Jag lste p IHM fr 10 rsedan d jag hamnade i ngon "studiekris" - kort och gott. Blev lste till Internationell Sljare B2B.
Majoriteten av lrarna r fantastiskt duktiga. Utbildningen r
EXTREMTslapp. Gr inte att jmfra med en universitetsutbildning fr fem re. Du kan dricka kaffe igenom hela utbildningen och snacka skit med "klassen". Var d lite gymnasiefeeling ver det hela. Vnnens son brjat nyligen och enligt han var det desamma, han lser "e-commerce manager" sedan ett r tillbaka.
Det r vldigt spretigt med kompetensen i grupperna, det kan nog alla intyga som lst p IHM.
Var en hel del yxskaft och annat i min klass som knappt visste vad fram och bak var. Andra var gamla sljare som ville rusta upp minnet med modern data. Andra var snobbar som inte kom in p handels.
Jag personligen ngrar inte att jag lste p IHM men jag hade nog inte gjort det om jag visste hur det skulle vara.
Det absolut frmsta med IHM r vl det stora kontaktntet skolan byggt upp. Om du behver jobb r det bara att hoppa p, om du behver kompetens behver du tnka om.
Mycket tjat om "e-commerce manager", "art-director", "digital marknadsfrare", de tv sist nmnda finns vl inte specifikt p IHM men finns p andra YH.
Allt det dr, plus mycket mer lr du dig p
www.youtube.se och diverse forum p ett par veckor. D har du dessutom inget inbakat "ramverk" du fr utbildningen som direkt ger dig tunnelseende.
Nej, YH-utbildningar om de inte r extremt specifika r bara efterblivna. Fixa betygen och hoppa p en universitetsutbildning som bedriver forskning istllet. Allt du lr dig p en YH-utbildning kan du lra dig p youtube och google.
Ngot helt annat.. men..
Magen vrider sig nr jag hr ordet "Digital marknadsfrare och Art director". HAHA.. Ge mig ett par mnader s bokstavligt talat golvar jag en hel klass i hela Adobe CC och CSS. Kreativa frmgan behvs inte idag, det rcker att kopiera frn sjlvlrda proffs. Eller betala ett par dollar och outsourcea. Varfr betala en suedi tusentalskronor i timman nr en indie gr det 50x bttre p 2 timmar med 2000% rabatt.
Allt som rr digitalt skapande r s sjukt 2005.
Tack!