Citat:
Ursprungligen postat av Sofia:)
Det skulle alltså innebära en hälsorisk för mig att skölja ner 5 st?
jag tänker typ: 2 kände jag inte av. då kan inte 5 va så många? Och självklart har jag inte tänkt dricka alkohol. Allt det där med andningsdepresion och det vet jag.
Det enda som behövs är att jag känner av ruset, inte att jag blir apatisk och får andnöd
Jag lider inte utav ångest eller någon större oro. Det kanske är omöjligt att bli mysig då? Jag som trodde xanor var en potent benso

Det(alprazolam) är en av de potentaste benson för ångesttillstånd samt panikångest. Benso är ganska lågtoxiskt och 5mg kanske inte är för mycket, det beror ju som sagt helt på individen. Jag tycker t ex att du borde ha känt av 2mg, men du kanske kände efter fel saker, såsom effekterna av t ex ett alkoholrus? Med mer än 2mg i kroppen bör du definitivt känna av det, du bör få ett välmående, om inte fysiskt så psykiskt bör du känna dig rätt problemfri. Jag vågar inte rekomendera några doser sådär, men du bör ju klara dosen utan större problem, vet inte hur det är för människor utan tollerans. Syrran t ex fick typ 10mg Sobril av en väninna en gång vid en svår situation och hon blev helt bekymmersfri och tyckte att hela händelsen inte spelade någon roll egentligen, något som det gjorde både före och ett tag efter intaget när effekten klingade av.
Ta en större dos än de 2 mg du tidigare tog, sen testar du göra något du känner är svårt. Du kanske t ex kan testa gå från dörr till dörr och sälja egenhändigt gjorda teckningar, om du skulle varit i plugget skulle du kanske testat hålla ett föredrag för klassen, ring obehhagliga samtal som du dragit dig för att göra, gå ut på stan och flörta, ja det var några exempel. Sen om du framstår som ett dregglande mongo även om du själv tycker du är städad och kolugn kan inte jag svara på, men det är ett vanligt scenario...