• 3
  • 4
2008-02-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Sittningarna är knutna till nationerna, inte till kåren. Självklart sker det väl en och annan sittning som kåren arrangerar, men det är inte många.

Ska bli riktigt skönt att slippa kårobligatoriet nu, äntligen får även studenter njuta av föreningsfrihet. Personligen kommer jag självklart att fortsätta betala kår- och nationsavgift i framtiden, man är bra jävla dumsnål om man slutar med det för att spara 380 kr per termin och går miste om stans billigaste och tveklöst roligaste nöjen.

Fast det är ju bara för att nationerna finns som kåren inte gör så mycket.
Men som sagt, uppsala studenter festar lika mycket som studenter i andra städer även om dom kanske festar på nationer istället för på kåren.
Citera
2008-02-16, 20:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Trots...

...ett flertal år på universitet i min allt mer avlägsna ungdom, har jag aldrig lyckats inse behovet av studentkårerna, eller för all del nationerna. Visst, vill människor sluta sig samman för att konsumera alkohol eller leka politiker eller av vilken rimligt laglig anledning som helst så var så god, men låt mig göra min egen bedömning om i vilken utsträckning jag vill bidra till detta.
Ofta framförs uppfattningen om att kårerna sysslar med utbildningsbevakning och tillvara tar studenternas intressen i diverse universitetsorgan, men hur sker det? Gnäll om trivialiteter, utvärderingskvirr och krav på enklare studier, samt vill jag minnas ett och annat person angrepp. Det tror jag man klarar sig utan, även som student.
Citera
2008-02-16, 21:54
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
150-250 kr? OMFG. Du måste skoja, för det får man ju fan en varmrätt på en enstjärnig restaurang i guide rouge, eller guide michelin (betonar att den kostar 250 kronor men ändå). Vilken skola pratar vi om?

Sahlgrenska akademin på Göteborgs Universitet.
Citera
2010-03-12, 14:45
Medlem
Gwahas avatar
Fick nyss en kåravgift hemskickad till mig trots att jag inte längre studerar. Visst, jag har utnyttjat kårhus en del, men jag tycker att det varit bättre om man la ner kårverksamheten och integrerade studentlivet med övriga verksamheter i själva stan som är öppet för alla. Numera när man gör andra saker så känns det som att nöjesutbudet kraftigt minskat. Kårens roll att isolera studenter från övrigt folk kan ju knappast ses som positivt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in