2008-04-20, 22:12
Medlem
pellepropells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowgirl
Nu i vår/sommar ska jag ta tag i en sak jag har velat lära mig länge, jag ska åka skateboard. Och nu vill jag ha tips av er som kan, hur ska jag lära mig?
Kom med förslag, jag har beslutat mig och jag ska klara det

Kolla på skejtfilmer för att få inspiration, och sedan tar du dig ut och tränar.
Svårare än så är det inte.
Citera
2008-04-25, 21:39
Medlem
negerapans avatar
Något som är jävligt bra är om du har kompisar att åka med.
Det är inte speciellt kul att åka ensam och man lär sig mycket mer av att åka med andra.
Men det är som sagt bara att nöta.
När det flyter på är det hur roligt som helst.

Själv har jag åkt till och från sen 97.
Citera
2008-04-26, 00:31
Medlem
bubss avatar
[quote=negerapan]Något som är jävligt bra är om du har kompisar att åka med.
Det är inte speciellt kul att åka ensam och man lär sig mycket mer av att åka med andra.
QUOTE]

det suger att åka ensam jag åkte när jag var yngre runt 12 till femton nu för 4 veckor sen då jag nu är nitton kom jag på att jag skulle börja åka igen det var sjukt svårt att bara sätta en ollie men bara nöt nöt nöt så är det hela grejen med skateboard är så träna träna träna varje leedig stund sen kommer det av sig självt det kan kännas jobbigt att åka med folk som är mycket bättre än en själv men man lär sig mycket av att bara kolla
Citera
2008-05-14, 03:41
Medlem
profoss avatar
sist men inte minst

inte att glömma: Våga!

Du kommer skada dig förr eller senare, försök släppa dem flesta mentala spärrarna som man byggt upp under åren, och var inte rädd att landa på brädan istället för sidan om ;p även om den flyger iväg ett par gånger så hittar du tillslut den rätta balansen ^^,
Citera
2008-05-18, 17:31
Medlem
Det är väldigt bra att lära sig göra en ollie mot någon referens i marken om det så är ett streck, en brunn, en remsa av annan asfalt eller vad som helst. Dels lär man sig att hantera en ollie mot ett objekt och dels så lär man sig att göra rätt utan att tänka på själva olliemomentet. Det ska nötas in i ryggmärgen, inte i tanken..
Citera
2008-05-19, 19:29
Medlem
belboolas avatar
det är som folket säger bara åka åka och åka. Börja inte med för svåra saker så snabbt. lär dig göra ollie stabilt och sen börja med lite mer tricks.
Citera
2008-05-20, 01:23
Medlem
leguanens avatar
Precis som många före mig har sagt så gäller det bara att nöta och nöta.
Sen när du har börjat få in balansen så kan du skata lite ramp också för att få schyst böjkänsla och ännu bättre balans.
Citera
2008-05-22, 23:58
Medlem
Också tänkt börja åka. Tack för tråden!
Citera
2008-05-23, 13:41
Medlem
kör på i din egna takt ocm som tidigare nämnts så gäller det att våga å vara envis inte ge upp för lätt heller !
Citera
2008-05-25, 16:03
Medlem
Lillpuffens avatar
Du måste utveckla dig i din egen takt och fokusera på dig själv. Tjata gärna med dig en polare, men du kommer möta jävligt skönt folk på vägen. lycka till!

Mvh
Citera
2008-05-25, 18:48
Medlem
Olympiuss avatar
Pallade bara läsa en sida, men ska du köra vert eller street? Eller kanske flat?
Du lär ju inte bli en grym vertåkare om du bara kör street liksom..

Antar (precis som alla andra i tråden) att du snackar om street. Börja med att hitta en kompis att skejta med, det är 10 gånger roligare att inte vara ensam när man skejtar. Det sporrar en när kompisen ligger före i utvecklingen.

Lycka till.
Citera
2008-05-25, 22:09
Medlem
Mandic!s avatar
Skateboard är så förbannat skoj, ska också börja åka seriöst nu. Kan dock åka sen förut, men hade tänkt mig att sätta lite svårare flips osv. Blir att köpa nån hyfsat bräda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in