• 2
  • 3
2008-02-15, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Förvisso vet man aldrig om långsiktiga effekter av tungt bruk av RC's där efterforskningar inte har gjorts men det är ett dumt uttalande.

Det verkar som om Lars Hansson mfl. antager att folk som söker efter lagliga alternativ inte gör några efterforskningar över huvudtaget
utan endast går efter effekter och pris när de väljer sina produkter. Bara köper och kör på, utan några som helst doseringsanvisningar heller.

De flesta på flashback vet inte vad Spice innehåller. Jag vet det inte i af. Och klart är i alla fall att det var ett mysterium vad spice innehöll ganska länge, och att folk rökte det för fullt även under denna period då de ej visste vad det innehöll.

Jag skulle nog påstå att de flesta som brukar droger, såväl RC som olagliga, är ganska dumdristiga och omogna i sni droganvändning. Så du glorifierar lagligadroger-knarkaren litegrann. Visst, i vissa fall kan ju användaren varit vuxna psykonautiskt nyfikna människor , men lika gärna unga människor som vill bli "benga" och köper spice för att de inte kan få tag på andra droger. Samma typ av ungdomar som "boffar" tändargas
Senast redigerad av sEBbe85 2008-02-15 kl. 19:16.
Citera
2008-02-15, 19:14
Medlem
gullgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paywitpain
är inte jättebra på latinska namn men är inte Clavicps purpurea en morning glory art? dvs lsa frön?
isåf, varför skulle dessa ge kallbrand?

Claviceps purpurea är mjöldryga. De innehåller liksom morning glory diverse lsd-aktiga ämnen, men är jäkligt giftiga om man inte gör någon form av avancerad extraktion.
Citera
2008-04-15, 22:53
Medlem
bananpastejs avatar
låter väldigt suspekt, och om det är allt konkret som är "farligt" med spice så andas jag ut och tänder på en till just nu!

btw någon som har länk till nåt ställe ifall de står på inet?
Citera
2008-04-15, 23:02
Medlem
Phanthans avatar
Vad jag minns så stod det ingenting om amputerade kroppstelar i den artikeln som TS pratar om. Men visst stod det att det var dödsfarligt och annat bullshit som de inte vet någonting om.

Vill gärna ha länk till denna bullshit, så jag vet ifall det ens är skrivet på riktigt.
Citera
2008-04-16, 00:39
Medlem
Seaturtles avatar
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.js...406672&ref=rss
var det enda jag hitta..
där står det att det kan leda till döden men inga amputerade fingrar..

Kan ifs hända om man blandar det med nått annat, chansen finns? kan också vara att snubben hög av sitt finger under drog påverkan i ett experiment med kökskniven :]

"Om jag tänker att den kommer gå igenom mitt finger så kommer den det,*svosch*.. CRAP!"
Citera
2008-04-16, 10:24
Medlem
Spaics avatar
Är du dum eller?
Drogen det skrevs om var Bromo Dragonfly, inte spice.
Såg det på text-tv igårkväll.
Citera
2008-04-16, 10:28
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaic
Är du dum eller?
Drogen det skrevs om var Bromo Dragonfly, inte spice.
Såg det på text-tv igårkväll.

Frågan kvarstår ju: Hur kan BromoDF leda till ett amputerat finger?
Citera
2008-04-16, 11:16
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Öl + wisky, samt Bromo Dragonfly. Allt i okända mängder, samt att personen i fråga hade minnesförlust från då han stoppade i sig Bromo.

Under minnesförlusten kan snubben ha kunnat göra vad som helst. Inklusive stoppat i sig ännu mera grejer.

Någon skrev i tråden att det snubben hade var ren Bromo, så som jag uppfattade.
Citera
2008-09-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten

"I fall med icke dödlig utgång har ändå kraftig s.k. perifer vasokonstriktion (att kärl i händer, fötter, armar och ben drar ihop sig och inte släpper igenom blod) gjort att t.ex fingrar och tår dött av syrebrist och krävt amputation."

några månader sent svar, men hellre sent än aldrig!
Citera
2008-09-25, 23:36
Medlem
Han kanske brände sig på joppen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem