2008-02-14, 15:29
Medlem
Detta har jag aldrig varit med om innan..
Datorn funkar helt som vanligt, men när jag skulle installera lite fonts i "fonts" mappen inne i Windows mappen så upptäcker jag att det inte finns någon Windows mapp.

Jag har sökt efter den flera gånger, har provat att söka efter system32 också, men hittar den inte.

Datorn har inte rensats på ett bra tag nu, det kanske är dax att göra det. Ligger nog en hel del skit i den.

Men jag tyckte ändå att det var lite komiskt att datorn ens bara bootar igång mitt Windows XP och fungerar som vanligt

Ajja.. Någon som vet vad detta är för fenomen?

// KD
Citera
2008-02-14, 15:54
Medlem
unikums avatar
Dold mapp?
Citera
2008-02-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Dold mapp?

Nej jag kollade även det.
Citera
2008-02-14, 16:04
Medlem
Kirchhoffs avatar
För att komma runt problemet så kan du använda Kontrollpanelen -> Teckensnitt för att installera fonter.

Windows kanske är installerat i en annan mapp än standard.
Du kan gå till Start -> Kör och skriva %SystemRoot% och trycka enter. Detta bör öppna rätt mapp.
Citera
2008-02-14, 16:15
Medlem
Hittade detta på ett annat forum:

Öppna kommandopromten.

Skriv:
attrib c:\windows -s -r -h

Länk till sidan:
http://www.neowin.net/forum/lofivers...p/t119350.html

Jag hade en gång för nåt år sedan samma problem. Jag löste det genom att formatera om, det är ju bra att rensa ibland...
Citera
2008-02-14, 17:50
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingDiamond666
Någon som vet vad detta är för fenomen?

Öppna en kommandoprompt och ge kommandot SET och kolla vart variabeln windir pekar. Har du gjort en uppgraderingsinstallation från till exempel Windows 2000 till XP, så heter katalogen troligtvis C:\WINNT och inte C:\WINDOWS.
Citera
2008-02-14, 17:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommartid
Hittade detta på ett annat forum:

Öppna kommandopromten.

Skriv:
attrib c:\windows -s -r -h

Länk till sidan:
http://www.neowin.net/forum/lofivers...p/t119350.html

Jag hade en gång för nåt år sedan samma problem. Jag löste det genom att formatera om, det är ju bra att rensa ibland...
Så ditt Windows funkade utan problem, men du formaterade om det bara för att du inte lyckades hitta Windowskatalogen?
Citera
2008-02-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Så ditt Windows funkade utan problem, men du formaterade om det bara för att du inte lyckades hitta Windowskatalogen?

Det är väl en definitonsfråga. Jag skulle inte påstå att mitt windows fungerade felfritt om jag inte hittade katalogen.
Citera
2008-02-14, 18:11
Medlem
Kör--> %windir%\fonts.
Citera
2008-02-14, 22:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ha107642
Det är väl en definitonsfråga. Jag skulle inte påstå att mitt windows fungerade felfritt om jag inte hittade katalogen.
Men det skulle jag. Uppenbarligen finns katalogen, annars hade det inte kunnat starta. Att du sen inte har koll på var är varken Windows fel eller en brist i Windows. Det är som att säga att det är en definitionsfråga om en bil är sönder eller inte bara för att man inte hittar bränslepumpen. Går den att köra så kommer det fram soppa. Hur och varifrån spelar egentligen mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in