Jag är av den bestämda uppfattningen att det inte går att generalisera i frågan vad tjejer gillar mest. Man får dela in kvinnosläktet i olika grupper och analysera var grupps preferenser för sig, och således träna efter vilken grupp man vill satsa på.
Lite dummare, blondin-varianten (inget med hårfärgen att göra men ni fattar..) gillar nog mest en biffigare överkropp, bryr sig inte så mycket om underkroppen. Här gäller stor massa på biceps, bröst, underarmar, axlar mm. Helst deffad men behöver inte vara detta i alltför hög utsträckning.
Den bondiga varianten tror jag faller mer för större rygg- och nackparti, samt möjligtvis lite större rumpa och vader. Behöver inte vara så himla deffad, viktigare att vara mer "naturligt" stark.
Den mer intellektuellt lagda kategorin tror jag prisar symmetri med fokus på en lite tunnare men ändå definierad överkropp. Fina ben och rumpa uppfattas som goda egenskaper medans kraftigare armar framför allt ger ett intryck av lägre IQ vilket uppfattas oattraktivt av denna grupp.
En liten nulägesanalys från mig