fahrenheit oks lovande ut frn brjan. Enda anledningen till att jag hller mig avvaktande infr Heavy Rain och inte bara struntar helt i det r att David Cage efter att Fahrenheit slpptes hngde mycket p spelforum och svarade p frgor och tog till sig kritik. Det var p Adventuregamers forum som jag frst lsta att han ville fokusera mer p det personliga och mindre p det vernaturliga i sitt nsta spel.
Citera
2008-08-07, 13:28
Medlem
DrSpankels avatar
Nu har det ntligen dykt upp bilder frn spelet.
http://www.gamereactor.se/bild/?text...e18a47c292bac1

Frsta tv r ursnygga!
Senast redigerad av DrSpankel 2008-08-07 kl. 13:35.
Citera
2008-08-07, 16:55
Medlem
Coolcittes avatar
Ser jvligt bra ut!
Fan vad man lngtar efter det, och Alan Wake nu...
Citera
2008-08-26, 08:37
Medlem
TheGames avatar
http://www.fz.se/artiklar/20080825/heavy-rain/

En ny frtitt hos FZ.
Citera
2008-08-26, 08:49
Medlem
Mashtars avatar
Ansiktsanimationerna ser helt fantastiska ut! Ser riktigt spnnande ut fr vrigt.
Citera
2008-08-26, 09:28
Medlem
Vill bara ppeka att det r fr tillfllet enbart fr PS3, och kommer frmodligen frbli s d Sony r utgivaren.
Citera
2008-08-26, 09:29
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waffles
Vill bara ppeka att det r fr tillfllet enbart fr PS3, och kommer frmodligen frbli s d Sony r utgivaren.
S lt oss d hoppas att OP nnu inte hunnit kpa en 360 fr detta spels skull.
Citera
2008-11-06, 21:36
Medlem
Howakas avatar
Tror de kommer bli riktigt bra med Fahrenheit anda
Senast redigerad av Howaka 2008-11-06 kl. 21:38.
Citera
2009-01-25, 22:16
Bannlyst
Jag tror det hr spelaet kommer att vara djup och ven bttre n sin fregngare. Men som jag lste i en tidigare trd s verkar ingen riktigt veta vad handlingen gr ut p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in