2008-02-14, 15:29
Medlem
Detta har jag aldrig varit med om innan..
Datorn funkar helt som vanligt, men nr jag skulle installera lite fonts i "fonts" mappen inne i Windows mappen s upptcker jag att det inte finns ngon Windows mapp.

Jag har skt efter den flera gnger, har provat att ska efter system32 ocks, men hittar den inte.

Datorn har inte rensats p ett bra tag nu, det kanske r dax att gra det. Ligger nog en hel del skit i den.

Men jag tyckte nd att det var lite komiskt att datorn ens bara bootar igng mitt Windows XP och fungerar som vanligt

Ajja.. Ngon som vet vad detta r fr fenomen?

// KD
Citera
2008-02-14, 15:54
Medlem
unikums avatar
Dold mapp?
Citera
2008-02-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Dold mapp?

Nej jag kollade ven det.
Citera
2008-02-14, 16:04
Medlem
Kirchhoffs avatar
Fr att komma runt problemet s kan du anvnda Kontrollpanelen -> Teckensnitt fr att installera fonter.

Windows kanske r installerat i en annan mapp n standard.
Du kan g till Start -> Kr och skriva %SystemRoot% och trycka enter. Detta br ppna rtt mapp.
Citera
2008-02-14, 16:15
Medlem
Hittade detta p ett annat forum:

ppna kommandopromten.

Skriv:
attrib c:\windows -s -r -h

Lnk till sidan:
http://www.neowin.net/forum/lofivers...p/t119350.html

Jag hade en gng fr nt r sedan samma problem. Jag lste det genom att formatera om, det r ju bra att rensa ibland...
Citera
2008-02-14, 17:50
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingDiamond666
Ngon som vet vad detta r fr fenomen?

ppna en kommandoprompt och ge kommandot SET och kolla vart variabeln windir pekar. Har du gjort en uppgraderingsinstallation frn till exempel Windows 2000 till XP, s heter katalogen troligtvis C:\WINNT och inte C:\WINDOWS.
Citera
2008-02-14, 17:57
Medlem
nkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommartid
Hittade detta p ett annat forum:

ppna kommandopromten.

Skriv:
attrib c:\windows -s -r -h

Lnk till sidan:
http://www.neowin.net/forum/lofivers...p/t119350.html

Jag hade en gng fr nt r sedan samma problem. Jag lste det genom att formatera om, det r ju bra att rensa ibland...
S ditt Windows funkade utan problem, men du formaterade om det bara fr att du inte lyckades hitta Windowskatalogen?
Citera
2008-02-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
S ditt Windows funkade utan problem, men du formaterade om det bara fr att du inte lyckades hitta Windowskatalogen?

Det r vl en definitonsfrga. Jag skulle inte pst att mitt windows fungerade felfritt om jag inte hittade katalogen.
Citera
2008-02-14, 18:11
Medlem
Kr--> %windir%\fonts.
Citera
2008-02-14, 22:27
Medlem
nkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ha107642
Det r vl en definitonsfrga. Jag skulle inte pst att mitt windows fungerade felfritt om jag inte hittade katalogen.
Men det skulle jag. Uppenbarligen finns katalogen, annars hade det inte kunnat starta. Att du sen inte har koll p var r varken Windows fel eller en brist i Windows. Det r som att sga att det r en definitionsfrga om en bil r snder eller inte bara fr att man inte hittar brnslepumpen. Gr den att kra s kommer det fram soppa. Hur och varifrn spelar egentligen mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in