2008-02-14, 01:14
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Letat ett tag efter hela bruna kardemumma frön till en egen Garam Masala blandning jag vill göra, men inte hittat det någonstans. Den gröna verkar finnas överallt men inte den bruna...
På saluhallen vid hötorget trodde jag att den absolut skulle finnas, men icke.
Inte heller någon av dom asiatiska mataffärerna hade vad jag letade efter heller.

Så mina frågor till er är...
-Vet ni var man kan hitta bruna kardemumma frön någonstans i Sthlm?
...OCH, för att göra tråden mer relevant för fler, var i Stockholm finns det bästa utbud av kryddor? och då menar jag inte den där skiten på burk som Santa Maria gör
Citera
2008-02-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
Letat ett tag efter hela bruna kardemumma frön till en egen Garam Masala blandning jag vill göra, men inte hittat det någonstans. Den gröna verkar finnas överallt men inte den bruna...
På saluhallen vid hötorget trodde jag att den absolut skulle finnas, men icke.
Inte heller någon av dom asiatiska mataffärerna hade vad jag letade efter heller.

Så mina frågor till er är...
-Vet ni var man kan hitta bruna kardemumma frön någonstans i Sthlm?
...OCH, för att göra tråden mer relevant för fler, var i Stockholm finns det bästa utbud av kryddor? och då menar jag inte den där skiten på burk som Santa Maria gör
Munirs livs i skärholmen har stort utbud, fin kvalité och hyggliga priser.
Citera
2008-02-14, 09:31
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Toppen! "antecknar febrilt"
Några fler förslag?
Citera
2008-02-14, 10:35
Medlem
Östermalms saluhall har ett stort utbud och Söderhallarna har ett nästan lika bra utbud. Skulle börja att pröva på den förstnämnda. Där lär du hitta en del...
Citera
2008-02-14, 11:03
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legatoz
Östermalms saluhall har ett stort utbud och Söderhallarna har ett nästan lika bra utbud. Skulle börja att pröva på den förstnämnda. Där lär du hitta en del...
Ska kolla in, men en sak som jag inte gillar med just hötorgets saluhall är att alla kryddhyllor där på dom olika affärerna verkar få samma leveranser av samma leverantör vilket skapar den fåniga situationen att det finns ungefär fem-sex kryddhyllor med EXAKT samma sortiment under samma tak. Hoppas inte södermalms och östermalms saluhallar lider av samma syndrom?...
Citera
2008-02-14, 11:09
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Kom på en annan guldklimt i krydddjungeln...
Finns ett persiskt cafè mittemot Pixel Cafè i gröndals centrum som har ett stort och blandat utbud av skumma och roliga kryddor...
Dock har dom inte den bruna kardemumma fröna jag så febrilt letar efter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in