2020-04-15, 21:01
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Förmodligen något mer ja. Det dör ju yngre till synes friska människor varje dag och det är först när de obduceras som orsaken uppdagas.
Inte dör de av förkylningar och influensa iallafall.
Citera
2020-04-15, 21:03
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Adam Alsing har gått ner 14 kg i vikt.
Det var efter ett jobbigt läkarbesök som han bestämde sig.
– Jag riskerade att få diabetes och då kände jag att det var dags att
skärpa mig, säger Adam.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-om-viktraset

Citat:
– Jag var hos min läkare och fick beskedet att jag hade dåliga värden.
Så dåliga att jag riskerade att få diabetes och då kände jag att det var
dags att skärpa mig.

Inte för att jag var ett fan, men riktigt tråkigt, han hade mycket mer att ge.

Svårt att säga i efterhand om han hade utvecklad diabetes typ 2, men han låg ju tydligen klart i riskzonen.
Citera
2020-04-15, 21:04
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han dog av just det! Tror nog denna nyhet kommer chocka Sverige sett till att se hur allvarligt hotet är. Han skulle ju levt minst 40 år till utan denna skit.

Fast har inte denna vetskapen funnit redan innan Adam trillade av pinn? Det är inte direkt en nyhet om man säger så.

Såklart alltid tragiskt när personer avlider, när det kommer till kändisar likt Adam så har en hel del viss relation till dem (inte nödvändigtvis att man träffat dessa) och det blir en annan sorts koppling.
Citera
2020-04-15, 21:04
Medlem
Jag har slutat banta för ett par veckor sedan. Detta för att jag har märkt att bantning påverkar immunsystemet. Att gå ner allt för fort i vikt är inte hälsosamt.

Sedan är min erfarenhet att sådana som varit mulliga i hela livet och plötsligt tycker att det är jättelätt att banta ofta har någon underliggande sjukdom. Någon nämnde i en annan tråd att han setts till i väntrummet på röntgen. Något brutet ben nämndes inte...
Citera
2020-04-15, 21:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast har inte denna vetskapen funnit redan innan Adam trillade av pinn? Det är inte direkt en nyhet om man säger så.

Såklart alltid tragiskt när personer avlider, när det kommer till kändisar likt Adam så har en hel del viss relation till dem (inte nödvändigtvis att man träffat dessa) och det blir en annan sorts koppling.

Jo det är klart den finns. Men när Adam dör kommer alla känna på det. Det blir något extremt extra. Adam var en närvän till oss alla. Då känner man det. Extremt ledsen. Sedan kommer man tänka på vad fan gör Sverige fel här?! Sedan kommer det kanske bli ändring. Det var svenska beslut som ledde tills hans död. Vi behöver ha nya som fattar beslut!
Citera
2020-04-15, 21:09
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han dog av just det! Tror nog denna nyhet kommer chocka Sverige sett till att se hur allvarligt hotet är. Han skulle ju levt minst 40 år till utan denna skit.

Nja, jag tror inte det är så enkelt.
Citera
2020-04-15, 21:09
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Jag har slutat banta för ett par veckor sedan. Detta för att jag har märkt att bantning påverkar immunsystemet. Att gå ner allt för fort i vikt är inte hälsosamt.

Sedan är min erfarenhet att sådana som varit mulliga i hela livet och plötsligt tycker att det är jättelätt att banta ofta har någon underliggande sjukdom. Någon nämnde i en annan tråd att han setts till i väntrummet på röntgen. Något brutet ben nämndes inte...

Tänkte på det med...tänkte på "söndagsöppet" Ulf Larsson som jag alltid sett som mullig förutom de absolut sista åren när han blev sjukligt smal. Han såg så sjuk ut men han sa att han bara åt nyttigare. Nu var ju Adam långt ifrån "sjukligt smal" utan hade fortfarande lite trivselvikt.

Jag vill också banta men blir lite rädd för att gå ned så mycket igen och träna hårt under dessa tider. Men som du är inne på så kanske de som gått från att vara riktigt tjocka till betydligt smalare som lever farligare under sådana här tider.

Rökte eller drack Adam något? Han verkade vara lite av en "festkille" men med ålder och familj så borde ju det ha lugnat ned sig.
Citera
2020-04-15, 21:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
På tal om det:
Är det någon som håller koll på Edward Blom?
Hoppas att han isolerat sig i någon avlägsen stuga.
Citera
2020-04-15, 21:11
Medlem
Inget om hans sjukdomar ännu vad jag kan se. Men han har varit rejält överviktig länge. Då hade han garanterat en rad välfärdssjukdomar. Dåligt hjärta, kärlsjukdomar, högt blodtryck, diabetes och lite sånt. Det är farligt att vara fet. Vi kommer att se feta rädda machomän som plötsligt börjar motionera och äta fibrer. Det är bra.
Senast redigerad av Ang_rita 2020-04-15 kl. 21:19.
Citera
2020-04-15, 21:13
Moderator
Allaballawallas avatar
Otippat...

Jag träffade honom några gånger genom jobb och han var alla gånger lika go, glad och trevlig.

Trist när sånt här händer, men nu kanske åtminstone någon mer fattar att det är läge att hålla sig på sin kant och undvika att göra sånt man inte verkligen måste bara för att man inte förstår skillnaden mellan "måste" och "vill" .
Citera
2020-04-15, 21:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han hade tappat vikt som sjutton under ett par års tid Adam kolla nya bilder så ser du skillnaden....
Dock inte hälsosamt att gå ner för snabbt heller.
Citera
2020-04-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonius.Block
Jag minns honom som en glad och trevlig kille i rutan. Visst var han väl med i På spåret? Jag sänder en tanke till fru och barn. Vila i frid.

Nej han hade inte på spåret, det är Christian Lok du tänker på.

Däremot hade Adam Alsing ett program i TV där de utbildade bilförare. Eller man fick se deras färdigheter vad det gällde fordonskunskapa b.la. De skulle köra en hinderbana på tid osv, minns ej vad programmet hette. Sedan hade han något byggprogram, tror de va arga snickaren eller nått sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in