2008-02-13, 20:44
Medlem
Axeluss avatar
Halloj.

Köpte en begagnad mobil V800 Sony ERicsson som är låst till telenor (vodafone som det hette då). Jag har haft en exakt likadan telefon med ett gammalt sim-kort från Europolitan (kontantkort). Detta har suttit i en gammal Ericsson 3210 ursprungligen, men jag köpte sedan en telefon, låst till ett annat kontantkort, vodafone (dvs det som tidigare varit europolitan). Det var bara att byta ut det nya till mitt gamla europolitan kort. Samma sak var det när jag senare byte till den V800 (som jag ägde tidigare) som var låst till vodafone, inga problem, bara att sätta in det gamla europolitan-kortet. När vodafone blev telenor, var det inga problem, kortet fungerade. Nu när jag köpt den begagnade v800, som har varit bunden till något 3G-abbonemang genom Vodafone, fungerar inte kortet. Det står "endast SOS" eller "inget nät". Ibland får man nät, men det står "endast SOS" då. Kan det vara att telefonen är konfigurerad till ett 3G? Snälla kan någon hjälpa mig?
Citera
2008-02-13, 22:23
Medlem
swefilles avatar
Spärras inte ett kontantkort efter ett år om man inte har fyllt på den under tiden?
Citera
2008-02-14, 11:13
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefille
Spärras inte ett kontantkort efter ett år om man inte har fyllt på den under tiden?

Fast jag har ju använt kontantkortet hela tiden, bara att den inte fungerar i den nya telefonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in