2008-02-13, 22:12
Medlem
djues avatar
Jag har hittat en massa .wav samples nu och så insåg jag att det inte fanns något sätt att få det att låta snyggt genom att klippa och klistra. då kom jag på att det skulle vara nice att spela det genom en synt, frågan är bara hur.

svar upskattas
Citera
2008-02-13, 22:21
Medlem
mrhenkos avatar
Du behöver en mjukvarusampler. Sådana finns i en del sequencerprogram exempelvis Cubase, Logic, Reason m.fl. Sen finns det även dedikerd samplermjukvara. Testa att googla lite på "sampler" eller "sample player" så hittar du nog något matnyttigt.
Citera
2008-02-13, 23:00
Medlem
djues avatar
tack, jag hittade denna (http://www.discodsp.com/highlife/) som verkade vara okej. jag har inte hunnit titta på den ännu så jag vet inte riktigt om det är vad jag letar efter men det verkar vara rätt
Citera
2008-02-14, 18:07
Medlem
djues avatar
det var i princip rätt.. det jag letar efter är något där man kan ha flera samples. till exempel om man har laddat ner ett samplat .wav piano som har tonerna C D E F G H A B så vill man lägga upp dom vid C D E F G A B på midi keyboarden
Citera
2008-02-15, 01:36
Medlem
http://www.native-instruments.com/index.php?id=kontakt3

den här är bra & lätt jobbad..
den akn du ju ladd... köpa!!

Citera
2008-02-15, 17:49
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djue
det var i princip rätt.. det jag letar efter är något där man kan ha flera samples. till exempel om man har laddat ner ett samplat .wav piano som har tonerna C D E F G H A B så vill man lägga upp dom vid C D E F G A B på midi keyboarden
Har inte testkört den plugg du länkade till men det verkar som att det ska gå. Och det borde gå för en sampelplayer bör kunna ha flera olika samples. Annars blir den ganska trist. RTFM och googla lite samt testa dig fram så ska du se att du hittar något. Annars är Kontakt som Fnask tipsade om en väldigt populär och (påstått) bra sampler. Jag har inte prövat den, så jag kan inte lämna något utlåtande.

Jag använder mest NNXT-samplern i Reason eller möjligen ESX24:an om jag använder Logic som sequencer. Även HaliOne Player som följer med Cubase nu för tiden verkar rätt vettig.
Citera
2008-02-15, 23:20
Medlem
djues avatar
jag har "köpt" kontakt nu, fast jag fattar knappt nått. kan iofs kolla lite tutorials.

ska kolla efter lite andra också, men tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in