2008-02-14, 00:35
Medlem
KortKäpps avatar
Har inte spelat nämnvärt på några år och har alltså klarat mig med en sunkig PC med integrerad grafik etc.

Nu har den börjat sjunga på sista valsen (PSU fläkten låter som en KOLsjuk åldring etc). Alltså dax för ny burk och inför köpet är jag lite sugen på att kunna spela en del spel jag missat senaste åren. Handlar tex om Thief III, Riddick, Splinter cell serien, Prince of Persia serien, de två nyare Hitman etc.

Eftersom jag inte hängt med tänkte jag kolla lite vad som gäller för att det inte ska krånga, tex:

- Processor: Blir det strul med dessa spel om man kör med två/fyra kärnor?

- OS. Vista...har jag hört dåliga saker om. XP som gäller eller? 32 bitar ska det visst vara också?

-Grafik. Vad behöver man för att köra dessa spel med bra prestanda, hög upplösning och detaljer?

Låten edra visdomar hagla!
Citera
2008-02-14, 01:38
Medlem
suocas avatar
har ingen erfarenhet av de spelen du nämner, men jag var i lite samma sits som du, ville kunna lira lite spel jag missat men var inte intresserad av att spela de senaste. Jag köpte det billigaste paketet på komplett 1 gig ram amd x2 3800+ geforce 7600gt, inte så mycket som du ser, men hittills har jag kunnat spela alla spela jag velat, kör toca race driver 3 på högsta detalj och upplösning t.ex.

annars får du kolla spelens rekomenderade datorprestanda
Citera
2008-02-14, 01:44
Medlem
xXxlGurrAlxXxs avatar
Komplett har ett fint paket http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530

Grafikkortet är kanske inte det bästa men det duger till dom spelen du nämt.

Tycker du ska köra med Win XP 32 bitars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in