Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-13, 20:16
Medlem
heartagrams avatar
Har till hösten tänkt att söka in på IHM Business School, 2-årig utbildning som företagssäljare. Eventuellt komplettera med ytterligare 1 år med inriktning på projektledning.

Utbildningarna går att läsa om här:
http://www.ihm.se/businesscollege/Sidor/Utbildningar.aspx?Segment=Business%20College

På hemsidan kan man läsa att skriftliga prov förekommer inom bla. matematik. Är det någon som läser/har läst på IHM och skulle kunna ge en lite mer utförlig beskrivning av detta prov. Har inte suttit i skolbänken på ett bra tag och känner att jag behöver fräscha upp mina mattekunskaper innan provet. Hade varit uppskattat med tips på vad man bör koncentrera sig på.

Även andra åsikter om utbildningarna/IHM i allmänhet välkomnas!
Senast redigerad av heartagram 2008-02-13 kl. 20:21.
Citera
2008-04-29, 20:42
Medlem
Sjoogrens avatar
Skall också försöka komma in på IHM, laddade ner ett mattetest på deras hemsida.

Mattetest: http://www.ihm.se/businesscollege/Documents/Mattetest%20KY%201.pdf
Facit: http://www.ihm.se/businesscollege/Documents/Mattetest%20KY%20Facit%201.pdf

Får hårdträna nu innan provet
Citera
2008-04-29, 21:07
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoogren
Skall också försöka komma in på IHM, laddade ner ett mattetest på deras hemsida.

Mattetest: http://www.ihm.se/businesscollege/Documents/Mattetest%20KY%201.pdf
Facit: http://www.ihm.se/businesscollege/Documents/Mattetest%20KY%20Facit%201.pdf

Får hårdträna nu innan provet

Haha. Är det där något skämt?
Citera
2008-04-29, 21:15
Medlem
Du kan vara helt lugn över deras intagningstester, det är mest ett spel för galleriet. De lever på elever som betalar dyrt och därför kommer du in om du så svara "kalle anka" på alla frågor.

Skolan är dock bra och har hög status, i vart fall i göteborg. Har själv läst där och haft mycket nytta av det.
Citera
2008-04-29, 21:15
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Haha. Är det där något skämt?

Även om uppgifterna i sig inte är svåra så kan det nog bli rätt krångligt om det är en regäl tidspress.

IHM har för övrigt ett väldigt gott renommé och jag skulle nog klassa den som den säljutbildning som ses som bäst bland säljchefer och sådana som rekryterar säljare.
Citera
2008-04-29, 21:47
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Även om uppgifterna i sig inte är svåra så kan det nog bli rätt krångligt om det är en regäl tidspress.

IHM har för övrigt ett väldigt gott renommé och jag skulle nog klassa den som den säljutbildning som ses som bäst bland säljchefer och sådana som rekryterar säljare.

Klart jag förstår det. Men det där är ju fasen inte svårare än högstadiematten..
Men om det är som leon01 säger så spelar det la ingen roll.
Citera
2008-04-29, 21:49
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Men det där är ju fasen inte svårare än högstadiematten..

Sant men vem fan räknar huvudräkning nuförtiden jag blev lite ställd är tydligen helt miniräknarberoende
Citera
2008-04-29, 21:52
Medlem
Jüggernauts avatar
Haha, vad är det där för oseriöst?
Haha, okej - såg nu... KY
Citera
2008-04-29, 21:54
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
Haha, vad är det där för oseriöst?
Haha, okej - såg nu... KY

IHM är inte ett dugg oseriöst och har som jag skrev tidigare väldigt gott renommé. Det är en rätt tuff utbildning i alla fall enligt de kollegor jag har haft som har gått den genom företaget samtidigt som de har jobbat. Den har drivits långt innan KY fanns som privatfinansierad utbidning som företag betalar för sina anställda. När regeringen tog fram KY konceptet och att man kunde få studiemedel och statliga medel för andra utbidningar tog de sitt koncept och applicerade på även denna finansieringsform.
Senast redigerad av Snövit 2008-04-29 kl. 21:57.
Citera
2008-04-29, 21:58
Medlem
Sjoogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
De lever på elever som betalar dyrt och därför kommer du in om du så svara "kalle anka" på alla frågor.

När du skriver så undrar jag om det är nåt jag missat angående kostnaderna, såhär står det på deras hemsida:

"Kostnader

Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till statliga studiemedel som du söker hos CSN. Kostnaden för litteratur och kompendier är ca 12.000 kr för hela utbildningen."

Detta stod under företagssäljare.
Citera
2008-04-29, 22:11
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoogren
När du skriver så undrar jag om det är nåt jag missat angående kostnaderna, såhär står det på deras hemsida:

"Kostnader

Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till statliga studiemedel som du söker hos CSN. Kostnaden för litteratur och kompendier är ca 12.000 kr för hela utbildningen."

Detta stod under företagssäljare.

IHM har tidigare varet en rätt dyr utbidning som finansierades av företag för deras utvalda säljare och var något väldigt attraktivt som gavs till de man satsade extra på. Men när regeringen startade KY programmet och man därigenom kunde finansiera andra typer av utbidningar så använde även IHM detta och numera kan man studera där utan de kostnaderna som fanns förr.
Citera
2008-04-29, 22:26
Medlem
Sjoogrens avatar
Ahh nice! Flashback och alla lärda människor som finns här, underbart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto