• 1
  • 2
2008-02-13, 20:16
Medlem
heartagrams avatar
Har till hsten tnkt att ska in p IHM Business School, 2-rig utbildning som fretagssljare. Eventuellt komplettera med ytterligare 1 r med inriktning p projektledning.

Utbildningarna gr att lsa om hr:
http://www.ihm.se/businesscollege/Si...ness%20College

P hemsidan kan man lsa att skriftliga prov frekommer inom bla. matematik. r det ngon som lser/har lst p IHM och skulle kunna ge en lite mer utfrlig beskrivning av detta prov. Har inte suttit i skolbnken p ett bra tag och knner att jag behver frscha upp mina mattekunskaper innan provet. Hade varit uppskattat med tips p vad man br koncentrera sig p.

ven andra sikter om utbildningarna/IHM i allmnhet vlkomnas!
Senast redigerad av heartagram 2008-02-13 kl. 20:21.
Citera
2008-04-29, 20:42
Medlem
Sjoogrens avatar
Skall ocks frska komma in p IHM, laddade ner ett mattetest p deras hemsida.

Mattetest: http://www.ihm.se/businesscollege/Do...t%20KY%201.pdf
Facit: http://www.ihm.se/businesscollege/Do...0Facit%201.pdf

Fr hrdtrna nu innan provet
Citera
2008-04-29, 21:07
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoogren
Skall ocks frska komma in p IHM, laddade ner ett mattetest p deras hemsida.

Mattetest: http://www.ihm.se/businesscollege/Do...t%20KY%201.pdf
Facit: http://www.ihm.se/businesscollege/Do...0Facit%201.pdf

Fr hrdtrna nu innan provet

Haha. r det dr ngot skmt?
Citera
2008-04-29, 21:15
Medlem
Du kan vara helt lugn ver deras intagningstester, det r mest ett spel fr galleriet. De lever p elever som betalar dyrt och drfr kommer du in om du s svara "kalle anka" p alla frgor.

Skolan r dock bra och har hg status, i vart fall i gteborg. Har sjlv lst dr och haft mycket nytta av det.
Citera
2008-04-29, 21:15
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Haha. r det dr ngot skmt?

ven om uppgifterna i sig inte r svra s kan det nog bli rtt krngligt om det r en regl tidspress.

IHM har fr vrigt ett vldigt gott renomm och jag skulle nog klassa den som den sljutbildning som ses som bst bland sljchefer och sdana som rekryterar sljare.
Citera
2008-04-29, 21:47
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
ven om uppgifterna i sig inte r svra s kan det nog bli rtt krngligt om det r en regl tidspress.

IHM har fr vrigt ett vldigt gott renomm och jag skulle nog klassa den som den sljutbildning som ses som bst bland sljchefer och sdana som rekryterar sljare.

Klart jag frstr det. Men det dr r ju fasen inte svrare n hgstadiematten..
Men om det r som leon01 sger s spelar det la ingen roll.
Citera
2008-04-29, 21:49
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Men det dr r ju fasen inte svrare n hgstadiematten..

Sant men vem fan rknar huvudrkning nufrtiden jag blev lite stlld r tydligen helt minirknarberoende
Citera
2008-04-29, 21:52
Medlem
Jggernauts avatar
Haha, vad r det dr fr oserist?
Haha, okej - sg nu... KY
Citera
2008-04-29, 21:54
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
Haha, vad r det dr fr oserist?
Haha, okej - sg nu... KY

IHM r inte ett dugg oserist och har som jag skrev tidigare vldigt gott renomm. Det r en rtt tuff utbildning i alla fall enligt de kollegor jag har haft som har gtt den genom fretaget samtidigt som de har jobbat. Den har drivits lngt innan KY fanns som privatfinansierad utbidning som fretag betalar fr sina anstllda. Nr regeringen tog fram KY konceptet och att man kunde f studiemedel och statliga medel fr andra utbidningar tog de sitt koncept och applicerade p ven denna finansieringsform.
Senast redigerad av Snvit 2008-04-29 kl. 21:57.
Citera
2008-04-29, 21:58
Medlem
Sjoogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
De lever p elever som betalar dyrt och drfr kommer du in om du s svara "kalle anka" p alla frgor.

Nr du skriver s undrar jag om det r nt jag missat angende kostnaderna, shr str det p deras hemsida:

"Kostnader

Utbildningen r avgiftsfri och berttigar till statliga studiemedel som du sker hos CSN. Kostnaden fr litteratur och kompendier r ca 12.000 kr fr hela utbildningen."

Detta stod under fretagssljare.
Citera
2008-04-29, 22:11
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoogren
Nr du skriver s undrar jag om det r nt jag missat angende kostnaderna, shr str det p deras hemsida:

"Kostnader

Utbildningen r avgiftsfri och berttigar till statliga studiemedel som du sker hos CSN. Kostnaden fr litteratur och kompendier r ca 12.000 kr fr hela utbildningen."

Detta stod under fretagssljare.

IHM har tidigare varet en rtt dyr utbidning som finansierades av fretag fr deras utvalda sljare och var ngot vldigt attraktivt som gavs till de man satsade extra p. Men nr regeringen startade KY programmet och man drigenom kunde finansiera andra typer av utbidningar s anvnde ven IHM detta och numera kan man studera dr utan de kostnaderna som fanns frr.
Citera
2008-04-29, 22:26
Medlem
Sjoogrens avatar
Ahh nice! Flashback och alla lrda mnniskor som finns hr, underbart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto