Hej, jag har under en lngre period ftt en bluescreen med detta medellande: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Innan har det inte hnt s ofta, kankse en gng per mnad men nu s har de hnt 5 gnger bara ikvll!
Det jag skulle kunna tnka mig att det r skulla vara ljuddrivrutinerna(Realtek integrerat)? Fr ibland nr jag kopplat i mitt headset s kommer det upp en ruta frn Realtek dr det str du anslt en mick typ s trycker man okej, dr har jag ftt bluescreen ibland. Idag har det som sagt brjat ordentligt och 4 av de 5 gngerna satt jag p vent, med mitt headset.
En annan gisning jag har r att det kan vara att jag kr blandade hastigheter p minnena? Har tv budget infineon 512 533MHz stickor och sen tv Corsair 1024 667MHz stickor och moderkortet stdjer bara 533MHz men jag lste hr att det ska funka, bara att minnena krs som de lngsammaste minnena och s fort som moderkortet stdjer.
ta och prova och kr ett sdant test http://www.memtest.org/
felmeddelandet tyder p ngot slags hrdvarufel.
har du mjlighet prva byt ut minnena eller ta bort 2 av dem.
Kan man kra memtest i Windows? Fr nr jag packer upp den fr jag upp en .bin fil, en .bat fil och en .exe fil. Klickar jag p bat eller exe filen s kommer kommandotolken upp.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!