• 1
  • 2
2008-02-14, 21:42
Medlem
Hej!

Sitter nu och har en snus kvar och alla butiker har stängt som ligger i närheten.
Så denna snus som jag har är väldigt torr och är en General portion.

Kan det hända att den möglat eller är "farlig" att äta och man kan må riktigt dåligt sen. Den ser helt brun ut så tycker det inte borde vara någon fara men sen är det ju så att jag inte har snusat så länge utan rökt mestadels tills jag hittade denna underbara vara.

Så sammanfattningsvis:
Är det OK att stoppa den under läppen eller ska jag återfukta den på något sätt.
Sökte lite här på forumet och hittade något om gurkor men jag har ingen gurka hemma

Tacksam för svar!
Citera
2008-02-14, 21:44
Medlem
infektions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peze_
Hej!

Sitter nu och har en snus kvar och alla butiker har stängt som ligger i närheten.
Så denna snus som jag har är väldigt torr och är en General portion.

Kan det hända att den möglat eller är "farlig" att äta och man kan må riktigt dåligt sen. Den ser helt brun ut så tycker det inte borde vara någon fara men sen är det ju så att jag inte har snusat så länge utan rökt mestadels tills jag hittade denna underbara vara.

Så sammanfattningsvis:
Är det OK att stoppa den under läppen eller ska jag återfukta den på något sätt.
Sökte lite här på forumet och hittade något om gurkor men jag har ingen gurka hemma

Tacksam för svar!

Jag snusade upp en dosa i förrgår som hade legat under min säng sedan den 20:e januari, någon glömde kvar den efter en fest, jag upplevde i alla fall inga bekymmer av det hela.
Citera
2008-02-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infektion
Jag snusade upp en dosa i förrgår som hade legat under min säng sedan den 20:e januari, någon glömde kvar den efter en fest, jag upplevde i alla fall inga bekymmer av det hela.

Okej aja då är det väll bara att stoppa upp och hoppas på att den börjar rinna innan man går och lägger sig

Tack för svar iaf
Citera
2008-02-14, 21:51
Medlem
Wojaks avatar
Folk brukar ju köpa dosor vars datum gått ut utan problem så det lär nog inte vara en fara att snusa gammalt snus.
Citera
2008-02-15, 08:59
Medlem
R.Rs avatar
Finns absolut ingen fara med gammalt snus, åtminstone så länge det håller sig inom rimliga gränser (inte äldre än 1 år eller så). Visst, lös snus är nog lite svårt att fräscha upp även med vatten när så lång tid har gått, men vanliga portioner brukar smaka helt okej förutom att de är något torrare. Själv tycker jag mig ha märkt att snuset snarare blir starkare ju längre de ligger o drar sig.

Dessa erfarenheter har man sen tonåren, då snustillgången ibland var riktigt dålig och man tvingades bunkra upp när tillfälle fanns
Citera
2008-02-15, 09:01
Medlem
Glada Taskens avatar
ibland situationen kräver det kan jag ta en användsnus som legat o papperskorgen ett bra tag och det har aldrig varit nåt problem
Citera
2008-02-15, 09:03
Bannlyst
ta lite av ditt urin och häll på den.

Urin är helt sterilt.

De enzymer som finns i urinet kommer göra din snus som ny.

Lycka till
Citera
2008-02-15, 10:42
Medlem
Kingen_kings avatar
Hur man återfuktar snus!

Efter 25 års snusande så vet jag allt om snus. Om snuset har torkat så går det bra att återfukta det, men häll inte på vatten eller nån annan vätska.
Det bästa, och enda, sättet är en skiva rå potatis i dosan. Snuset blir helt perfekt!
Citera
2008-02-15, 12:11
Medlem
antonfs avatar
Det finns redan några trådar om detta, testa sökfunktionen?
Citera
2008-02-15, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Det finns redan några trådar om detta, testa sökfunktionen?

Är du:
1, Moderator
2, poängplockare
3, bara duktig ändå
Citera
2008-02-15, 13:20
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmsweet
Är du:
1, Moderator
2, poängplockare
3, bara duktig ändå

Svar: Trött på samma trådar om och om igen.
Citera
2008-02-15, 18:51
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Svar: Trött på samma trådar om och om igen.
Läs inte liknande trådar då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in