Citat:
Ursprungligen postat av
billingvar
Jag har slutat banta för ett par veckor sedan. Detta för att jag har märkt att bantning påverkar immunsystemet. Att gå ner allt för fort i vikt är inte hälsosamt.
Sedan är min erfarenhet att sådana som varit mulliga i hela livet och plötsligt tycker att det är jättelätt att banta ofta har någon underliggande sjukdom. Någon nämnde i en annan tråd att han setts till i väntrummet på röntgen. Något brutet ben nämndes inte...
Tänkte på det med...tänkte på "söndagsöppet" Ulf Larsson som jag alltid sett som mullig förutom de absolut sista åren när han blev sjukligt smal. Han såg så sjuk ut men han sa att han bara åt nyttigare. Nu var ju Adam långt ifrån "sjukligt smal" utan hade fortfarande lite trivselvikt.
Jag vill också banta men blir lite rädd för att gå ned så mycket igen och träna hårt under dessa tider. Men som du är inne på så kanske de som gått från att vara riktigt tjocka till betydligt smalare som lever farligare under sådana här tider.
Rökte eller drack Adam något? Han verkade vara lite av en "festkille" men med ålder och familj så borde ju det ha lugnat ned sig.