• 1
  • 2
2008-02-14, 13:44
Medlem
rahanjams avatar
Jag sitter och försöker göra något med amarok, men fattar verkligen ingenting . När jag ser på era bilder "screendumps" så verkar det så jävla nice.
Finns det någon guide för hur man använder programmet ? Hur man ställer in det och kommer igång med det. (har lyckats ladda in ett skin) men ser ingen skillnar ^^.
Kanske bossieman kan skriva en liten guide på hur man kommer igång med amarok?

Sen det här med att mitt amarok inte tar emot mp3 filer när jag försöker öppna dem, är lite konstigt tycker jag? Hur uppdaterar jag mitt amarok? Tacksam för lite svar

Mvh rahanjam
Citera
2008-02-14, 14:07
Medlem
Hm jag tycker amarok ser fint ut som det är default, den som är vanligt vit+blå, current kde-scheme står det i settings på min... Och om du inte kan spela mp3, kolla i Settings->Configure Amarok->Engine->SoundSystem om där står nåt, jag har xine Engine där.

Har du byggt en collection? Klicka på collection i settings och markera den mappen du har musik i, sen klicka på Tools->Rescan collection. Sen är det bara att dra in sina låtar/album till sin playlist.

Och när du väl spelar musik, om man kollar till vänster, och klickar på context, sen musik-tabben överst, och högerklicka inne i det området så klickar jag av alla "Show Label" etc.
Citera
2008-02-14, 14:34
Medlem
rahanjams avatar
Lägga till skinn i audacious

Finns det något sätt att kolla vart man installerat sina program? För jag har installerat audacious och tänkte lägga in skins. verkar som att man måste lägga in själva "skin - filen" i själva install mapen, som i winamp

Någon som vet ?
Citera
2008-02-14, 15:14
Medlem
Zibris avatar
För att amarok ska kunna spela mp3-filer behövs xine-engine, vilket du får med paketet amarok-xine.

# apt-get install amarok-xine

(på ubuntu / debian)
Citera
2008-02-14, 18:08
Medlem
Testa "Songbird" istället, mycket snyggare!

http://songbirdnest.com/
Citera
2008-02-15, 01:33
Medlem
Bossiemans avatar
Det finns massa om Amarok på min blogg, kolla där:http://ubuntu-bossieman.blogspot.com...h/label/amarok
Citera
2008-12-14, 04:08
Medlem
orkarNs avatar
Bumpa eller skapa ny tråd, det är frågan.. Hur som helst, Amarok 2 är ju ute nu, och det tycker jag fan vi ska ta och diskutera. Vad tycker ni?
Spontant saknar jag sökrutan och googlar ihjäl mig för att få reda på vad som hänt med den. Dessutom har jag nog missförstått hur det funkar, jag brukade ladda in hela min collection som playlist och köra därifrån. Är det fel, eller? Ser ju att man kan söka "collection" i realtid, men det är ju ett löjligt ineffektivt sätt att hitta enstaka låtar.
Citera
2008-12-14, 13:19
Medlem
orkarNs avatar
Urk. Jag orkade inte ens med 12 timmar med skiten, och då sov jag 10 av dem. Idag satt jag och läste igenom amarok-forumet för att se vad folk tycker och slogs av utvecklarnas arrogans - antingen så var användarnas klagomål saker som redan var planerade, eller så behövdes de inte. Den nya playlisten suger enorma mängder fallos, men utvecklarna menar helt enkelt "mjä. vi saknar den inte."
Att man inte längre kan rangordna låtarna efter något annat än artistnamn, eller se fler än 20 på samma gång eftersom skivnamnen ska stå i enorma bokstäver, eller att halva spelarfönstret är vigt åt förbannad jävla cover art, det går fan fetbort för mig. Nej fan, jag themade om 1.4 och körde vidare med den.
Citera
2008-12-14, 13:32
Medlem
ganglere2s avatar
Någon som vet hur man får kyrilliska bokstäver att fungera i Amarok?
Citera
2008-12-14, 15:59
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Urk. Jag orkade inte ens med 12 timmar med skiten, och då sov jag 10 av dem. Idag satt jag och läste igenom amarok-forumet för att se vad folk tycker och slogs av utvecklarnas arrogans - antingen så var användarnas klagomål saker som redan var planerade, eller så behövdes de inte. Den nya playlisten suger enorma mängder fallos, men utvecklarna menar helt enkelt "mjä. vi saknar den inte."
Att man inte längre kan rangordna låtarna efter något annat än artistnamn, eller se fler än 20 på samma gång eftersom skivnamnen ska stå i enorma bokstäver, eller att halva spelarfönstret är vigt åt förbannad jävla cover art, det går fan fetbort för mig. Nej fan, jag themade om 1.4 och körde vidare med den.
Feel free to fork()... ;-) Det är det fina med fri mjukvara.

Utvecklarna bestämmer och är användaren inte nöjd kan du snällt be om förändring, men är inte utvecklarna positiva till det får du ju antingen rätta dig i ledet, eller göra förändringar själv.
Citera
2008-12-19, 08:50
Medlem
Paer86s avatar
Jag är helt ny på Ubuntu, skaffade igår. Iaf så installerade jag också Amarok. Dock är det bara version 1.4 och jag såg att 2.0 släpptes för över en vecka sedan. Borde inte den automatiska programuppdateraren skaffa den nya versionen automatiskt? Hur gör jag annars?
Citera
2008-12-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Borde inte den automatiska programuppdateraren skaffa den nya versionen automatiskt? Hur gör jag annars?

Kod:
sudo aptitude update
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här