• 1
  • 2
2008-02-15, 11:12
Bannlyst
Hej
Läste tidningen i morse som går ut där bara jag bor och en artikel handlade om droger som inte är olagliga!
Det som framgick är att "drogen" Spice är livsfarlig och att utgången för ett av fallen i Sverige är att vedebörande fick amputera ett finger.
Då ställde jag mig frågan, Det är måste ju vara rent "bullshit"
Det måste ju vara något annat som ligger bakom för att göra ett sånt ingrepp? eller vad tycker ni? Sen i slutet av artiklen står det att dem inte har en aning om vad som finns i Spice. Hur kan man då säga att personen fick amputera bort ett finger om man inte vet som finns i Spice.
Hur kan man göra en undersökning som bevisar att det var just den drogen och inget annat?

Hur farlig är drogen Spice egentligen?

Citat:
"Som att spela rysk roulette" av Lars Hansson Drog expert

Mvh: En förvirad person
Senast redigerad av stoffe_8686 2008-02-15 kl. 11:16.
Citera
2008-02-15, 11:16
Medlem
noreones avatar
de kanske är sne på att folk börjar röka spice istället för att röka brass, som att dricka bärs istället för t-röd.
eller så fick han bara amputera bort fingret för att han inte kunde sätta fingret på vad som var så jävla bra med spice.
Citera
2008-02-15, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noreone
de kanske är sne på att folk börjar röka spice istället för att röka brass, som att dricka bärs istället för t-röd.
eller så fick han bara amputera bort fingret för att han inte kunde sätta fingret på vad som var så jävla bra med spice.

Har du själv provat spice? Men jag kan garantera dig att frågar jag nån här, så skulle dem flesta inte veta va det ens är. Bor ändå lite över 100000 personer här och Spice har ju funnits ett rätt bra tag på marknaden.
Det dem gjorde nu är att fler kommer att börja med just Spice så dem har sig själva att tacka.
Citera
2008-02-15, 11:29
Medlem
bridge_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffe_8686
Har du själv provat spice? Men jag kan garantera dig att frågar jag nån här, så skulle dem flesta inte veta va det ens är. Bor ändå lite över 100000 personer här och Spice har ju funnits ett rätt bra tag på marknaden.
Det dem gjorde nu är att fler kommer att börja med just Spice så dem har sig själva att tacka.

Jag har rökt spice. Jag har alla fingrar kvar. Vafan, man blir lite jäst bara..
Citera
2008-02-15, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bridge_man
Jag har rökt spice. Jag har alla fingrar kvar. Vafan, man blir lite jäst bara..

Har själv köpt Spice Gold, men inte fårr det än.
Är det något du skulle rekomendera? får du ett skönt bengrus?
Citera
2008-02-15, 13:21
Medlem
anakatas avatar
Vilken tidning var det? Finns den online eller i Mediaarkivet?
Citera
2008-02-15, 14:39
Bannlyst
Lars Hansson borde spela mer rysk roulette.
Citera
2008-02-15, 14:40
Medlem
Exakt - vilken tidning var det du läste? vill ta mig en titt.
Citera
2008-02-15, 14:45
Medlem
Macgarvers avatar
Hela livet är en rysk roulette, bäst vi förbjuder liv.
Citera
2008-02-15, 14:53
Medlem
paywitpains avatar
man vet ju vilka växter som finns i spice, dock är man inte helt 100 på vilka ämnen i vissa av växterna som är de psykoaktiva men flertalet av dessa växter finns ju att tillgå i div hälso-produkter och naturmediciner (som bärs ), sen kan man ju inte hävda att spice är ofarligt då man inte testat vad biverkningarna blir om man kombinerar de aktiva substanserna i spice men jag har själv svårt att tro på att någon av de växterna, som många har hundraåriga traditioner av bruk bland schamaner och naturläkemedelsanvändare, skulle leda till att läkare tvingas ta till såpass drastiska åtgärder som amputation efter bruk.

Why even bother?
Citera
2008-02-15, 14:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleJen
Lars Hansson borde spela mer rysk roulette.
Haha, ja fy fan...
Citera
2008-02-15, 14:57
Medlem
Karl H.s avatar
Amputera ett finger pga. spice-rökning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto