2008-02-14, 14:42
Medlem
C M Burnss avatar
Hej på er!
Vet ni om det finns något bra program att använda om man vill komponera egna låtar på Windows Vista? Mac's Garageband är toppen så det är något liknande jag letar efter. Att det dessutom är gratis och möjligt att ladda ner någonstans gör ju inte saken värre
Citera
2008-02-14, 16:09
Medlem
mrhenkos avatar
Steinberg Sequel är Steinbergs (Cubase-tillverkarens) försök att göra en konkurrent till GarageBand. Den är inte gratis, men det är det enda jag känner till spontant.

Grejen med GarageBand är ju att det är (var?) rätt unikt.
Citera
2008-02-14, 16:16
Medlem
kaoriblasts avatar
Magix Music Maker 14 Silver är både gratis och enkelt att använda, sedan finns det ju Fruity Loops med. Om du bara vill spela in snabbt fungerar Audacity bra till det.

Tror dock att det redan finns en tråd om detta.
Citera
2008-02-14, 16:42
Medlem
C M Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Magix Music Maker 14 Silver är både gratis och enkelt att använda, sedan finns det ju Fruity Loops med. Om du bara vill spela in snabbt fungerar Audacity bra till det.

Tror dock att det redan finns en tråd om detta.

Tack! Ja jag har också för mig det men jag letade och hittade ingen. Om någon hittar tråden får ni gärna hojta.
Citera
2008-02-14, 20:06
Medlem
C M Burnss avatar
Jag har Magic Music Maker 14 Silver nu och det var fan inte lätt att förstå sig på. Vet någon om man kan använda sitt tangentbord och göra musiken själv (dvs bas för sig, sen trummor etc) för det är ju värdelöst om man bara kan använda färdigsamplade technoloopar.
Citera
2008-07-27, 19:24
Medlem
Ghostblobs avatar
Ingen av er som hittat någon release av Sequel eller Sequel 2?
Jag har verkligen finkammat alla trackersökmotorer men nada, och det är extremt....
Börjar bli desperat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in