Brukar pressa ner 5-6 vitlksklyftor i 3 dl grddfil, sen massor med nymald peppar och s lite salt. Enkelt, starkt och riktigt gott. Kanske ingen hit om man ska till jobbet dagen efter dock...
Ifall man vill ha en lite tjockare dipp s duger grekisk yoghurt alldeles utmrkt. Rr bara i en nve salladskrydda, och kanske lite vitlk ifall man vill ha mer sting.
r det inte lite frtjockningsmedel i kpesdip? Tycker att dom blir mycket fastare n den naturella grddfilen. Finns det ngot enkelt stt att stadkomma det hr sjlv?
var det ndvndigt att bumpa trden nr du har svar p din frga en eller par poster upp?
dumjvel.
Om det dr var riktat t mig (vilket jag antar d inget annat inlgg innehller en frga) s undrar jag vad du menar med att bumpa. Posten innan min kom in fyra timmar tidigare vilket du hade mrkt om du inte varit s sugen att f klanka ner p ngon. Dumjvel.
r det inte lite frtjockningsmedel i kpesdip? Tycker att dom blir mycket fastare n den naturella grddfilen. Finns det ngot enkelt stt att stadkomma det hr sjlv?
Maizena utblandat i en liten skvtt vatten borde funka ypperligt fr det, tror jag.
Lika mnga deciliter grddfil/turkisk yoghurt som matskedar Junis Krydda. Om ni kan f tag p ngon vill sga. Brukar kra med Sour Cream & Onion... eller Sour Cream & Dill, den var ocks najs
Har drabbats av "missdet" att jag glmt att plocka hem grddfil till dippen som skall vara till chipsen.
Ngon som har ett mjligt alternativ till grddfil som man kan blanda med?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!