Hej, jag har under en längre period fått en bluescreen med detta medellande: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Innan har det inte hänt så ofta, kankse en gång per månad men nu så har de hänt 5 gånger bara ikväll!
Det jag skulle kunna tänka mig att det är skulla vara ljuddrivrutinerna(Realtek integrerat)? För ibland när jag kopplat i mitt headset så kommer det upp en ruta från Realtek där det står du anslöt en mick typ så trycker man okej, där har jag fått bluescreen ibland. Idag har det som sagt börjat ordentligt och 4 av de 5 gångerna satt jag på vent, med mitt headset.
En annan gisning jag har är att det kan vara att jag kör blandade hastigheter på minnena? Har två budget infineon 512 533MHz stickor och sen två Corsair 1024 667MHz stickor och moderkortet stödjer bara 533MHz men jag läste här att det ska funka, bara att minnena körs som de långsammaste minnena och så fort som moderkortet stödjer.
ta och prova och kör ett sådant test http://www.memtest.org/
felmeddelandet tyder på något slags hårdvarufel.
har du möjlighet pröva byt ut minnena eller ta bort 2 av dem.
Kan man köra memtest i Windows? För när jag packer upp den får jag upp en .bin fil, en .bat fil och en .exe fil. Klickar jag på bat eller exe filen så kommer kommandotolken upp.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!